Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonspel-till-övriga-konsoler
Läst 1308 ggr
Mitchika
0

Intresse för Shadow Pokémon?

Jag sitter och spelar igenom Pokémon XD Gale of Darkness för andra gången, huvudsakligen för att sparfilen som jag skapade för många år sedan ligger på min brors minneskort och inte mitt. 

Mitt huvudsyfte är att komma åt tre små vovvar som jag vill göra till Ribbon Masters, ett litet sidoprojekt att syssla med mellan allt annat som händer i vardagen just nu. Därefter tänkte jag starta om spelet efter att ha varvat Colosseum igen och spela båda direkt efter varandra. 

I spelet fångar jag en massa Shadow Pokémon med sina hjärtan stängda som jag sedan öppnar hjärtan på igen och återställer dom till vanliga Pokémon. Dessa Pokémon får ett Ribbon (en rosett) för att visa att dom är före detta Shadow Pokémon som överkommit det. 

Den här rundan är jag mest intresserad av Poochyena, Houndour och Growlithe som jag kommer behålla som mina blivande Ribbon Masters, men det finns en massa Shadow Pokémon kvar efteråt när jag är klar. 

Utöver rosetten brukar dessa Pokémon även komma med attacker som dess typ vanligtvis inte kan lära sig. (En Delcatty med Sweet Kiss och en Snorunt med Sing, till exempel) Jag vet inte alls hur dessa attacker förs över när jag flyttar Pokémon så långt upp som till Sun/Moon-generationen, men det har inte varit något problem i överföringen till Ruby och Emerald och upp till X/Y, tror jag det var. 🙂

Är det något av intresse för folk här på sajten? Jag kommer (förhoppningsvis) kunna föra över dom till Sun/Moon och UltraSun/UltraMoon och byta därifrån, så det bör inte vara några problem på den punkten. 

Finns det någon som är intresserad av att adoptera några före detta Shadow Pokémon som gått igenom en massa hemskheter och som nu behöver en kärleksfull tränare?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

-Aida-
1

Jag är intresserad av shadows! :)

Mitchika
0

#1 Vad roligt! 😃

Då kan jag slänga upp en länk till en lista samt skriva vilka Pokémon som inte finns tillgängliga på listan som jag tänkt behålla. Än så länge är det bara 8-9 stycken som jag kommer ha kvar åt mig själv. Mitt team på fyra som jag kör igenom spelet med, dom tre hundarna jag nämner ovan som var syftet med min spelomgång och så ett par Pokémon jag fäst mig lite extra vid genom historiens gång och deras roller. 🙂

Alla Shadow Pokémon jag "renat" eller hur jag ska översätta det har smeknamn (jag kan inte låta bli, jag tycker det är så roligt), men dessa har jag möjlighet att ändra till vad man än vill. 🙂

Mitchika
0

Här är en lista på alla Shadow Pokémon som finns i XD Gale of Darkness (ignorera Eevee, den nämns med som spelarens starter men är ingen Shadow-Pokémon). 

https://www.serebii.net/xd/pokemon.shtml

Dom Shadow Pokémon jag kommer behålla är dessa (observera att jag inte klarat ut spelet än så det kan dyka upp ett par stycken till på min lista av Pokémon att behålla): 

• Eevee
    Ej Shadow, min starter som nu är Umbreon vid namn Luminos
  • Teddiursa
    Shadow, första jag fångade, nu en Ursaring vid namn Cresent som hjälper mig klara spelet
  • Poochyena
    Shadow, en av tre hundar jag fångar åt mitt Ribbon Master-projekt
  • Houndour
  • Vulpix
    Shadow, nu en Ninetales vid namn Fox Trot som hjälper mig klara spelet
  • Duskull
    Shadow, nu en Dusclops vid namn Shadow Fax som hjälper mig klara spelet
  • Zangoose
    Shadow, en otroligt envis och intensiv kamp och jakt på henne gjorde att jag verkligen fäste mig vid henne och respekterade hennes styrka och egenhet. Döpt till Hero, hon stannar hos mig
  • Togepi
    Shadow, räddades av en forskare som flydde Cipher, jag fäste mig och döpte honom efter forskaren som räddade honom. Stannar hos mig
  • Growlithe

Resten söker hem och kärleksfulla tränare. 🙂

Mitchika
0

Sådär, spelet varvat och alla utom en Shadow Pokémon fångad! 😃

Dom enda jag fäst mig vid utöver dom redan nämnda är min Salamance (som ännu är namnlös, men kommer få ett namn senare ikväll) och min Lugia Toothless, men jag kan tänka mig skiljas från dom ändå. Så ja, före detta Shadow Pokémon är redo att träffa nya tränare som kan älska dom och ge dom ett bra liv efter hemskheterna dom varit med om. 🙂