God Jul!
Önskar er en God jul såhär dan före dopparedan.
Jag hade bestämt mig för att helt hoppa över julen i år.
Inte ens en ljusstake är framme i min lägenhet och det har varit så skönt att bara strunta i allt.
Men nu har jag ändå blivit bjuden på julmat imorgon hos några bekanta som tycker det är så sorgligt att jag sitter ensam.😅
Ja tackade ja så vi får se hur det går.
Känner inte dom här människorna jättebra men det blir säkert bra ändå.🙂
Annars så går väl helgen åt att spela Pokemon Violet då jag äntligen haft råd att köpa mitt spel och hämtade ut det igår.
Hoppas verkligen jag kommer gilla det för jag har sett fram emot att spela. 😁
Hoppas ni andra får det lugnt och skönt i helgen.
God jul! 😄
Här är en till som hoppar över julen, i stort sett. Inget framme, ingen julmat eller någonting sånt. Inte för att jag direkt vill ha det så, utan för att jag helt helt inte orkat det här året. Jag är för sjuk, helt enkelt.
Låter som jättehärliga planer för julen ändå. Hoppas att du gillar Pokémon Violet, jag älskade som sagt spelen. 😀
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 Hoppas det vänder för dig snart.
Jag är själv inne i en period när jag mår dåligt.
Mycket panikångest och det är inget jag önskar min värsta fiende…
Men det finns guldstunder för mig också.
Som idag när jag är nyss hemkommen från en promenad i det härliga vintervädret. Då blir jag glad.
Älskar vintern! 😄
#2: Tack! 💚
Usch nej, panikångest och panikångestattacker är bland det värsta som finns. Jag hoppas att det vänder för dig med.
Åh, samma här! Så mycket vinter, så mycket snö, jag kan inte få nog av det. Det är nästan perfekt idyllisk vinter här idag. 😍
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag hoppar julen också. Orkar inte hålla på. I min familj är det total förbjudet att va ensam på julen. Fattar inte varför. Julen är en vanlig dag. 🤷♀️ Kommer träffa lite familj och äta mat sen vill jag åka hem igen. 😅
#4 Känns som att det hör till vår kultur här i Sverige att inte sitta ensam.
Som om alla firar jul. 😏
Själv kände jag att det kan vara kul att träffa lite folk en stund imorgon då jag är ensammare än dom flesta i vanliga fall också.
Har varken familj eller vänner att träffa övriga året heller så lite avbrott i vardagen kanske.
Annars tror jag man blir knäpp att bara umgås med sig själv 24/7.
Men det är ju synd att vi inte bjuder in andra annat än till jul.
Som du säger, det är en vanlig dag egentligen. Det är bara normen av att "denna heliga dag ska ingen vara ensam".
Nej men resten av året är det helt okej, eller vaddå?
God Jul från Norrland.
Här har det varit fullt ös sedan i Fredags. Vi var 13 till bords igår, och idag kommer goda vänner och skall äta med oss.
God Jul här har det också firas jul kom hem runt tolv tiden på dagen🎁
Ett gott skratt förlänger livet