Vilken generation var din första?
Nån mer som varit med från början? Mitt första Pokémonspel var Blue och då var jag 7-8 år gammal. Sen dess har jag köpt minst ett spel från varje generation i huvudserien. Har aldrig övergivit Pokémon, jag var dock ganska tyst om det när jag gick på högstadiet, men jag hade intresset kvar i smyg.
Min favorit-generation och region är Generation 1/Kanto, men jag är ingen sk. genwunner som tycker att alla generationer efter det var skit. Den region jag gillade minst var Sinnoh, men det betyder inte att jag ogillar den, bara att den är minst bra i min mening.
När jag jag fick mitt Blue så hade Pokémon sin storhetstid. Visst, det är fortfarande populärt och "still going strong", men inte som då. Alla på hela låg- och mellanstadiet, både pojkar och flickor, sysslade med Pokémon i någon form, spelade spelen, såg på animen, samlade och bytte kort, figurer, gosedjur och stickers.
Vilken var din första generation? Vilken är din favorit? Är du ny i Pokémonvärlden eller gammal som jag?
min första var typ blå - men vi hade emulator på skoldatorerna lol.
har nu fått min systersons blue kasett så j ag kan spela det igen :3
Mitt första var också blå, jag var väl 9-10 år, gud vad jag tjatade på mina föräldrar att jag ville ha ett Game Boy och Pokemon🤐 Enda jag inte spelat av dom vanliga spelen är Sapphire/Ruby, hade inte GBA så det blev aldrig av😕
Jag är Kantobarn själv från tiden när Pokémon var nytt. 😃
Syrran skaffade Pokémon Red och det var det första spel jag spelade. Sen fick jag spara ihop pengar till ett Game Boy och ett Pokémonspel själv och det tog tid, men till sist så hade jag det! Pokémon Yellow blev mitt första egna spel och det spelade jag tills tummarna blödde. 😍
Det var också på tiden då alla spelade Pokémon, samlade Pokémonkort och det fanns Pokémongosedjur överallt. En magisk storhetstid.. 😍
Jag hade linkkabel, så jag blev ofta medbjuden på spelträffar efter skolan när vi körde Pokémonstrider mot varandra. Jag kommer aldrig glömma hur vi satt i en av våra vänners trädkoja, 5-6 barn med Gameboy och Pokémonspel och slogs mot varandra. 

Min favoritregion är svår att välja.. Jag bara älskar Kanto och även Johto, men Hoenn har sin charm. Sinnoh gillar jag också, men speciellt Unova. Kalos var magiskt också.. måste man välja? 😇
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
jag var så fattig under 'starten' xD
avundas folk fortfarande som fick GB
Gold var mitt första 🙂
(gen 2)
Jag köpte Yellow till äldsta pojken (som nu är 26) när det släpptes. Han tjatade länge på mig att jag skulle prova, han tyckte det var jätteroligt och han var säker på att jag också skulle tycka det var skojigt, och det hade han ju rätt i 😛 Jag blöev fast när jag hade spelat en stund. Det slutade med att vi fick köpa ett till Gameboy och ett till spel, och då blev det röd, eftersom Charmander var på framsidan, och honom gillade jag bäst 😛
Sen dess har vi köpt alla spel som har släppts, så jag har alla pokemonspel och alla generationer ;)
Det beror på hur man ser det, jag växte upp med första generationen, men själv fick jag aldrig möjlighet att få ett eget Red, Blue eller Yellow. Först i vuxen ålder köpte jag mitt första spel som var Black 2, alltså gen 5.
Mitt första egna var Gold från Pokémon: Generation II men jag hade testat lite av gen 1 före 🙂
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Jag har varit med från start men att lyckas övertala mina föräldrar att ge mig ett eget Pokémonspel tog väldigt lång tid så mitt första riktiga spel blev Gold till GBC. 🙂 Innan det spelade jag Yellow, Blue och Red med emulator på datorn.
Jag minns att jag sa till en kompis när jag var liten att jag aldrig kommer att tröttna på Pokémon och jag hade antagligen rätt, nu är jag vuxen sedan länge och älskar fortfarande spelen och alla fina minnen jag har från dem!
Mitt första pokemon spel fick jag i julklapp av min äldre bror när jag vat cirka 7-8 år, pokemon yellow. Brukar säga att jag är född och uppvuxen i Kanto, de var min första region, har fantastiska minnen därifrån. Alla på min skola spelade och samlade kort, jag blev lite extra poppis med min link kabel som enda ägare av den! :D Det var en fantastisk tid då pokemon fanns överallt, gosedjur i alla leksaksbutiker och pokebollar att köpa i simhallen för 25 kr. Jag fick spara ihop och köpa alla andra pokemon spel som släpptes efter det. Jag strävade efter pokemon silver men när jag fått ihop tillräckligt så fanns inte den kvar, då va de crystal som gällde. Det var en magisk tid då vi barn satt ute i lekplatserna och spela pokemon eller spelade istället för att träna på gångertabellen. Mamma tyckte en gång hon va fyndig när hon gav mig utegångsförbud, jag sa bara okej och började spela pokemon istället. :P härliga tid! Första och sista gången jag fick utegångsförbud.
Rovfisk, jag måste säga att för det mesta så är jag inte alls avundsjuk på Molam för min mamma är bäst men hon totalvägrar att testa pokemon 😭 Mina två äldre syskon spelade första generationerna och jag köpte min syrras gameboy och sapphire och har spelat sen småbarnsåldern, min bror är lika såld som jag och vår lillasyster gör ett försök då och då men trots detta så vägrar min mor 😡
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Jag vägrade också från början, men det gick över :p
Jag skaffade Pokémon Blue när det släpptes och sen även Silver och Sapphire. Jag har även LeafGreen och HeartGold som blev inköpt under perioden där jag vägrade nya generationer. Efter det dröjde det tills för några år sedan innan jag skaffade Black 2 och sen skaffade jag X direkt när det släpptes. Så jag missade en del där i mitten och har fortfarande inte spelat något gen 4 spel. Jag föredrar fortfarande dom två första generationerna och spelar mest LeafGreen och HeartGold. Det är så mycket nostalgi i dom spelen för mig och nästan alla mina favoritpokémon finns med.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Generation 3 :--) Emerald
Det var fjärde generationen som jag blev introducerad till pokémon. Mitt första spel var Diamond :)
Mitt första egna var Diamond. Min starter var flickpiplup som hette Pipen. Efter många diskussioner lyckades jag övertala mamma om att jag skulle få mitt alldeles egna Pokemon spel, eftersom jag började tröttna på de väldigt sällsynta fallen jag fick låna min kusins Pearl (jag fick absolut inte fånga några pokemon, dock så kommer jag ihåg att jag skulle vara lite rebellisk och fångade en starly inne i safarizone haha). Jag tror jag fick det spelet antingen 2007 eller 2008, och jag har aldrig slutat älskat Pokemon sedan dess!
Det första spelet jag provade var min kusins Sapphire. Jag och min kompis fick låna det när vi var på en resa med området och skulle åka buss rätt så långt. Mitt team bestod från början av en mudkip vid namn Chip och en zigzagoon vid namn Sigge.😃Åhhh, minnena alltså!
Jag kan inte välja favorit region! Det är för svårt!😇
Jag återkommer när jag har något bättre att skriva.