Pokemon Scarlet och Violet
Dom nya spelen presenterades som Pokemon Scarlet och Violet på Pokemon presents.
Det man ser är lite av spelen och starter Pokemonen.
Haha vi var lika snabba den här gången. XD
Haha! Vad roligt! 🤣
Spontant så känner jag att gräskatten är den jag kommer välja.
Dom andra två ser jag knappt vad det är för något, jo, en anka och eldstartern ser ut som en korsning mellan en flodhäst och ett äpple . 😂
Liknar lite stilen med legenden arceus men det är eget spel?
Jag gillade ankan ☺️
Pokemon hundar och konst
#4 Mest troligt är dom här spelen en ny generation Pokemon.
Sword och Shield är ju generation 8 så det här blir generation 9. :)
Ja det här blir ju gen 9. Det är en openworld typ av spel och misstänker regionen är inspirerad av Italien.
Eld typs startern är en krokodil faktiskt. 🤣
Vatten är en anka och gräs är en katt. Hittills väljer jag nog katten. 🤔 men vi får se längre in på året. 🤷♀️
#6 Haha, den är inte det minsta lik en krokodil i mina ögon, så det hade jag aldrig kunnat gissa. 🤣🤣
Men jag gillar ju reptiler så är det så att den får en cool sista utveckling så kanske jag tar den istället men det får vi se.
- Redigerat 2022-02-27 16:34 av Blue_Lugia
Huset påminner om ett hus i palett town 😀
Pokemon hundar och konst
Längtar redan till spelen släpps 😁 Troligtvis lär det bli i November misstänker jag.
Eldstartern blir nog mitt förstahandsval. Ser ut att kunna bli Ground så småningom 😁
#6 Inne i huset så får man se en del en karta och den på minner starkt om Spanska och Protetiska halvön så det skulle vara min gissning!
Ett gott skratt förlänger livet
#10: Ja det finns starka misstankar om att regionen är baserat på Spanien. 🤔 Speciellt också namnen på starter pokemon. En youtuber sa att Fuecoco är två spanska ord ihopsatt som typ betyder eld krokodil. 🤔
När jag såg den här trailern kände jag mig först bara lite besviken. Mest för att jag nog är så "mätt" på nya Pokémonspel efter att Pokémon Legends: Arceus precis kommit ut och gett mig allt jag velat ha och mer därtill på Pokémonfronten. Jag är så himla glad och belåten över det spelet att det kändes konstigt att få ett helt nytt Pokémonspel redan i slutet av året. Lite "för mycket av det goda"-känsla.
Jag tog ett par dagar på mig att smälta det hela och nu har jag blivit så taggad! Jag kommer garanterat ta grässtartern den här gången, men jag lutar liiiiiite åt Fuecoco också. Mest för att jag älskar eldtyperna och jag brukar oftast välja dom. Jag får vänta tills vi ser evolutionerna, helt enkelt. 😍
En Pokémonregion baserad på Spanien vore också helt fantastiskt! Det här ska bli kul och spännande att följa under året fram till release. 😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#12 Jag är av helt annan åsikt, men jag vet att det är många som håller med dig.
Jag har inte ens börjat spela Legends: Arceus pga att privatlivet stått ivägen.
Sen har jag aldrig varit speciellt hypad över det spelet heller, men jag har ändå valt att försöka ge det ett försök.
Jag vet att många har sagt "En ny generation 2022 skulle bli för snart" men jag har mer eller mindre förväntat mig att det skulle släppas i år.
Så länge Game Freak fortsätter ge oss nya generationer (och det vet bara dom själva hur länge dom fortsätter på det spåret) förväntar jag mig att dom dyker upp var 3:e år som det brukar vara.
Kalla mig galen, men det finns inget som heter "för snart" eller "för mycket spel" när det kommer till Pokemon om du frågar mig.
Jo, kanske alla dessa appar som släpps har väl inte varit jätteintressanta någon av dom.
Pokemon Unite var jättetråkigt tyckte jag .
Pokemon Go är väl okej. Det andra bryr jag mig inte om.
Men just till nya generationer så suktat jag ständigt efter mer, typ ett knappt år efter att Sword och Shield släpptes började jag fundera på gen 9. 😅
I söndags blev jag därför superhypad och hoppade runt och skrek som en dåre något i stil med "YES! JAG VISSTE DET! JAG VISSTE DET!"
