Brilliant Diamon och Shining pearl
Är jättehypad, har inte varit så här hypad nån gång över en remake tror jag. men det beror nog på att Diamond, Pearl och Platinum är ett av mina absoluta favioritspel.
Jag tänkte att vi kan prata och visa trailers i denna tråd. Berätta om vilka pokemon ni gillar och vilka ni kanske kommer gå med.
Vilka minnen ni har från dessa spel när de släpptes första gången. Helt enkelt allmänt prat om just dessa spel 😁
Chimchar kommer bli min starter och jag kommer med största sannolikhet gå med Starley.
Turtwig all the way för mig. Min absoluta favoritstarter i den generationen. :D
Pearl var en så stor del av mitt Pokémonliv och jag avgudade spelet. Jag fastnade direkt för typ varenda Pokémon jag fångade. Mitt team bestod av Torterra, Bibarel, Staraptor, Pachirisu, Gastrodon och Luxray/Palkia. Jag kommer aldrig glömma dom, tror till och med jag fick upp dom i level 100. Dom finns kvar någonstans i mina spel, jag minns bara inte riktigt vart jag hade dom sist.
Så min plan just nu är en Turtwig som jag tror kommer få namnet Evergreen eller Legacy. Därefter ska jag fånga allt och alla som jag ramlar över och bara drunkna i nostalgi! Jag är bra sugen på en Nuzlocke också, men vi får se. Det kräver ene del energi och är jag lika slutkörd när spelen släpps som jag är nu blir det nog "bara" en vanlig runda genom spelet.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag spelade Diamond, där valde jag Turtwig som jag kallade Namos. Andra jag spelade med var Staraptor, Luxray, Togekiss, Rampardos, Spiritomb och Garchomp, Dialga.
Det var här jag föll för Garchomp stenhårt. För varje ny generation som släpptes efter så breeda jag en ny Garchomp att spela med, som hade helt nya attacker och taktik, ibland till o med Egg Moves. Jag tänkte mig att Garchomp lämnade mig för att hitta en tjej att bilda familj med. Sen efter en tid återvände han med sitt ägg för att låta mig träna hans barn i de nya landet jag skulle till. Så har dom gjort i alla generationer som kom efter Diamond och Pearl. Låtsas jag iallafall.. 😆
Turtwig för mig också! Finns inget alternativ för mig där.
Och Torterra är ju så cool! <33 :D
Jag hade Diamond men denna gången väljer jag pearl.
Funderar på att gå med turtwig och en Piplup senare. Gillar ju vaporeon så den passar bra med turtwig.
Då jag vill breeda en fin.
Jag har totalt glöm bort hur spelet utseende.
Kommer nog bli tjej.
Pokemon hundar och konst
Hittade min gamla staraptor pilgrim som va med i gamla spelet.
Tyvärr hittar jag inte piplups utveckling. Han e borta tyvärr 😢
Men tänkte gå med
Turtwig
Piplup/vaporeon
Rapidash, charizard eller dragonite
Staraptor pilgrim om det går byta.
Togekiss,
Pokemon hundar och konst
#2: Ja visst är det en nostalgitripp, jag kommer ihåg när det först släpptes. jag hade Diamond och jag satt uppe hela den natten, för jag kunde inte lägga ifrån mig spelet.
#3: Kommer också gå med Cranidos och Shinx.Troligtvis Vaporeon som vatten :)
#4 Jag har provat alla starters, men Turtvig och Piplup har aldrig riktigt klickat med mig.
Chimchar däremot klickade direkt.
Undrar om man måste ha HM attackerna på specifika pokemon eller om de har gjort som på de andra spelen, att man får "riders" eller liknande. Vad tror ni ?
Hoppas de finns den där parken kvar! Där man kan gå med en pokemon ☺️
Pokemon hundar och konst
#8: Den borde ju finnas kvar, det är ju e del av spelen :) Kanske den är förbättrad tom 😁
Jag längtar till att få gå ner i Underground för att hitta skatter och göra ordning min secret base 😁
Glömt bort att man har secret base!
