Pokémon iFokus

Pokémon

Läst 204 ggr
Blue_Lugia
1

Pokemon Fire Red Nuzlocke

Jag skriver lite allteftersom jag har tid och ork.

Som det ser ut just nu är mitt team fruktansvärt underlevlat förutom Squirtle som numera är en Wartortle.

1.Metapod, Kryp Lvl 7

2.Rattata, Nuno Lvl 7

3.Pidgey, Kraxan Lvl 8

4.Nidoran (hane) , Kungen Lvl 9

5.Zubat, Dracula lvl 9

6.Wartortle, Sjöström eller Sjostrom som det blev, Lvl 17

Hade en Mankey fram tills Route 3 då den blev förgiftad.
Trodde den skulle klara sig igenom striden men den vi mötte (kommer inte ihåg vilken Pokemon det var) fick in en fullträff tog livet av den…:(
Vila i frid Kicki!

I Mt. Moon fick jag panik då jag av någon anledning gick åt fel håll och mötte en Supernerd med två elpokemon.
Tre av mina hamnade på under halva livet och jag tvekade starkt att skicka in Wartortle eftersom den är vatten. Men eftersom den är den bästa just nu och jag inte har något bra mot el så kändes det som mitt ända alternativ.
Sjöström slog ut Supernerdens Pokemon med utan större problem.
Förmodligen pga sin höga level.
Annars vette tusan hur det hade slutat …

Ute ur grottan och nu framme i Cerulean City.
Är lite nervös inför gymmet dock.

• Redigerat 2020-10-30 16:54 av Blue_Lugia
Mitchika
0

Kaxigt av dig och Sjöström, men jag har lärt mig av erfarenhet att startern kan vara tuffare än man tror. Även i strider där motståndaren har typövertag. :D

Bra jobbat! Håller tummarna för er i nästa gymstrid!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Blue_Lugia
0

Det gick åt skogen i gymmet men det var väntat med tanke på att jag tränat dom andra på tok för lite.
Dom var ju hälften i nivå med Mistys och alla andra tränare dessutom…

Jag fick återigen förlita mig på min Wartortle Sjöström som kämpade länge och väl men till sist inte orkade mer…
Han var en förebild för mina andra Pokemon som såg upp till honom.
Sen dog dom andra en efter en.
Hade 0 pengar kvar och 0 potions samt fann ingen väg att träna mitt team innan striden så jag blev helt enkelt fast. :(
Nu är mina Pokemon döda och jag tappade musten lite. :,(
Blev dock förvånad att jag kom till Cerulean City, trodde det skulle ta stopp betydligt tidigare.

Har Pokemon Crystal i min 3ds och funderar på att börja med en ny utmaning där men det får nog bli en annan dag.

Vila ifrid Sjöström, Nuno, Kryp, Kraxan,Kungen och Dracula!

• Redigerat 2020-10-30 23:41 av Blue_Lugia
Mitchika
0

#2: Nej, vad trist. :(

Levla Pokémon är en av dom svåraste, men viktigaste delarna i en Nuzlocke. Det gäller att slåss mot vilda Pokémon, springa till Pokémoncentret och sen tillbaka och slåss där igen. Det tar tid, men det innebär att du kan spara pengar för items till dom riktiga allvarliga striderna. Typ rivalen och gymledarna.

När du kommer till Cerulean City finns det ett område till vänster (där du kom ifrån via Mt. Moon) med gräs där du kan slåss och träna dina Pokémon. Det hjälper inte nu när utmaningen är över, men det är ett tips till nästa gång du försöker dig på en Nuzlocke i FireRed. :)

-Aida-
0

Tråkigt att de inte gick så bra. Min första nuzlocke va på pokemon gul och jag kom till sabrina. Dock va jag tio levlar under för man skulle egentligen åkt ut till cinnabar island, de hade jag fullkomligt missat. - _-

Blue_Lugia
0

#3 Tack för tipset, men jag tror det var där jag var och tålamodet försvann lite då man får väldigt lite XP från strider med vilda Pokemon.
Med så pass stora skillnader i levels hade jag nog inte haft tålamodet att få upp dom andra i level.

Jag är väldigt otålig som person så det återstår att se om Nuzlocke är någonting för mig.
Dessutom har jag nog lite för stort självförtroende och går ofta in med att jag vet precis vad jag gör och 100 på att jag kommer klara det galant och sen slutar det med att jag kryper iväg med svansen mellan benen… XD
I övrigt tycker jag att det var rätt kul och lite spännande jämfört med vanlig spelgenomgång. :)

Jaja, nu har jag börjat om på Crystal men jag vill komma en bit på vägen innan jag påbörjar en ny tråd om nu folk vill läsa dvs. ;)
Försöker träna upp lite i Sprout Tower innan gymmet så är som sagt inte alls långt kommen.

#4 Ja, det är inte lätt första gången man provar på något nytt.
Får hoppas att även jag lär mig av mina misstag trots att jag är som jag är. ;)

Mitchika
0

#5: Ja, i såna fall blir det rejäla problem med att spela en Nuzlocke. Tänker du bara strida mot tränare behöver du vara oerhört strategisk och träna väldigt noga, men det är inte ens säkert att det funkar utan vilda Pokémonstrider heller. Tålamod, strategi och planering är jätteviktigt. :D

Visst är det kul? Det är det som gör Nuzlockes så roliga. Spänningen och ovetskapen om du och ditt team kommer oskadda ur varje strid. Helt plötsligt kan du stå där efter en helt vanlig tränarstrid och halva ditt team har dött. Tragiskt och hemskt, men det gör hela utmaningen så oförutsägbar och lockande. :D

Åh, stort lycka till! Jag hoppas det går bra för er den här rundan. :D

Blue_Lugia
0

Råkade skriva i fel tråd men ville inte lämna tom kommentar.

• Redigerat 2020-11-13 21:33 av Blue_Lugia