Mina grannar måste undrat om jag vunnit en miljon eller något och hunden trodde att jag ville busa när jag började springa runt som en galning.🤣🤣
Du vet, jag har diagnoser som får mina känslor att gå från noll till hundra ganska snabbt och när jag reagerar så reagerar jag starkt.
- Redigerat 2022-03-01 17:12 av Blue_Lugia
#13: Läste du hela mitt inlägg? 😀
Jag skrev att det där var första intrycket jag fick. Jag tog ett par dagar på mig att ta in det hela och nu är jag jättetaggad. Det var därför jag inte skrev i tråden förrän idag.
Jag kände att gen 9 kom för tidigt också. Men den släpps i slutet av året så de kanske ändras med den känslan 🤔 Dom kanske skulle annonserat ut de i sommar eller nåt. 🤔
Jag är SÅÅÅÅÅ taggad på gen 9! Jag kommer väl boka dualpack som vanligt beroende på förbokningserbjudandet. Jag gillar verkligen steelbooksen man får i dom paketen. SÅ fina! Och ser verkligen bra ut i min samling på hyllan. Det är bara lite tajt på utrymme, behöver skaffa en ny hylla för mina pokemon.
#15: Jag vet inte hur jag ska göra med dualpack den här gången. Precis som du säger så ser det ruskigt bra ut på hyllan och jag kan kanske övertala min favoritsak att spela med mig på Violet om jag kör Scarlet så jag har någon att bråka med när jag spelar.
Men i och med att jag aldrig får spel till releasen när jag beställer fysiska exemplar så kommer jag nog skippa att boka någon av dom och helt enkelt köpa spelet i onlinebutiken istället. 😄
#16: Ja du har haft sån otur med det. 😅 Har förbokat på webhallen i 11 år och fått på alla release dagar förutom en. Synd att de ens ska hända oavsett. Många blev drabbade. Vissa fick vänta en månad. Det är ju galet. 😱
Även jag kände att det var förtidligt med nästa generation så snart ….jag tyckte det i några dagar, sen small det till och jag konstaterade att YES det kommer en ny generation inom ett år …😀🎉✨
Nu längtar jag efter realeasen.
Jag var heller inte riktigt hypad på Legend Arceus. jag köpte det för att ge det en chans, jag har köäpt alla andra pokemonspel också. Fast vissa tycker jag inte alls om och har inte ens spelat genom dem.
När jag spelade första vändan med Legends så kände jag inte riktigt att detta var ett spel för mig, jag hade redan innan problem eftersom det är ett open world spel, och de spelen gillar jag inte riktigt.
Men nu är jag helt frälst och har nyss startat nästa äventyr efter att ha gjort det mesta på första profilen 😁
Är lite sur att man inte kan breeda dock.
- Redigerat 2022-03-03 10:45 av Draken
#17: Haha, ja, verkligen. 😂
Det är inte kul att bli sittandes och vänta medan alla andra spelar liksom. Då får man undvika nätet och sociala medier hela helgen tills man får eländet på måndag eller tisdag veckan efter. I fallet med Pokémon Legends: Arceus löste det sig dock på ett riktigt bra sätt!
Herregud, det har jag inte hört! Det är helt vansinnigt, vad har hänt med posten?! 😨
Legendariska ser ju helt fantastiska ut! 😱 Jag älskar dom båda!
Lechonk blir min favvo och de nya Legendary kommer förhoppningsvis bli många fräcka kort att samla på sig. :)
Längtar redan 😃
Här har vi listan över dom nya pokemon hittills https://serebii.net/scarletviolet/pokemon.shtml
Här är listan över pokemon som man vet finns i spelen hittills https://serebii.net/scarletviolet/pokedex.shtml
Dom listorna kommer fyllas på såklart ju mer man får veta om spelen.
Det finns några favoriter i dexen 😁
#24: Jag blev så galet taggad när jag såg den där listan och även när jag såg att det finns co-op i spelet. Jag undrar om det går att connect:a till varandras spel avsiktligt så att säga? Så att vi kan bjuda in andra och våra vänner på våra äventyr? Det vore ju fantastiskt kul och då måste vi skapa en tråd för det på sajten tycker jag. 😍
I vanliga fall kollar jag inte på trailers för spel utan jag undviker allt och går in helt "blind" i ett nytt spel.
