Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonkort
Läst 61 ggr
Nephi
0

Pokémon kort

Funderar lite på hur ni som samlar på kort håller i ordning på dem? Använder ni sleves och i så fall till vilka kort? Pärmar? ☺️
Vågar man köpa begagnade kort på typ Tradera, eller är det stor risk för fejk?
Har precis börjat samla ihop med killen efter ganska många års uppehåll från min sida, vi har några färdiga ”decks” som ligger i sina egna boxar men vet inte riktigt hur vi ska sortera och hålla ordning på resten av korten 🤔
Tyvärr verkar familjen ha gett bort alla mina kort jag hade i skolåldern, dem tyckte väl att jag växt ifrån dem 🤷🏼‍♀️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

-Aida-
0

Det bästa sättet att sortera kort är i pärm eller i en låda. Jag använder exempelvis en skolåda med mindre lådor i. Då kan man sortera korten var för sig. Jag har exempelvis legendarer och kort som jag anser vara riktigt bra i en mindre pärm. Jag skulle inte köpa kort begagnat, då risken kan finnas för fake kort om ni bryr er om den saken. Föräldrar köper exempelvis billiga högar med kort från Kina som är fake, men barn bryr sig inte om den skillnaden, dom är lika glada ändå.
Jag skulle också undvika att köpa kort isåfall på marknader också. Dom säljs i billiga paket eftersom det är fake det med. Med ett tränat öga så ser man sånt direkt.