😁
Och nu kan jag inte vänta. 😻
Pokemon hundar och konst
Underjorden är i mitt tycke det bästa med Diamond och Pearl-spelen, för minnena från det sitter starkast hos mig. Herregud, vad många timmar jag spenderade därnere med att gräva fram artefakter, bygga baser och lattja med olika fällor. Jag hade så kul med det. :D
#11: Ja eller hur. Jag längtar mig sjuk att få gå ner i undergrunden igen. Jag skall ha Cranidos, han är en självklar medlem i mitt team 😁
Kommer ni ihåg världen där man hittade Giratina i Platinum ? Hoppas den är med nu också :D
Och Ruinerna med Unown :)
Det verkar iallafall som att platinum är inkluderat i diamond och pearl denna gång. I trailers finns karaktärer i städerna på samma platser som i platinum, så chansen finns iallafall. 👍 Det vore också väldigt klokt av dom att inkludera. Gör man en remake så måste den ge en annorlunda upplevelse jämfört med originalet. 🤔
Undrar om det kommer vara samma pokemon eller om de har inkluderat några av pokemonen från de nyare generationerna.
#16 Först när jag såg Boxarten var jag lite förvirrad. Gillar jag dom eller inte?
Men när jag stirrat på dom er tag så tänkte jag ,japp jag gillar dom! ^^
Kommer förhandsboka Brilliant Diamond så snart jag har möjlighet.
Har inte kollat på Webhallen om det går att boka av dom än.
#18: Jag hade lite samma känsla, men jag kom till samma slutsats! 😁
För mig blir det Shining Pearl! Jag längtar så jag håller på att bli knäpp! Det ska bli så kul att återvända till Sinnoh! 😍
Det första jag märkte på boxarten var texturen på deras hud. Jag va helt mindblown! 😱
Jag kommer förhandsboika båda. Jag kommer köra på Brilliant diamond, och yngsta dottern vill har shinig pearl :)
Jag kommer vänta tills dom tar in double pack. Jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska ha, så jag tar väl båda då. 🤔
Vi är ju två som spelar, så det blir automatiskt att jag köper två 😁
Någon som vet när man kan förhandsboka spelen ?
Man kan boka dom redan nu.
Då skall jag göra det 😁
Dual pack finns tillgängligt nu för alla som vill ha båda spelen i ett paket, det följer med en förboknings bonus också.
Diamond och Piplup är ett måste sen vet jag inte, men jag VET att piplup kommer att bli min partner oavsett!
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#27: Då skall jag kolla läget på den. Jag skall ju ha bägge två :)
#28 Inte så oväntat med din starter 😜 Men det är en till du kommer går med ….Ponyta …Den finns vid staden där man kan gå in i gruvan ;) Den fanns där i varje fall.
#29 Iof xD men bara om det är kantonian, annars strejkar jag xD då flyger spelen ut ur fönstret för att aldrig mer spelas xD
#30: Det lär vara Kantonian misstänker jag. Det är ju den som hör till det spelet ;)
#31 lita aldrig på nintendo xD dom har förstört ponyta, kanske tycker dom den är bättre :p
#32: Då hoppas jag att de inte tycker galarian är bättre, vill ju spela med dig också ;)
Även fast jag gillar Galarian bättre 😊
- Redigerat 2021-06-29 15:54 av Draken
Få se om det blir !
Pokemon hundar och konst
#34: Skall du inte köpa spelen ?
Jag kan knappt vänta på spelen!
#36: Samma här! :D
Det ska bli så kul. :D
Vet ni vilken starter ni ska ha? Jag kommer nog välja Turtwig.
#38: Jajamän, samma här. Det var min första starter i Pearl och jag kommer självklart välja den i remaken också. :D
Jag har till och med kvar min allra första Turtwig (numera Torterra) i ett av mina spel.
Jag har också kvar min allra första Torterra. Jag va extremt imponerad av honom och det blir kul att få gå ett helt nytt äventyr med honom igen!
För mig blir det definitivt Piplup <3
#41: Piplup är så himla söt. :D
Piplup, Treecko och Scorbunny är mina absoluta favorit starters, så glad att dom är i olika generationer xD
Blir Chimchar för mig :)
Yngsta dottern vill ha Turtwig, kommer be att få låna båda de två andra nybörjarna i alla utvecklingar, så kan man få alla reggade i dexen 😁
Turtwig för min del :3 Chimchar var den första startern jag någonsin valde, men jag kom aldrig längre än första gymmet innan jag startade om. Sedan har jag spelat med både piplup och turtwig, men för min del är turtwig den som har gjort bäst intryck, även om piplup också är söt.
Min största fråga är snarare om jag ska fortsätta med diamond, eller ta pearl istället xD Mitt team är bestämt sedan länge!
Jag vill gärna spelet på box.
Saknar gamestop man kunde för boka och sen va det i butiken.
Jag har inte bestämt mig vilken starter.