Blir liksom mer spännande då.
Men….den här gången kunde jag inte hålla mig.
Sprigatito blir min starter och Pawmi var supergullig så den ska med i teamet vare sig den är stark eller svag. 😉
Av legendarerna gillar jag Miraidon bäst så Pokemon Violet blir det för min del.
Ska på en utlandsresa i höst så beroende på vilket datum spelen släpps så kanske Switch och spel åker med så jag kan varva ner på kvällarna.😅
Stod ju 18:e november, vilken blind höna jag är…😂🤣
Har jättesvårt att bestämma mig om det blir gräs eller eld starter 🙈 Vattenstartern tyckte jag inte alls om.
Webhallen har lagt upp dual pack och jag förbokade den så jag får steelbooken 😁👍. Jag längtar tills vi får se utvecklingarna på startersen. De är väldigt avgörande i vilken jag väljer.
Jag kommer förmodligen inte förhandsboka denna gång. Det blev strul med både Diamond och Pearl och Arceus. De förbokade hade inte kommit, men de övriga fanns på hyllorna 😒
Jag är också spänt på utvecklingen, och jag är jättespänd på vilka nya pokemon som kommer utöver de vi har sett hittils 😁
#31: Jag är också osäker med tanke på hur illa det gick på dom senaste spelen jag förhandsbokade. Massa strul här också. 😓
Jag tror jag väljer att avvakta och köper spelen direkt via Switchen, ärligt talat.
#32: Jag tror att man kan få tag på spelen direkt på morgonen om man hänger på låset när de öppnar. Det tänker jag göra 😁😉
Skulle inte våga beställa spelen på nätet eftersom posten levereras bara varannan dag här. Så har jag otur så får jag inte spelen förn på Måndagen, eftersom den 18 är på Fredagen.
Det är confirmat att vissa kommer kunna få digitala pre order bonusar. Jag hoppas vi får ta del av det också. De fick vi förut. 🤔
#34: Får vi en Pre order bonus, så lär jag nog förbeställa spelen.
Jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Det finns säkert en massa intressant.
Med de nya spelen
Sandi
Men nu får de släppa lite mer om vilka nya pokemon ocgh eventuellt nya utvecklingar på befintliga pokemon som kommer.
Jag hoppas att vissa utvecklingar som finns i Arceus kommer att komma med detta spel. Wyrdeer, Ursaluna och Kleavor 😍😍😍
Jag vill gärna ha vanliga samurott istället 🤔. Vill också se utvecklingarna på startersen. 🤔
#38: Kan man fånga Oshawott i spelen ? Det har jag missat. Jag gillar faktiskt den "nya" Samurott bättre 😊
Nej de kan man nog inte men jag skulle vilja ha den. 😅
#40: Det hade varit guld att kunna fånga Oshawott 😊
Ytterligare en läcka framkommit!
https://www.cbr.com/pokemon-scarlet-and-violet-3-gimmicks-crystallized-forms/
Börjar bli lite hypad nu. Bara 4 månader kvar nu 😁
Lite spåning över lag❣️
https://gamerant.com/pokemon-scarlet-violet-rpg-elements-fully-embraced/
Regionens karta är nu läkt:
https://www.cbr.com/pokemon-scarlet-violet-map-paldea-leaked/
Har dom inte läckt fuecocos sista utveckling? Dom skulle göra de. 🤔
Vi får svar den 3/8 om läckorna är sanna eller inte:
https://kotaku.com/pokemon-presents-scarlet-violet-gen-9-evolutions-1849354647
Jag klarar inte att vänta nå mer! 😱
Jag tycker wooper är söta i sin ny form jag kommer garanterat att gå med en i mitt spel!
#49: Men nu längtar jag ju ännu mer 🥴
Det verkar vara open world fast med gym och städer, HUR bra som helst 😃
Någon som vet om man kan breeda ?
