Pokemon Shield. Utmaning :)
Hittade pokemon Shield som jag köpte när spelen släpptes. Någon (yngsta dottern tror jag) har spelat fram till tredje gymet. Hon tycker bättre om sword så hon spelar d på det. jag spelar också på sword.
Fick en snilleblixt igår, jag skall starta om det spelet och köra genom fullständigt, alla Beasts, alla legendarer och alla pokemon i dexen. Skall även göra alla delar både på isle of armor och crown tundra. Men jag måste köpa expansionpack, den är inte inlagd på detta spel. Så det får bli när lönen kommer :)
Yngsta dottern älskar att breeda, så hon frågade om inte hon kunde få breeda mitt team som jag skulle gå med. Och det fick hon så klart, hon har bra koll på stats och abilitys dessutom, så det blir bra 😁 Hon breedade fram mitt team med minst 5 stats på alla igår kväll. De jag skall gå med är:
*Salandit
*Fletchling
*Popplio
*Eevee (Espeon)
*Yamper
*Axew
Ett bra sammansatt team som jag nog kommer klara mig igenom spelet med, utan problem 🙂. Har inte döpt dem än, eftersom jag inte vet vad jag vill ha för namn på dem 😉. Skall även lära dem attacker och boosta teamet ytterligare med vitaminer 😁
Tänkte att jag skall skriva dagbok över min resa, och vad är bättre än att skriva den här inne 😁
- Redigerat 2021-02-10 11:07 av Draken
Vad roligt och vilket härlig team hon avlade fram åt dig. :D
Stort lycka till, ska bli kul att läsa om. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1: Jo hon fick några olika val med de typer jag vill gå med. Hon har ju också tänkt på vilka typer de är och vilka svagheter de har.
Har börjat nu med att flytta över teamet till mitt sword, där jag har massor av olika attacker och vitaminer. Samt att jag kan lägga på dem lite items så jag kan få ihop lite pengar i starten 😁
Längtar till att få läsa om din resa 😁 Tycker alltid att det är spännande att ha ett team som någon annan bestämt också, det blir lite annorlunda då :3
Jo jag ser fram emot att börja 😁
Nu har jag börjat, och det blev ett byte i elfte timmen av en pokemon. Dottern råkade hitta en Lucario i en den, 5 perfekta stats. Lv 20 och han hade Meteor Mash. Jag bytte ut min Axew, så nu är Lucario ett medlem i teamet istället.
Jag så en sak när jag blev presenterad för gymledarna, jag har ju inte Fight och Rock gymet, utan jag har ju iställer Ghost och Is. Det skall bli spännande, har aldrig träffat de två gymledarna eller varit i deras gym. Så det blir en ny aspekt som jag ser fram emot :D
Jag har tagit över mitt team och jag har passerat Wild Area och har nu anlänt till Motostoke. Jag lämnade Motostoke efter att jag hade inisierats som Gym Challenger. Jag har kommit igenom route 3 utan förluster, fast det var nära när Sacha mötte en Rolycoly, då blev vi lite oroliga, men hon stannade på 3 HP, Kiara bytte snabbt plats med henne. Nu står vi vid ingången till Galar Mine 1 och skall passera genom.
Mitt team:
*Salandit/Sacha , lv.17
*Kiara/Brionne , lv 17
*Kitsune/Yamper , lv 17
*Saari/ Fletchinder , lv 17
*Sachi/Espeon , lv 17
*Lucario/Reiki . lv 20
Reiki ligger och vilar i boxen just nu medans de andra skall komma upp till samma level. När de andra har nått lv 20 då får han komma ut och leka med de andra igen :)
Nu beger jag mig in i Galar mine 1. Vi ses i Turffield.
Hoppas allt går bra. :)
har glömt att dokumentera. Blev ytterligare ett byte innan Turrfield. Yamper blev bortbytt mot Electrike. Electrike har nu utvecklats och har blivit Manectrik.
Vi har klarat av de 3 första gymen, det gick fort det ;) Nu vilar vi i Motostoke innan vi skall bege oss ut i Wilds igen för att komma vidare till Hammerlocke :)