Pokemon OC
Jag har funderat länge på att göra denna tråd så nu kör vi väl på! Ni får haka på här med om ni vill, kanske bara jag som är konstig och har pokemon karaktärer. X)
Jag blir extremt fäst vid mina pokemon och de ska ta mycket till för att jag ska kunna byta ut mitt standard lag, dom får bakgrunder som jag inte ens har funderat på, det bara händer. oO.. Detta är ett fåtal av mina Pokemon med egna storys. Och bonus bild på Spyke.
Pikachu: från yellow version. Han är typ 20 år gammal och min allra första pokemon någonsin från när jag va typ 8 år och började mitt äventyr i kanto. Han försvann för typ 10 år sen och ingen har sett honom sen dess. (aka batteriet på crystal version tog slut x).)
Eevee - Spyke: från let's go eevee. Min bästis och följeslagare. Spyke kan datorisera sig själv och dyka in i cyberspace för att ta sig runt snabbt mellan datoter, telefoner etc. Han kan inte utvecklas normalt med stenar men hans genetiska kod har anpassat sig genom att använda mega utveckling till jolteon, vaporeon eller flareon och sen ultra utveckling till raikou, entei eller suicune. Spyke blir två år den 16e november.
Golisopod (shiny) - Chili: Från ultraspace i Alola kom en liten shiny wimpod, vilsen och övergiven, hittad av Aether Foundation och gav till mig för att studera honom närmare, studierna blev slutförda och de kom fram till att Chili är helt enkelt en vanlig Golisopod. X) Chili är runt två år gammal.
Charizard - Comet: Skapad i laboratorium genom experiment för att studera mega utvecklingar (aka hackad av mig xD) Han sov och vaknade aldrig upp förrän jag kom in i labbet, deras ända hopp om att studera honom va att ge han till mig. Det visade sig att han var vildsint och trottsig men enormt skicklig i strid och ger sig aldrig förän han vunnit. Studierna visade att han är en normal Charizard fast starkare. X) Han är runt 5 år gammal.
Genesect - Efter Plasmas undergång i Pokemon White så smidde dom nya planer i White 2. När jag knappt börjat mitt äventyr möter jag en brevbärare som är helt uppgiven, han ska leverera en mystisk pokemon till team plasma men vet att den kommer användas till något ondskefullt. Jag erbjöd mig att ta den, det var Genesect bara på level 15, förra månaden blev han åtta år och tillsammans tog vi ner team plasma.
Glastrier - Galdur (betyder den som är vild på isländska): Min nyaste medlem, tänker inte spoila hans bakgrund från spelet men i striden mot honom och Calyrex, så känner Glastrier att jag är starkare än Calyrex och vildsint kastar av honom från hans rygg och ansluter sig till mitt lag istället. Han fick namnet Galdur och genom våra äventyr, inser han att han behöver ingen som är stark för honom, han kan vara de på egen hand.
Zapdos - Jolton: Eftersökt i Kalos regionen under mina äventyr, det va en svår strid men jag lyckades fånga honom. Han visade sig vara en stark medlem i mitt lag. Efter äventyren i Galar regionen har han lärt sig att anpassa sig och kan ibland byta form till Galar varianten. Jolton är runt 7 år gammal.
Oh, jag älskar att göra sånt här. Speciellt med Pokémon från mina Nuzlockeutmaningar. :D
Underbart att läsa om någon som precis som jag fäster sig mycket vid sina små monster. Vilket härligt litet gäng du har. Spyke är jag lite extra förtjust i, jag minns att du postat om honom tidigare. :D
Jag återkommer och postar några av mina karaktärer lite senare.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 ååh vad kul! :D Ser fram emot att läsa om dom. Kan inte låta bli att fästa mig vid dom. Jag tänkte aldrig heller på hur länge jag haft dom förän jag diskuterade det med min syster här om dagen. :O
Har också pokemon som ligger mig varmt om hjärtat
Vaporeon i pokemon silver.
