Nyår!
Det närmar sig 2022 och alla har sina nyårsplaner redo! Vad har ni för planer? Hur firar ni de nya året? Ni kanske inte firar alls?
Blir de nå nyårs löften?
En vän till mig gjorde en önskelista att uppfylla under årets gång. Exempelvis önskade hon sig ett nytt skrivbord och det var en av önskningarna som blev uppfyllda detta år. Jag funderar på om jag ska göra något liknande. Jag önskar mig inte mycket men jag har istället mål att uppfylla. Så kanske mål för 2022. 🤔
Jag ska fira nyår för första gången på över 10 år. Nyår 2008/2009 blev min hund skrämd av fyrverkerier och sen dess har jag gömt mig i min lägenhet med fönsterna fördragna och hög musik medan hunden låg och skakade för att han var så rädd. Han gick bort i början av året och jag har förberett god mat, gott att dricka och jag ska gå ut vid tolvslaget och titta på fyrverkerierna för första gången sen 2006.
Jag hade föredragit om det inte var några fyrverkerier för både djurens och miljöns skull, men eftersom folk envisas med att köpa så kan jag lika gärna gå ut och titta.
Jag kör inte på nyårslöften, jag föredrar att göra små mål som jag kan uppfylla och uppdatera eftersom.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag ska fira lite på egen hand (och eventuellt störa/förstöra Namikos firande bara för att) på samma sätt som jag alltid gör. Förberett för min traditionella nyårsmiddag med "Pommac-champagne" och lite annat smått och gott till mig och hundskrället. I övrigt har jag inga planer.
Det blir tredje nyårsafton för Everest och han är lite av en svår nöt att knäcka när det gäller fyrverkerier. Han verkar inte rädd eller orolig, men han reagerar på dom precis som han reagerar på alla högre ljud utifrån. Han skäller inte, men han hoppar upp i fönstret för att titta ut och se vad det är som händer. På promenader reagerar han i stort sett inte alls, men han växte upp på en byggarbetsplats i stort sett så han är väldigt härdad när det kommer till fruktansvärda oljud.
Han är en väldigt stressad hund i grunden och väldigt svårläst, så det är svårt att veta hur han verkligen påverkas. Vi har stått och tittat på fyrverkerier på vår inglasade balkong tillsammans förra året och då verkade han mest fascinerad och nyfiken. Men jag chansar naturligtvis inte utan stannar inne med honom vid tolvslaget.
Jag brukar inte köra på nyårslöften, men i år har jag faktiskt ett par stycken. Mest för att jag behöver motivationen för att komma igång med några viktiga livsförbättringar för mig själv så jag tänkte ge det ett försök. 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag ska fira med killen min, vi ska spela bingo. Det har jag aldrig gjort i mitt liv så nu är det dags! Vi ska äta plankstek och hunden min ska såklart vara med. Han ignorerar alla smällare som om de inte finns. Men smäller de nära utanför så det skallrar i fönstren då blir han nervös. Jag har gjort en mål lista för 2022 med mål som jag vill uppfylla under året. Får se om jag kommer på fler.
God mat och umgänge med goda vänner samt några av barnen samt en "bonusdotter" som kommer och hälsar på från Blekinge 🙂
Det är planen i varje fall, men det beror ju lite på vad mitt Covidtest visar. är det positivt så blir det inget firande alls. Utan endast med de som bor hemma.
#3: Åh, bingo, det var länge sen! Inte spelat sen jag var barn. 😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag ska beställa en pizza och bara ta det lugnt.
Hunden är ljuskänslig och reagerar när det smäller ute även om han inte är extremt skotträdd så vill jag ju inte att det ska bli värre.
Våra Nyårsaftonar brukar se ut ungefär likadant - pizzan då. ;)
Sen ska jag kolla på Bingolotto jag med så man har lite underhållning men jag ska inte spela något.
Tv:n har dött så jag får kolla i min IPad. xD
Köpte en fluga för hundar på Dollarstore dom Atlas får ha på sig imorgon.
Funderar på hur det kommer gå med pandemin under 2022.
Går ju upp och ner verkar det som hela tiden och jag tror tyvärr inte att den kommer vara över nästa år heller, men man kan ju hoppas på 2023 om inte annat.
- Redigerat 2021-12-30 16:44 av Blue_Lugia
Jag firade med en polare, zero alcohol var det där, kände att jag behövde det detta år. då förra var rakt ut ett kaos, var hos mamma och pappa på dagen, hade stannat över kvällen med om det inte vore för att en av deras polare skulle komma, visste att alkohol skulle blandas in isf.
Men nu vart det tacomiddag, bingolotto, valpmys, och brädspel, ett nyår helt i min smak. Fick även reda på att mina små är helt oberörda =) vilken känns bra, var min minstas första nyår, och tekniskt sätt min äldstas första nyår med iom att han är på 25 december 2020, så han var bara 6 dagar, och inte så medveten på hans "första" nyår.
La Av ETT nyårslöfte ett enda…. och det var "avsluta en 25 år gammal vänskap nått under 2022"…. den vänskapen avslutades 1 januari. Snabba ryck.
Bjuder på lite bilder från mitt valpmys på nyår <3 Dom är 4 veckor, och första kullen i kenneln! <3
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#7: Nämen vad söta små rackare! 😍 Låter som ett trevligt nyår också.