Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettövrigt
Läst 1237 ggr
[Blue_Lugia]
0

Pokebank?

Är det någon som har någon gissning på när Sun & Moon kan tänkas kompitabel med Pokebank? Känns som tidigast i slutet på månaden, eller så drar dom ut på det ännu mer.

Hrimthursa
0

Är det okej om jag kapar tråden lite och frågar hur Pokebanken fungerar?
Jag skaffade det för ett tag sedan då jag trodde att man kunde flytta pokemon mellan spel, men det verkar inte fungera? Eller har jag bara gjort fel?😃

[Blue_Lugia]
0

#1 Det funkar bara med X &Y och ORAS än så länge. Man flyttar Pokemon från ett spel till banken. Sen kan man flytta från banken till något av ovanstående spel. Förut kunde man också använda något som heter "Poke transporter" men det var några år sen jag använde den, så jag har glömt hur det går till. ^^ Jag är sämst på att förklara, så om någon kan förklara mer ingående hur det går till, så kanske du förstår bättre. :)

-Aida-
0

Har ingen aning om när banken öppnas för sun och moon, det står bara "tidigt januari" i artiklar, de trodde jag skulle vara denna vecka men de kan ju också va nästa vecka?
Jag vill gärna ha mina pokemon ifrån alpha sapphire 🤓

Draken
1

Kommer man kunna flytta pokemon från X/Y och ORAS till Sun och Moon via banken ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

-Aida-
1

#4 Japp det kommer man kunna göra. 😃

Har dock läst att pokemon man flyttat över från x,y och oras spelen kommer man bara kunna använda de över wifi under en viss period, vet dock inte om detta är sant, skulle vara synd om man måste breeda nya enbart för att dom ska vara födda i sun och moon. <<

Hrimthursa
0

Jahaaa okej. Jag har alltså inte hittat hur det fungerar än :P
Jag har lagt över en del Pokémon från X i banken, men jag har inte lyckats lista ut hur jag får dem till Alpha Sapphire🤔

[Blue_Lugia]
0

#6 Stoppa in Alpha Sapphire kassetten och öppna banken. Sen flyttar du därifrån till spelet. Om det inte är så att Alpha Sapphire är nedladdat? I så fall vet jag inte hur man gör, men har du en vanlig kasett så borde det inte vara några problem. :)

Draken
0

Men vad bra att man kan flytta imellan. Tänkte mest på att flytta breeders imellan spåelen. Har några stycken med egg-moves och bra IV's-/EV's som jag skulle vilja breeda vidare på i Sun och Moon.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

-Aida-
0

#6 Har du kasett så som Blue_Lugia sa, sätt i den, om du har ett nerladdat spel, så ta ur kasetten, det är bara att dra in dom från banken in i spelet.

-Aida-
0

Banken kommer öpnnas senare denna månad men de står inte exakt när. 🤓

[Blue_Lugia]
0

Men vad "kul" att dom skriver tidigt januari och sen ändå skjuter på det..

Hrimthursa
0

#7 #9 Jahaaaa, tack! Jag har det nedladdat och hade en annan kassett i😃

-Aida-
0

Det ska nu finnas en uppdatering för pokebanken som gör att man kan lägga over pokemon till sun, moon och från green, red, blue och yellow!

- Glitchade pokemon går inte att lägga över som Mew i yellow.
- Man får Mew z crystal Mewnium om man använder banken fram till andra oktober
- Pokemonen har deras Hidden ability när man för över dom från gen 1 spelen

[Blue_Lugia]
0

Jag har bara poketransporter på min gamla 3ds och Red är på 3ds xl så tyvärr kan jag inte flytta därifrån. :(

[Blue_Lugia]
0

Någon får gärna länka hur man gör, för jag ser bara något om "upcoming Pokemon bank update" på Serebii. Får ingen förfrågan när jag går in på banken heller.

-Aida-
0

du går in på eshop och söker på pokemon bank, klicka på den och de kommer stå en knapp Update.