Celebi som jag fick från club Nintendo
Och mitt enda och flesta shiny smochum
Jag hade pokemon coleseum
Suicune Glory
Garvedoir - cizzy
Salamence - Zorro
Mycket gamla ! Och dåliga stats
Min shiny vaporeon från från Diamond bytte den. Denna har jag änn idag! I shield.
Har i sheild
Har visst 5 vaporeon 😮
Och flera Raichu
Och charizard
Dragonite
Vissa tröttnar jag inte på
Mew från letsgoeevee miki 💖
Pokemon hundar och konst
#3 Kul att läsa att fler fäster sig så mycket vid sina pokemon. :)
Mitt team från min favoritNuzlocke i Pokémon FireRed
Det var dom första som dök upp i mitt huvud när jag tänkte på viktiga och speciella Pokémon för mig. Dessa har jag dessutom skrivit en hel del om, så det var enkelt att sammanfatta dom.
Loke
En Charmander och min starter. Han är väldigt tystlåten och pratar inte såvida han inte har något viktigt att säga. Den starka och tysta typen, kan man säga. Han är orädd, men inte dåraktig och stannar upp för att analysera en situation framför att kasta sig in med huvudet före. Ung, men lillgammal till sättet.
Antar rollen som sin tränares väktare när saker och ting ballar ur längre fram i äventyret och blir som en fadersfigur för henne.
Kosmos
En Rattata och den första Pokémon jag fångade i Nuzlocken. Hon var inte road av sitt namn när hon fick det, men vande sig och lärde sig tycka om det efter ett tag. Hon är en ensamvarg som varken trivs i andras sällskap eller fungerar bra i grupp och är usel på lagarbete. Självständig och väldigt stolt över det. Därav är hon också väldigt tystlåten, likt Loke, då hon inte har något direkt behov av att vara social och umgås.
Hon har svårt att ställa om sig från vild Pokémon som slåss för att döda för att överleva till en tränad Pokémon som försöker hålla tillbaka den instinkten.
Fred
Även han är en Rattata (jag kör inte med dupes clause i den här) och han kämpade emot rejält när jag försökte fånga honom. Fred är en orubblig, orädd och dumdristig liten Rattata och fruktar varken människa eller Pokémon. Envis som synden och ovillig att backa ner från en strid eller en utmaning, vilket troligtvis kommer att bli hans död en dag.
Han är extremt lojal mot dom han ser som vänner och väldigt beskyddande över dom.
Willow
Mitt en på miljonen-möte i Virdian Forest och den som fick mig att inse hur körda vi var mot Brock. Likt Kosmos så är Willow en ensamvarg, men hon har inte riktigt valt att vara det. Hon är utstött från Pikachuflockarna i Viridian Forest på grund av hennes udda, busiga och nyckfulla attityd. Med andra ord, hon går dom för mycket på nerverna och dom orkar inte med henne längre. Lite av en clown som har sin egna syn på vad som är roligt, episkt och häftigt.
Envis som synden och ibland lite pushig av sig, men hon menar vanligtvis väl och har ett gott hjärta bakom sitt busiga yttre.
#5 Vad kul att läsa :) Låter som ett riktigt härligt gäng att äventyra med.
#6: Ja, det är dom. En del bråk och tjafs på vägen, men jag har haft riktigt kul när jag spelat med och skrivit om dom. :D
#0: Måste bara fråga. Hur kan jag få Gastrier att kasta av Calyrex så jag kan få ha endast gastrier utan Calyrx på ryggen. har både spök och Ghost Gastrier.
#8 Du har ett item i key items som heter nåt med reins of unity eller nåt sånt. Peony eller vad han heter tillverkade den. Tryck på den och sen på Calyrex så tar du isär dom.
Åhh helt underbart. Jag älskar hästen, men tycker inte om Calyrex 😊
#10 Jag hade exakt samma dilemma, blev irriterad på att dom satt ihop. 😆
Nu är bägge mina hästar, bara hästar 😁