#50 Såg inte Wooper 🤔
#51 Om går in i länken på #48 så finns det en Pokémons presents video där i slutet av den videon så tar de upp ett par inhemska Pokémon bland annat Wooper lokala form
Äntligen kommer sawsbuck att få va med i nåt spel! Har känt mig så frustrerad att typ hela den egenrationen känns så utesluten och när de ska välja vilka som ska va med i nya spel, så är de alltid favoriterna. Som salamence, tyranitar, arcanine, rolycoly osv. Gogoat har också blivit vald före sawsbuck.
#52: Tack, nu såg jag 😊
#53 Ja eller hur.
Hoppas även på att Pikipek får vara med denna gång. Vill också ha möjlighet att utveckla Lycanrocks duskform. Det går ju att utveckla Lycanrock dusk på sword och shield, men det verkar vara jätteomständigt. Har inte lyckats med det, trots flera försök.
#54: Har du rokruff med abilityn own tempo? Bara dom kan bli duskformen. De är under en timme man kan utveckla. Vid 5 har jag för mig. 🤔
Jo jag har Rockruff med Own Tempo. Skall göra ytterligare ett försök id eftermiddag. Han kan utvecklas mellan 17.00 och 17.59, men jag tror han måste vara prick level 25. Jag har försökt att utveckla den tidigare och då har jag haft everstone på rockruff så den inte skall utvecklas vid fel tid, och då har han gåt förbi lv 25. och när jag då har plockat bort everstone för utveckling, så har han utvecklats till Midday form.
#56: Det gick inte för mig heller. Jag tog en lvl 24 och gav rare candy, då utvecklades den till dusk.
Jag lyckades utveckla honom. Jag tog upp honom till lv. 24 och när det var rätt tid (18-19 var det) så tog jag ut honom och lät han slåss med vilda pokemon tills han blev lv.25 och då utvecklades han 😁
Jag kom över en liten artikel om hur kraftfull Shedinja skulle kunna bli med den nya formen i Skallet och Violet.
https://www.cbr.com/pokemon-scarlet-violet-terastal-shedinja-overpowered-nintendo/
väntar med spänning på hur startarna skall se ut när de är utvcklade, och om de bara är en typ eller om det tillkommer en typ när de är utvecklade.
En nu pokemon är avslöjad och enligt infon är en mount pokemon som man ofta kan se folk rida runt på. Den trivs bra som mount och gillar värmen från sin ryttare.
#61: Jag var nästan för distraherad av musiken för att lägga märka till för mycket angående alla Pokémon och vad som hände i striden. Herrejädrar alltså, vilket förbaskat soundtrack! Jag älskade det! 😍😍
Skallet och Violets Pokémon kort spel kommer ut 2023
Ett par nya bilder är släppta på en helt ny Pokémon:
https://comicbook.com/gaming/news/pokemon-scarlet-violet-grafaiai-lemur-graffiti/
Girafarig får en utveckling 🙂
https://www.polygon.com/pokemon/23390908/pokemon-scarlet-violet-farigiraf-girafarig-evolution-scary
#65: Ååh, det förtjänar den. 😍
Jag älskar verkligen att girafarig fått en utveckling! 😍
#66 #67 Äldsta dottern skrek rakt ut i stormande jubel när de släppte att Girafarig får en utveckling 🤣
Ny pokemon släppt. Greavard, en spökhund som helt klart skall vara med i mitt team 😁
https://scarletviolet.pokemon.com/en-us/news/greavard_video/
Vad tycker ni liknar inte Great Tusk och Donphan väldigt mycket varandra!
Jag hoppas de är nån form av donphan eller utveckling som man faktiskt kan ha själv. 😱
Har sett en trailer där det såg ut som en Donphan, men den hade ett annat utseende som jag inte kände igen. kan ju vara att den skall få en paldeaversion.
Det cirkulerar extremt mycket läckor nu på nätet. Mycket screenshots. Speciellt på starter pokemonen.
#73: Jag medger att jag tjuvkikade lite för att se om jag skulle ändra mig något gällande mitt val av starter. 😅
Min syster skickade en video med sjukt mycket spoilers så där va de. Rakt framför näsan så jag ba aja nu va de skit samma. 🤣
#75: Haha, åh, typiskt då! Säkert inte illa menat, men… ja. 😅
Jag ser verkligen fram emot det här och hoppas jag kommer orka vara aktiv och posta när spelen släpps!
