Battles ranked vs
Tja blir ej klok
Jag har maxat mitt team och starka.
Ändån förlorar jag i mycket i ranked Battles.
😔 e det svårarem förut?
Pokemon hundar och konst
Vad menar du med Ranked battles, och var finns dem ?
Nu har jag inte spelat Ranked Battles i Pokémon Sword/Shield, men det jag minns av dom från tidigare spel är att det räcker oftast inte att ens team är maxat och starka. Det krävs strategi, både i hur ens Pokémon är maxade och hur dom är maxade.
Jag körde ju en kombination av Trick Room och snabba sweepers när jag skapade mitt stridsteam i Pokémon X. Mina snabba sweepers var Axel (Lucaio) och Seimei (Greninja) som hade maxade Speed och Attack/Special Attack EV-status. Dom var även framavlade med nästan helt perfekta IVs.
Utöver dom två så körde jag Trick Room-strategin med fyra långsamma, men starka Pokémon. Trick Room ändrar ju reglerna för snabbhet i fem turer, så att den snabbaste blir den mest långsamma och vice versa. Därav avlade jag även fram dessa fyra så att dom skulle vara så långsamma som möjligt (lågt IV-värde i Speed, inga EV-poäng).
Jag parade ihop dom med ett "bete" (en stark och hotfull Pokémon) och en Trick Room-Pokémon som inte var lika hotfull. Nästan varenda gång valde motståndaren att attackera betet första rundan, som alltid använde Protect så han undvek skada och i samma veva så använde dess partner Trick Room. Sen började det roliga på allvar, för då var vi plötsligt snabbare och kunde ge oss på dom!
Nu vet jag inte alls hur bra den här strategin funkar i Sword/Shield, men det var ett exempel på en strategi som tjänade mig väl för det mesta. Det finns ingen strategi som funkar hela tiden, men att hitta en bra strategi som du tycker är kul med Pokémon du gillar är något jag rekommenderar och det kan hjälpa. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Har inte vågat mig på detta än, men vill gärna prova. Måste samla lite mod först ;)
Jag har börjat planerat om mina pokemon.
Så får jag göra mitt bästa 🤩
Pokemon hundar och konst