Jag tror jag väljer shininig pearl. För jag hade Diamond. Känner jag ville variera mig 😁
Pokemon hundar och konst
#46: Du kan förboka och hämta i butik på Mediamarkt också. Det brukar vi göra :)
- Redigerat 2021-08-02 12:14 av Draken
93 dagar kvar! Jag är så taggad!
Om drygt 40 minuter visar dom en "Pokemon Presents".
Kanske får vi lite mer info om dom nya spelen då.
- Redigerat 2021-08-18 14:20 av Blue_Lugia
#48: Det är du inte ensam om 😁
#49 Var visas den ?
#50 Den var på Pokemons officiella Youtube kanal.
Ny trailer för Brilliant Diamond and Shining Pearl.
https://youtu.be/_WcGQTtI_zg
Åh herregud vad jag längtar nu då- Allt jag minns och lite till finns ju med 😃🥰
Ja jag kan knappt sitta still för jag är så taggad!
#53: Samma problem här! Jag förhandsbokade precis mina exemplar av båda spelen, något jag glömt att göra och skjutit upp ett tag. Efter den där trailern kunde jag inte vänta längre! 😄
Skall ut till Birsta imorron, då skall jag förhandsboka båda 😁
Mellan dessa datum: November 19 - February 21 2022. Kan man ladda ner ett Manaphy ägg genom mystery gift och gå med på sitt party. Om man breedar den så får man Phione.
Har bara gått med Manaphy ett par gånger. Det är inte riktigt min typ av pokemon, men jag kommer ladda neer den ändå, om inte annat så för pokedexen 😉
#54 Förbokade du Dual Packet eller eller direkt i switch eller var för säj?
Ett gott skratt förlänger livet
#58: Jag tog dualpacket! Jag vill ha båda spelen och om jag köper båda kan jag låna ut det ena så får jag kanske spelsällskap. 😀
#59 Jag bara undrar är lite själv sugen men jag är osäker då jag nästan aldrig för hands bokar och jag är själv sugen på båda det kan vara så att jag kommer önska mig i stället!
Jag tog också dualpack. Jag ville ha båda.
Jag har bokat dualpacket. Jag tar det ena och yngsta dottern tar det andra.
Jag har inte bokat alls efter dom jag behöver lägga pengarna på annat just nu.
I värsta fall laddar jag ner den till Switchen.
Nu har jag bokat dual packet med min pappas hjälp eftersom det kommer att vara min födelsedags present från min pappa.
Vi bokade det på min födelsedag så att det har en mening med att kallas födelsedags present. 😁🎁
Har precis bokat Diamond!
Pokemon hundar och konst
Jag skall boka dualpacket, men har inte tagit moig för ännu 😉
Ny update video https://m.youtube.com/watch?v=gU648Rj3wb8
Det verkar som HM's kommer tillbaka, det var lite synd tycker jag. Var bättre med Pokemon rides.
Nu har jag förhandsbokat båda spelen 😁 Inte länge kvar nu 😁
45 dagar kvar från idag. Det känns galet!
Det är helt otroligt. Hoppas tiden går fort 😊
Snart bara en månad kvar! Jag hoppas det går fort. Svårt att inte tänka på det och räkna ner.
#72: Som tur är så har jag mycket i huvudet just nu fram till mässan den sista så här rusar tiden iväg, efter det så är det bara 2 veckor kvar 😁
Nu är det bara 31 dagar kvar 😁
Det kommer gå fort denna månad när man jobbar och håller sig upptagen. Jag hoppas bara jag kan sova dagen innan release. Det har varit svårt vissa gånger. 😅
29 dagar kvar 😁
#75: Jag jobbar mycker nu, och jag har dessutom mässan nu i slutet på månaden som jag har fullt upp med, så jag tror det kommer gå fort. Är ledig dagen för releasen 😁
Ny trailer https://youtu.be/Z6iaw4SAJAM
Nu är det inte länge kvar 😁😃
Min switch har pajat mindre än en månad innan nya spelen kommer, gissa vem som får stressa ut till Media imorgon….
#80 Fick du tag på en ny switch? Det va verkligen otur.
Yes har en oled nu
Det va lika bra isåfall att ta en oled. 😁👍 Det kryper närmare nu! Är så taggad. 😱
Jag längtar son s*tan. Skall dock köpa nya kontroller också, i samband med att jag köper spelen.
15 dagar kvar nu 😊
14 dagar 😁
Ny trailer:
https://youtu.be/1S0Ipj1sjD4
Bara 12 dagar kvar nu.