Haha ja hon blev så taggad så hon tänkte sig inte för 🤣. Jag är så taggad så jag exploderar 😱 jag byter nog starter till quaxly istället från sprigatito 🤔
#77: Det kan du göra, jag kan välja Sprigatito åt oss båda i såna fall. För den lutar det verkligen åt för mig. 😄
Dom verkar ha gjort det så enkelt att interagera och byta med varandra, så vi kan säkert breeda våra starters och byta deras ungar med varandra sen om det inte går att få tag i dom på andra sätt. 😀
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Senaste officiella trailern för spelen och det är till låten "Celestial" av Ed Sheeran! 😱😍🥰
Vilken bra video! 😍
Great tusk är en "paradox pokemon"
Jag har en lista, en spoilad lista på iaf många av pokemonen i spelen, även bilder om ni vill se, alla är kanske inte legit, men vet att flera är Legit tex Starter evos
Tyvärr så kliver Sprigatito upp på 2ben, och fuececo går ner på 4ben
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#81: Läckta bilder vill jag inte se uppladdade på sajten, men länkar till platser där dessa bilder finns (så länge det tydligt talas om och förvarnas om vad det är) kan jag godkänna.
- Redigerat 2022-11-14 11:36 av Mitchika
Jag längtar så jag blir galen. Blir Fuecoco för mig. Blev helt frälst när jag såg sista steget 😁
Det vet jag, men menar att det bara är att skriva om ni vill se, bilderna försvinner lika fort som dom kommer upp, så jag var smart och screenshotta xD
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#84: Jo, jag vet, men dom försvinner av en anledning och det är för att läckan inte är officiell eller tillåten och Nintendo vill inte att det sprids. Så inga bilder laddas upp här på Pokémon iFokus heller av den anledningen. 😀
Ny trailer https://youtu.be/dAQBo9BGRdA
Den visar dock inget nytt tyvärr.
Nu måste de väl släppa mer informassion om spelen, de släpps ju om mindre än ett dygn.
De måste komma en trailer om starter utvecklingarna redan idag. Annars är dom sjuuuukt snåla, vilket dom redan är.
#88: Ja man kan väl hoppas på det 🙈 Jäkla snåljåpar
Direkt efter man startar Treasure Hunt, så får man tillgång till Mystery Gift. Glöm inte ladda ner Tera type flying Pikachu.
De eventet håller på till 28e Februari.
#90: Åh, TACK! Den hade jag glömt! Jag gissar att det är den som blir min Pikachukompanjon i spelet. 😍🥰
Jag har inte ens hunnit titta på fodralet än. Jobbar hela dagen, behöver städa åt kaninen, städa hemma och duscha. Så de blir inte mycket tid för mig att spela på release. 😅
#92: Release är ju hela helgen, så det är ingen fara! Spelen går ingenstans! 😀
För lite ovanliga nyheter för min del: SPELEN KOM PÅ RELEASEDAGEN! Trots att jag beställt fysiska utgåvorna! 😱😱😱
Mediamarkt glänste verkligen där, jag är förbaskat jädra glad att jag valde att chansa på dom. Så jag och favoritsaken kommer spela på varsitt ex. Jag drar igång Pokémon Scarlet nu efter hundpromenaden och kommer posta lite om mina äventyr i spoilertråden. 😀
Det ser ut som att pokérus är bort tagen helt från Scalet och Violet
https://www.ign.com/articles/pokmon-scarlet-and-violet-dont-include-pokrus
Jag har inte köpt spelen än pga att jag helt enkelt inte har råd.
Förra helgen var jag på en resa till Berlin som jag sett fram emot flera månader så jag är fattig som en kyrkråtta fram till jul men det var det faktiskt värt.
Resan blev superbra och jag kan gott vänta på Pokemon Violet några veckor till för minena efter resan kommer jag leva på länge! 😊
#95: Jag hade också valt en sån resa över Pokémonspel. Så härligt att det blev en sån bra och trevlig resa. 😄
Spelen går ingenstans och till jul så har dom förhoppningsvis släppt några uppdateringar och fixat dom värsta problem med spelen. Så det är nog bara klokt att avvakta lite oavsett, i ärlighetens namn.