Resan genom X
Nu har jag varvat pokemon X och jg skall börja om på det så fort jag har bestämt vilket team jag skall gå med.
Blir väldigt enkelt för mig med teamet den här gången, har ju som bekant köpt ett "fulladdat" pokemon X, alla pokemon, även legendarer finns redan färdiga med bra IV's. Jag behöver bara välja vilka jag vill gå med och supertraina dem. Skall även fundera på ett tema på namnen på dem, (tänkte be Molam om hjälp där, hon har bra ideer på namn) måste ju självklart ha nicknames på mina pokemon ;)
Jag har inte riktigt bestämt vilka jag skall ha med mig, förutom Yveltal, som jag länge har drömt om att få gå med redan från början. Blir endast honom som legendar, annars blir det nog ett "favoritteam" jag tar med mig på resan.
Skall sätta mig och gå igenom spelet nu och välja mitt OT-team, sen får ni veta vilka det blev, vad de heter och självklart hur min res går. Tror inte jag kommer få ågra problem :p
Lite fusk kanske, med perfekta, shiny pokemon från början, men ibland så skall man unna sig det, om man har möjligheten 😉
Nu är teamet valt och det blev lite annorlunda än jag hade tänkt från början ;)
Teamet är överfört till mitt spel och det blev som följer:
*Fennekin= Setsuko lv.5
*Seawaddle=Sasori lv.5
*Oshawott=Urie lv.5
*Chespin=Accaru lv.5
*Mareep=Mitzuki lv.5 och sist, men inte minst
*Togepi=Tsubaki lv.8
Vi har passert Acuacporde town och har träffat Shauna och Calem utanför staden. Calem lärde oss också att fånga pokemon i en boll.
Nu skall vi viula en stund, sedan skall vi gå vidare in i skogen. undrar om vi lyckas möta alla pokemon som bor där, och vad som händer när vi kommer till staden efter skogen.
PÅ ÅTERSEENDE :)
Följer