Jag längtar 😁
Det är extremt mycket spoilers som cirkulerar på nätet nu. Speciellt på Youtube och i diverse forum och på fb. De är en person som fått tag på spelet och spoilar allt. Var försiktiga runt på internet.
#88: Tack för varningen!! Nu ska jag undvika allt sånt tills spelen släpps, det är ju inte så långt kvar nu.
Att folk måste göra sånt här.. Det är helt obegripligt för mig.
#89: Ja verkligen. Det är respektlöst mot hela världen och mot utvecklarna av spelen.
#88: Tråkigt med sånna idioter 😥
10 dagar kvar nu 🙂
#90: Speciellt mot utvecklarna som jobbat så hårt med spelen, men det kommer även riskera att få konsekvenser för av oss spelare också.
Det kan sluta med att dom vägrar släppa fysiska kopior av spelen i framtiden för risken att någon får tag i en för tidigt och läcker spelen. Alternativt kan dom fördröja leveranser till företag och annat så pass att vi som vill ha fysiska kopior riskerar att få dom senare än releasedagen.
Med andra ord så finns det inga vinnare i dessa scenarion. 😕
#93: Exakt. Det är alltid vi andra som sköter oss som blir straffade med konsekvenser. Det suger verkligen. Negativa åsikter om spelen har redan börjat rulla ut innan vi andra ens har fått chansen att spela. Jag vet iallafall att jag kommer älska dom spelen lika mycket som alla andra pokemon spel jag har spelat.
#94: Usch, vad tråkigt att folk börjar med det redan utan att ens ha spelat själva än. 😩
Även dom Pokémonspel jag ogillat allra mest (hej, Sun/Moon och deras jädra RotomDex) har jag ändå kunnat hitta något att älska med. Oftast ganska mycket att älska, till och med. Så det känns jättetrist att spelen får negativ kritik på grund av läkta bilder och annat, det inkluderar ju inte spelkänslan man själv har. 😣
Jag håller med er. Det är jättetråkigt. Visst finns det saker med de andra spelen som jag regelrätt avskyr, ett av hatobjekten att man inte kan stänga av EXP share t.ex, men det har alltid funnits andra saker som gör att man älskar spelen också.
Nu är det bara 9 dagar kvar, men jag kommer undvika alla sociala medier där det kan finnas minsta lilla spoiler till spelen.
- Redigerat 2021-11-10 08:35 av Draken
#95: Ja precis. Jag avskydde sun, moon pga rotomdex och X, Y pga alla irriterande kompisar som stoppar en hela tiden när man försöker kolla runt på nya platser. Men storyn älskade jag i alla dom spelen. Annars hade jag inte köpt ultra sun också. Jag gillar också att bara njuta av naturen i spelen och kolla runt på detaljer i hus och bakgrunder. Utvecklarna har lagt ner väldigt mycket jobb och de vill jag ändå uppskatta. Det måste vara väldigt tråkigt som spelutvecklare och få sådan negativ kritik. Men säljsiffrorna kommer tala annorlunda. De kommer nog vara de mest sålda pokemon spelen på länge nu. Just diamond och Pearl är så efterlängtat av majoriteten som spelar pokemon och dom kommer dessutom från en annan utvecklare. Det tycker jag är spännande att fler företag får chansen att göra pokemon spelen. 😁
#97: Om det kommer från en annan utvecklare, så kanske funktionen att man kan stänga av exp share finns. Det hoppas jag verkligen på.
#98: Det hoppas jag med. Jag förstår inte riktigt varför den alltid ska vara på 🤔. Jag har lite pokemon jag skulle vilja gå med. Men de blir alltid att jag går med helt andra istället 🤣 men jag vill iallafall gå med Turtwig och Cranidos. 👍 Det är mina måsten på laget än så länge i diamond. För pearl så går jag med Piplup och shieldon.
Nu har vi en ny trailer som introducerar ett nytt område. https://youtu.be/CjO8zO2HqJ8
Versions exklusiva pokemon har raddats upp i listan. Vill du veta vilka legendaren du kan få i ditt spel så klicka här. https://serebii.net/brilliantdiamondshiningpearl/exclusives.shtml
Man får Quickballs direkt med kod 😀 Hoppas koden finns med i spelfodralet, för jag såg den inte i klippet.
Nu ä'r det bara 8 dagar kvar 😀
Nu finns möjligheten att ladda ner spelen från eshop i förberedelse för releasen. Alla som laddar ner spelet från eshop före februari får en kod till 12 Quick balls.
Alla som köper steelbook får en kod till 200 pokeballs.
