OT Pokemon clone games
Har ni spelat andra spel än Pokemon som inte är just Pokemon?
Jag har spelat Nexomon, EvoCreo och lite av Coromon.
Alla är spel till mobilen men jag tror Nexomon fått en uppföljare till Switch.
Jag fastnade aldrig riktigt för något av dom.
Nexomon var bara konstigt, EvoCreo var väl okej (om än lite tråkigt) och Coromon spelade jag aldrig så långt i och jag tror dom fortfarande har beta versionen tillät mig så det finns nog inte så mycket att göra än där.
Men som sagt, har fler spelat några "monster collecting" som liknar Pokemon?
Dom som brukar kallas för "Pokemon Clones"?
Vet att TemTem släpptes för något år sen men det är ingenting som verkar lockande heller.
Blev lite konstig text men hoppas ni förstår ändå.
Jag borde inte skriva medan jag promenerar.. ;)
Det var ändå välskrivet för att va under promenad! 🤣 Jag ville spela Nexomon men kom aldrig så långt att jag faktiskt gjorde det. Mitt största problem är just att, det är inte pokemon.. 😅 Annars spelar jag digimon, är uppvuxen med det precis som pokemon och gillar det väldigt mycket.
#2 Haha ja jag kan väl säga att jag inte "Powerwalkade" direkt men jag slinter lätt med fingrarna även om jag går rätt långsamt. ;)
#2: En till person som är uppväxt med Digimon också här! :D
Jag försöker få tag i alla spel jag kan när dom översätts och är ett stor fan överlag. Det är tillräckligt olikt men ändå likt Pokémon för att jag skulle fastna för det också.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#4 Nämen va kul! Jag köpte digimon till switchen när de kom ut. Ojoj vilken lång tid jag spenderade i det spelet.
- Redigerat 2020-12-09 19:46 av -Aida-
#5: Åh, jag har redan dom till PS4! Jag var helt körd första gången jag startade spelet, kunde inte sluta spela. :D
Har faktiskt aldrig varit lockad av Digimon som spel.
Jag minns att det gick på Tv som barn och att jag samlade klistermärken med olika Digimon, det är allt. ;)
Har svårt för designen på monstren på något vis.
Jag var inte ens med på att Digimon fortfarande höll igång :O Hur är spelet, är det något som är värt att plocka upp?
#8 Cyber Sleuth Complete edition till Switchen är en av de bästa spelen jag nånsin spelat. Storyn är från människans perspektiv, den kan va hemsk men fortfarande fin. Jag nästan fällde nån tår genom spelets gång. 😭 Det är ettan och tvåan i samma spel, plus alla dlc.
- Redigerat 2020-12-11 06:53 av -Aida-
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#8 Jag håller med #9, det är fantastiska spel och står extremt högt på min lista också. Historierna har en tendens att gå många steg längre än vad Pokémon gör. Vissa av Pokémonspelen har en ganska mörk och allvarlig handling, men Digimon tar det till en helt annan nivå.
Det blir mörkt, oddsen känns snabbt skyhöga och det känns verkligen som om du, dina Digimon och era vänner är det enda som stor mellan hotet om undergången och resten av världen. Mycket animekänsla över spelen, men jag älskar anime så jag sugs lätt in i sånt. :D
Jag bifogar en länk till trailern för Complete Edition. Complete Edition innehåller två spel i samma serie: "Digimon Story Cyber Sleuth" och "Digimon Story Cyber Sleuth: Hacker's Memory." Trailern pratar om och visar bara den manliga huvudkaraktären, men du kan välja om du vill spela som kille eller tjej i båda spelen.
#9 & #10 Huh… Låter som om min önskelista får ett sista tillägg i år. Det lät väldigt spännande :o
Okej, jag tar tillbaka det jag sa förut lite.
Blev så nyfiken på Digimon när ni slrev om det så jag har köpt Complete Edition till Switch jag med.
Har fortfarande svårt för vissa av Digimons utseendemen av någon anledning blev jag beroende när jag väl började spela.
Som sagt, jag minns Digimon från barndomen, men jag spelade aldrig några spel.
Tänkte först att jag skulle prova, och om jag inte gillar det kan jag sälja det till någon annan, men nu känns det inte som att det kommer bli så ändå. ;)
Det är väldigt annorlunda mot Pokemon som jag är van med och jag blev väldigt förvirrad av allt nytt men nu börjar jag hänga med litegrann hur saker och ting funkar ändå. XD
#11 Du skulle nog gilla spelen.
Har bara spelat i två dagar än men om till och med jag kan övertygas så är det bra spel. ;)