Pokémon iFokus

Pokémon

Läst 69 ggr
yoyolito
0

Pokemonfigurer, värde?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Finns det något värde i dessa pokemonfigurer som jag köpte och samlade på för 21-23 år sedan?

Mitchika
0

Du kanske kan hitta någon samlare som är intresserad, men figurerna ser tyvärr inte ut att vara i bästa skicket sett ur samlarsynpunkt. Dock så tror jag nog att du skulle kunna sälja dom för en slant ändå då Pokémon fortfarande är relativt stort och det finns nog barn och nostalgiker som skulle uppskatta dessa.

Jag vill även tillägga att det inte bara är Pokémon-figurer i den där högen på bilden. Du har även en del Digimonfigurer där som jag tror kan vara ovanligare än dina Pokémonfigurer. Dom kan eventuellt vara värda något för rätt köpare just för att dom var mer ovanliga (åtminstone i Sverige vad jag kan minnas) men jag är ingen expert och jag kan inte garantera något.

Det finns även en figur där som jag inte riktigt kan urskilja, men jag tror att den eventuellt varken är en Pokémon eller en Digimon.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

-Aida-
0

Jag skulle rekommendera att lägga ut dom på tradera på aktion och se vad du kan få. Det finns föräldrar som gärna köper till sina barn. Tyvärr är dina figurer rätt slitna och dom tappar då värde för samlare. Digimon figurerna värkar dock vara i bättre skick.