Glöm inte heller att ladda ner Manaphy ägget som blir tillgänglig den 19e. Man får också en outfit till sin karaktär som matchar kläderna från platinum.
6 dagar kvar 😁
Jag vill nog ha det fysiska spelet,så jag kommer inte ladda ner det från E-shop.
Däremot så är jag sugen på att ladda ner Manaphy, men det kanske man inte kan om man inte laddar ner spelet ?
#104: Manaphy är till alla! 😁👍 Man går in på mystery gift som vanligt och laddar ner den. Där får man också sin bonus outfit.
#105: Vad bra. Då skall jag göra det 😁
5 dagar kvar 😁
3 dagar kvar 😁
Nu är det 2 dagar och Spelbutiken.se har börjat för att förbereda leveranser🎁
Har bokat ett spel längtar. Hoppas bara Eevee e med !
Pokemon hundar och konst
#110: Eevee måste vara med! Det var i dessa spel som Glaceon och Leafeon introducerades (i originalspelen) så det vore helt galet om dom inte inkluderade Eevee. 😀
#111 hur kunde jag glömma det? 😅
Då borde Eevee vara med.
Pokemon hundar och konst
Fick mail tidigare om att min order har packats och skickas iväg snart. Jag är så obeskrivligt taggad. 😄
Jag kommer hänga på låset på MediaMarkt när de öppnar imorron 😁
Min e också postad. 😍
Pokemon hundar och konst
Ojojoj. Min betalningsmetod va inte verifierad av nån anledning. Jag såg det igår kväll.😅 Kontaktade support nu på morgonen och fick en ny länk. Så nu har iallafall lagret fått in min förbokning. 🤣 såg jag det inte så hade dom aldrig skickat ut den. Jag blev lite skitnödig eftersom dualpack är fullbokad och jag boka den väldigt tidigt, men jag behåller min plats i kön. 💪
#116: Ouch …..Vilken tur att du såg det 😲
- Redigerat 2021-11-18 11:45 av Draken
#117: Hade jag inte bokat Legends Arceus så hade jag aldrig ifrågasatt betalningsmetoden. Jag jämförde informationen mellan dom för det ska vara faktura på båda. 😅
Spelen har release idag i vissa länder pga skillnad i tidszonerna. Listan på versions exklusiva pokemon har blivit mycket längre.
https://serebii.net/brilliantdiamondshiningpearl/exclusives.shtml
Alla mina favoriter är i Brilliant Diamond!! Vad i hela…?! Okej, nu lånar jag inte ut det spelet längre, jag ska ha mina favoriter! 🤬
Nu öppnar butiken om 1 timme och 49 minuter, jag kommer att hänga på låset 😁
Har laddar ner den nu. Men kan inte spela förrän sen 😢
Verkligen inget tålamod idag
Pokemon hundar och konst
I har varit och köpt spelen nu . Det var försenade leveranser till butikerna här i stan, så vi trodde inte att vi skulle få spelen idag, men NetonNet lagershoppen hade dem hemma . Så nu vill jag hem och spela 😁
- Redigerat 2021-11-19 10:56 av Draken
Mina spel har inte kommit än och jag börjar misstänka att jag inte kommer få dom förrän efter helgen. Det vore inte första gången som posten här är långsam och saker kommer fram flera dagar senare än dom borde. 😰
Nåja, det finns lite hopp kvar än.
Nej, nu är hoppet ute.. inga spel för mig idag. Kanske på måndag. Otroligt tråkigt, jag hade verkligen sett fram emot det. 😔
- Redigerat 2021-11-19 18:14 av Mitchika
Nej, jag har kollat upp det nu och jag kommer få det först på måndag som tidigast nu. Enligt leveransuppgifterna är det först på tisdag, men jag kan alltid hoppas på måndag..
Redigerat för att ta bort hemsidans namn då det inte ser ut att vara ett problem hos dom utan ett problem hos leverantörerna (då detta hände på många ställen) som dom inte kunde förutse.
- Redigerat 2021-11-20 13:14 av Mitchika
#126 Jag rekommenderar spelbutiken.se dem skickar så att man har spelen på släpp datumet
#126: Det vekar ja varit problem på många ställen. Vi hade förbokat på MediaMarkt, för att hämta i butik. Men deras leveranser är försenade, så de kommer inte förn nästa vecka.
Elgiganten hade heller inte fått hem spelen. Sista utvägen för mig var NetonNet lagershop, de hade 4 spel hemma ,maximal tur så var det två av varje, så jag köpte dem.
