Pokémon Scarlet/Violet Shiny-tråd!
Jag hade tänkt skapa en shiny-tråd för att se vilken den första shiny på sajten kunde tänkas vara, men bara några timmar in i spelet har Namiko hunnit fånga inte bara en utan TVÅ shiny Scatterbugs direkt efter varandra i stort sett! 😱😍
Jag är inte ett dugg avis, inte alls.. Så fruktansvärt söta! 🥰
Hur går det för er andra? Har ni vandrat in i några shinies än? Före Namiko till och med? Eller är denna glansiga duo våra första Scarlet/Violet shinies på sajten? 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Yngsta dottern har hittat två shiny hon också. Tsareena och en till som jag inte kommer ihåg nu. Tsareena kunde hon fånga men inte den andra.
Själv har jag inte hittat några shiny än.
Jag hittade shiny mareep 😁👍 hade precis fångat mig en egen mareep och sprang lite längre bort, då va de en shiny där i en grupp med mareep.
Det verkar som det kan vara enklare att få tag på Shiny i dessa spelen.
#3: Ja, det verkar så, men jag har fortfarande inte sett en enda. Förhoppningsvis snart så! 😄
#4: Samma här 🙂
Plötsligt händer det. 😍
Jag var bara ute och utforskade områdena efter en gymstrid och springer in i en grupp Pawmi. Jag tyckte inte ALLS om Pawmi i början av spelet eller när den först visades upp, men min grabb Cam vann sakta men säkert över mig. Jag hade redan bestämt mig att han skulle bytas ut så fort jag hittade en bättre elektrisk Pokémon och byte tillfälligt ut honom mot Pikachu ett tag, men ångrade mig och tog tillbaka honom.
Vilket jag inte ångrat sen dess, Cam har varit en fantastisk vän och lagmedlem och nu har jag en perfekt partner åt honom. En rosa Pawmi-tjej. 🥰
Min första shiny fann jag av en slump efter att jag tränat upp mitt team och var på väg tillbaka till team Stars gift boss.
Jag vände mig om och där stod hon en ståtlig rosa Oinkologne såklart så döpte jag henne till Greta.
Ett gott skratt förlänger livet
Min andra Shiny fan jag prisis och det var en grön Hoppip
Idag hade jag ett sånt där slumpögonblick. Jag var i Area Zero och höll på att träna upp Amy, min Tinkerton, till att bli min pålitliga drakdödare och iskontring i Tera Raid Battles. Mitt i en strid mot ännu en Scream Tail så tittar jag upp och noterar Dugtrio i bakgrunden som tittar på striden och vänta lite… har den blåa nosar eller är det ljuset från kristallerna som luras?
- Redigerat 2022-11-28 12:35 av Mitchika
Jag bestämmer mig för att överge striden med Scream Tail för det där måste undersökas närmare omedelbart. Naturligtvis springer jag in i en äcklig Dunsparce som poppar in från ingenstans (jag tycker inte att Dunsparce är äcklig egentligen, jag älskar Dunsparce, men herregud, det där kan ju vara en shiny Dugtrio som den nu blockerar mig från och jag riskerar att missa!!!) och Dugtrio hoppar genast in på läktaren igen för att kolla på striden. Härlig attityd från den, den känns så nyfiken och orädd. 😄
Jag har nu en bättre bild av Dugtrio där i striden och åja, det är några riktigt blåa nosar vi pratar om här! Inget trick från ljuset eller kristallerna. 😀
Amy och jag överger Dunsparce direkt och kastar oss in i strid med Dugtrio av rädsla för att missa den. Vilket visar sig inte vara det smartaste beslut jag tagit.
Det är mycket riktigt en shiny Dugtrio! 😍
MEN! Hon har Arena Trap och Amy är inte min fångstPokémon. Hon är level 85, Dugtrio är level 60 och skör som papper. Hon kan inte göra någonting mot Dugtrio utan att riskera att döda henne. Så det är bara att börja slänga bollar och hålla tummarna. Jag har en massa roliga bollar och bollförslag åt henne, men ingen boll duger utan hon bryter sig ut ur varenda en…
… tills jag slänger en rosa Heal Ball på henne. Den bollen dög, hon blev fångad och jag har min andra shiny i Pokémon Scarlet. 😄😍🥰
Hon fick genast namnet Blue Nose och fick göra min shiny Pawmi sällskap i Shiny-boxen.
Men alltså, på riktigt, vad är det här?! Två shinies, nästan direkt efter varandra?! 😱😱
Den här stack åtminstone ut mer än vad subtila Blue Nose gjorde. Jag har länge undrat hur Glimmora skulle se ut som shiny och nu har jag svaret. 😍
Den här gången lyckades jag åtminstone behålla lugnat och skickade ut min pålitliga Baxcalibur med False Swipe. Trots det var Glimmora inte så sugen på att bli fångad och var till och med ännu envisare än Blue Nose.
Men jag är bra mycket envisare och försiktigare och till sist fick jag henne i en Luxuary Ball. Hälsa på Aurora the Glimmora. 😄🥰
I scarlet har jag hittat Shiny ditto , hoppip och mankey
I violett har jag haft tur där. Hittat
Hilusia, weavil och phanpy
Pokemon hundar och konst
Har hittat Mudbray, Finizen och Bruxish
Har ännu inte hittat min egna shiny, MEN har idag fått en svart greninja och en grön flutter mane i Surprise trade :p
Har min dröm att få en girafarig med grön nos, men det är väl önsketänkade ;)
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Shiny Varoom blev också min via surprise trade, han var faktiskträtt fin
Hittade en rosa Lechonk igår. Nu har jag också shiny Greninja, bytte den mot Shiny Gogoat med Molam 😁
Några shiny har jag hittat . Det gick undan när jag fick Shiny charm 😉