#128: Tack för att du skriver det där! 😀
Jag sökte för att se om jag hittade mer information igår, men gjorde inte det så jag bestämde mig för att bara skicka ett mail till supporten och sen avvakta till idag.
Jag tar bort namnet och min hårda kritik i tidigare inlägg, det verkar inte ha varit deras fel eller ha skett på grund av slarv eller oaktsamhet från deras sida.
#129: Nej det är knappast butikernas fel. Det är från leverantörerna det strular.
Jag bokade dualpack på webhallen och fick en kod av dom att aktivera. Det gav mig 2 av alla speciella bollar, fast, level, lure, heavy och love Ball.
#131: Hoppas man kan få tag på den koden lite senare ut. Det är bra bollar.
Fortfarande inga spel.. det finns chans att dom dyker upp om ett par timmar, men det här är nog sista gången jag beställer fysiska exemplar av något spel. Jag har aldrig varit med om något liknande.
SPELEN KOM! 😄
Nu har jag dom här med väldigt blandade känslor. Största hypen var i fredags och den har hunnit avta rätt rejält, plus att jag var inställd på att dom inte skulle komma idag heller. Jag får avvakta lite och se hur jag känner ikväll då jag hinner spela.
Vad skönt att de kom till slut 😃
#134: Jag hoppas det lättade för dig nu när du hunnit spela lite. 🙂
#135: Verkligen! 😀
#136 Det visade sig vara helt orelaterat till spelen och försening, utan det var "bara" ännu en svacka. Värre än tidigare. Jag har hunnit spela lite och jag ser fram emot att orka spela ännu mer. Jag kör en Nuzlocke i Shining Pearl och vi har tagit första gymmet utan förluster så jag är riktigt glad och taggad. 😀
#137: Vad kul! Jag älskar spelet hittills. Jag gör inte mycket progress just nu, jag bara gräver i underground 😆 Det är riktigt roligt!
#138: Haha, jag har också fastnat i Underground! 😂
Jag höll på därnere flera timmar igår! Så galet kul, men jag ska försöka ta andra gymmet idag. 😄
#138 #139 Inte bara jga som fastnade i underground då 🤣 Jag tror jag höll på där i 2 dagar innan jag gick vidare .
Och nu är jag där igen, väntar på att jag skall kunna hämta Drifloon imorron, då är min pokedex komplett 😁
#140: Nämen! Det är bra jobbat! 😁 Jag ska nog också hämta drifloon. Men jag ska nog också hämta lite pokemon från underground. Jag fångade bidoof som jag döpte till Doofy men insåg sen att underground bidoofs har bland annat attacken aqua tail. 😅 Så jag får väl hämta en ny Doofy.
är sjukskiriven för ryggen, så jag har haft mycket tid att spela. Skall röra mig, men inte för mycket eller för länge 😉 Är beordrad i huvudsak vila, med stöd i ryggen när jag sitter still.
Jag har fångat endel pokemon i Underground, men jag har inte tittat på attackerna, kanske skall göra det. Vem vet, de kanske har några trevliga attacker 😁
Använd koden BDSPUNDERGROUND för att få färgade statyer av starter pokemonen till din secret base.
Jag tog andra gymmet! Roserade va riktigt tuff men Houndoom fixade det. Han kan dock inga eld attacker. 😅
#144: Grattis! Jag har inte hunnit spela än, men jag litar fullt ut på Shiroi Kaze, min Staravia, att hjälpa mig på det gymmet. Jag har även Aki, min Kricketune, som backup. Förhoppningsvis kommer dom klara det galant. 😀
#145: Jag tänkte att min Bibarel som jag döpt till Doofy skulle va en riktigt bra backup på de gymmet, jag lärde honom Pluck och va beredd. Men det jag inte visste va att Doofy är normal water.. 😅 Han gick under fort och jag fick problem med Prinplup, bibarel, manaphy, houndoom på mitt lag.. 😅 Jag behöver definitivt justera mitt lag.
Lite många vattenpokemon kanske 😎
#147: Nu har jag justerat mitt lag. Jag hittade ponyta! Så nu har jag:
Empo - Prinplup
Sparkle - Ponyta
Manaphy
Doofy - Bibarel
Rampy - Cranidos
Luxy - Luxio
Ska kolla vidare efter andra alternativ, för har fortfarande tre vatten. Men Doofy växer på mig.. 😅 Börjar verkligen uppskatta honom.
Doofy är underskattat. Har aldrig gått med den själv, men jag har mött den med andra tränare, och den är stark.
#148: I mitt allra första Pearl-äventyr fångade jag en Bidoof som blev en Bibarel och han var en trogen följeslagare hela min resa från början till slut (det var den första eller andra Pokémon jag någonsin fångade i spelet) och svek mig aldrig. 😍
Jag är påväg emot sunyshore, har precis tagit galactic i mt coronet, men en sak jag märkt som jag stör mig ENORMT på är att spelet är så "segt".
Möter du vilda pokemon så helt plötsligt blir du orörlig i någon sekund som känns som en evighet, och varje gång tror jag att spelet krashar x.x
Sen att det startar så segt.
Hur är det med er, kan ni komma in i union room osv genom att trycka på Y?
Jag och mamma skulle byta häromdan och hon frågade om jag var nära ett pokemoncenter så vi kunde byta, nää tyckte jag, då jag var mitt i snöstormen, och mamma tyckte fan då.
Varpå jag svarade att vadådå? och hon sa ja men då kan vi ju inte byta, jo men det kan vi väl, men mamma var tvungen att vara i ett pokemon center, jag däremot behöver bara trycka på Y, var jag än är.
#151: Åh, det är jag med om också! Jag blir nervös om jag inte är beredd när det händer. Lite fördröjningslagg, typ.
Japp, jag kan komma in i Union Room genom att trycka på Y vart jag än är. Jag minns inte exakt när eller hur det låstes upp, dock..
Jag upplever också en delay när man möter vilda pokemon. Det märks att det är ett annat företag som gjort spelen. 😅 Jag tycker också blip ljudet till rutorna låter innan rutan ens poppat upp.
Jag kan inte tryck på Y knappen och byta direkt. Jag måste vara i Union Room för att kunna genomföra ett byte. lite irriterande när jag är van att bara trycka på Y knappen.
Om någon vet/kommer ihåg hur man låser upp det. Skriv gärna här.
jag har den vanliga switcen, medans Molam har Oled. Kan det ha någon betydelse ?
#154: Nej, det har ingen betydelse. Jag har också vanlig Switch. Har du låst upp Mystery Gift än?
Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag låste upp det, men jag går runt överallt, in i varje hus och våning och pratar med alla personer. Låter jättemärkligt att det inte fungerar för dig.
Ja jag har låst upp Mysterigift.
Jag får väl ta mig en tur runt i städerna och prata med allihopa. Har nog missat någon 😉
#156: Jag är dock inte säker på att det är så! Minns bara att jag nådde en viss punkt så fick jag upp infon om att jag kan använda Y för att komma in i Union Room..
Gå upp en trappa i alla pokecenter och prata med personerna står där, tror jag pratade med nån där uppe, inte nån bakom kassorna, men alltså nån person, eventuellt en trappa ner
Jag kan inte minnas att jag fått upp någon sånn info i spelet.Men jag skall kolla i alla pokecenter igen och se om jag har missat något.
Jag gick ner en trappa i pokecentret och fick y knapps funktionen.
#160: Jag upptäckte det jag med, så nu har jag den funktionen 😁
#161 Har faktiskt inte varit där ännu. Men skall testa på nu när jag har börjat om och börjat mitt verkliga äventyr. Första rundan var bara en provrunda för att känna på spelet 😊
Nu har jag kläckt fram de pkemon jag vill går med, men jag har inte I.V breedad. Har bara tagit 1-2 ägg av varje. De jag vill ha specifika kön på har jag kläckt ägg tills jag får det rätta könet.
Efter 25 timmars speltid så tog jag min sjunde nål 🤣👍. Mitt lag är inte alls som jag trodde de skulle vara när jag började. Jag ville bara gå med pokemon jag inte använt förut. Nu har jag:
Carnivine- Carny
Rampardos - Rampy
Rapidash - Sparkle
Manaphy
Girafarig - Gary
Luxray - Luxy
Jag ersatte Empoleon för jag gillade inte att spela med den. Min nya stjärna är Rampy! 😍
Jag har precis tagit åttonde gymet, och går fortfarande bara med tre pokemon xD
Empoleon (Tsubaki), Rapidash (Apollo) och Crobat (Hiro)…. Crobat är ny för mig, aldrig spelat med den förr
Jag kan inte bestämma mig. Så nu har jag startat en tredje profil på mitt switch, där jag spelar BD. Det kallas visst beslutsångest har jag hört 😜
Jag har fångat Shinx och Starly, och jag har med mig Chimchar …än så länge 😉
Jag har hämtat Dialga, döpte honom till Tempus, tid på latin enligt Google. 😗✌ Direkt när jag fångade honom, kände jag höhööhöhöö välkommen till min värld! Och satte honom i beauty contest! 🤣✌
#165: Alltså, det är nå¨got fel på mig. jag hade tagit första gymet och skulle gå tillbaka till Jubilife, där mötte jag ju Professorn och Lucas.