Oinkologne

Greninja

Mudsdale

Palafin

Sabley

Lechonk

Foongus.

Tarontula
- Redigerat 2023-03-03 18:54 av Draken
Det var dem jag har just nu 🙂
Charcadet är inte ,med i detta inlägg, han finns i mitt Shinybreeding inlägg 😁
Ibland har man tur som en tokig. Det trillade in en italiensk shiny Ditto med 6 iv. 😃😃😃
- Redigerat 2023-03-05 13:17 av Draken
Surfade rakt in i en shiny Bruxish när jag samlade fjädrar i vattnet 😁
Kom i en S-T just nu. En tjej som fick namnet Mitzuko 😁
Är så himla glad att man kan döpa om pokemonen som man får i trades🤩
- Redigerat 2023-03-05 15:00 av Draken
Va söt lecshonk va!
Har flyttat över pokemon. Bla Shiny vaporeon och Umbrion ☺️
Igår hittade jag en Shiny litelo
Pokemon hundar och konst
Har hittat flera shiny pokemon både på Scarlet och Violet 😁 har även lyckats breeda fram flera shiny.
#32: Både Lechonk och Oikologne är rosa 😁
- Redigerat 2023-06-06 18:36 av Draken
Jag lyckades att springa in i en Shiny Hawlucha i Scarlet i går medans jag sprang och runt och drog de blåa stavarna.
Han gömde sig inne i en brant kulle som jag klättrade upp för.
Han flög ut ur kullen precis på mig.
Har inte hittat en ENDA shiny! har gått igenom hela Violet, samlat alla pokemon, gjort ALLT inte en ENDA liten shiny, mer än halvvägs igenom scarllet, inte en enda shiny där heller, har fått MASSOR i ST men inte hittat en enda själv, mamma och syrran hittar och kläcker fram shinies hela tiden, vad är mitt problem?! har kläckt minst 300 Girafarig i hopp om att få tag på en Grön näsa, tror ni jag har fått tag på en? svar NEJ!
#35: Jag skall se om jag kan kläcka fram en girafarig med grön näsa till dig när jag har fått Shiny Charm på Violet 😉
Här i veckan gjorde jag en slump byte och lyckades få en Shiny Iron Treads på lv 100 på Scarlet och det var inte en reklam grej för den hade inget speciellt namn
Hittade en Shiny clefairy hon heter Stella.
Sprang även på en shiny minefoo döpte han till Wayne.
Har ninetales maya från hoenn Maya. Hon har varit med mig sen dess.
Vill gärna ha en Shiny milotic.
Pokemon hundar och konst
- Redigerat 2023-10-02 09:42 av Galaxy86
#38: Fick en shiny milotic på lv.100 i SP igår. Jag blev jätteglad 😁