Jag blev tvärsugen på att gå med Turtvig när jag såg Lucas använda honom, så jag resetade det spelet och började om med turtvig som starter. Jag har allvarlig beslutsångest 😵🥴
#166 Men grattis 😀 Bra jobbat.
- Redigerat 2021-12-05 12:09 av Draken
#168: Ibland kan det vara så. 😆 Min syster är likadan. Hon har nog aldrig spelat ut ett pokemon spel för hon kan inte bestämma sig om vilka hon ska gå med.
#169: 🤣 Tur att det inte bara är jag 😁
Jag har spelat ut det en gång i varje fall 😉 Men OJ vilka ojämna levlar jag har på det spelet. Levlarna är mellan 52 och 85 😊
#170: Mina blev lite ojämna mot slutet. Allt från 54 till 68. 😆 Men tillsammans klarade vi ligan.
Mina är fortfarande mellan 59 och 62, har tagit sista gymet, men ännu inte ligan xD gör såå mycket annat emellan :p
#172: Ja det finns hur mycket annat som helst som är roligt att göra! 😁
#172 #173 Jag har kommit till Eterna, men har sprungit runt i underground, planterat och skördat bär samt letat pokemon med honey i träden i typ 2 dagar 😊
Jag har börjat resan i pearl där jag valde Turtwig som heter Atlas och fångade en Kricketot denna morgon som heter Kricky. Jag får bara gå med pokemon som jag inte gått med förut. När jag spelade diamond med samma regel blev jag glatt överraskad av bland annat min Girafarig kallad Gary, Bibarel kallad Doofy och min Rapidash kallad Sparkle.
Ibland blir man överraskad. jag har aldrig nånsin gått med Machop, även fast jag gillar Fighting pokemonen. Nu fångade jag den bara för att Turtvig skulle få hjälp i Oreburgh Gymet. Men jag blev så imponerad av Chaz (som han är döpt).
Nu är han Machoke och han är fortfarande en väldigt omtyckt medlem av teamet 😊
#176: Jag spelade med Machop första gången i pokemon sun. Han hade en riktigt bra ability och jag bytte för att få Machamp. Extremt bra pokemon tycker jag! 😁👍
#177: Ja han är det. Kommer nog gå med honom fler gånger, skall även försöka breeda honom och få en med bra stats och ability 🙂
#178: Jag valde att uppgradera den jag hade med bottle caps. Men jag vet inte hur man hittar såna i diamond och Pearl. 🤔
#179: Jag vet knappt var man hittar nånting i Diamond och Pearl 😊 jag hittade Amuletcoin av en slump i amitysquere igår 😉
Nu försöker jag klura ut var jag hittar Dawn stone, måste ha den för att utveckla Murkrow 😉
#180: Jag hittade shell Bell i pearl men inte i diamond och då tyckte jag ändå att jag hade pratat med alla människor i spelet. 🤣
#181: Har blivit lite så för mig också. Jag har inte hittat varken ShellBell eller Soothbell🤔😜
#182: Blev lite frustrerad när rivalen kom och hade shellbell mot slutet av spelet och jag inte hittade den… 🤣 Leftover hade vart bättre men den munchlaxen råkade dö tyvärr, sen hittade jag inga fler med leftover efter det.
Hittade faktiskt 2 Munchlax med leftover, och Ambipom hade Pick up och han hade plockat upp en leftover 😁
#184: Nämen vilken tur! 😱 Jag hade verkligen otur med leftover. 😅
#185: Ibland skall man ha tur 😁
Är det via Mysteri gift man hämtar Mew i Let's Go och Jirachi i Sword/Shield, eller hur gör man?
Hade ingen aning om detta, har spelat i flera dagar nu, men kollade i häftet i fodralet bara för att och där såg jag att man skulle få Mew och Jirachi.
Ok, glöm vad jag skrev.
Tror jag vet hur jag ska göra.
Läste inte ordentligt….😅
Du sklall prata med ett äldre par som står i Floaroma.
Jo jag såg det när jag läste noggrannare.
Var därför jag skrev "Glöm vad jag skrev." 😉
Måste ha missat den meningen 😊
Lätt hänt. 😁