Starterteam đ
Som det stÄr i rubriken, sÄ har jag nu breedat klart mitt strterteam. Sista tillskottet var Froakie.
Nu skall jag pÄbörja en ny sparfil och se hur jag klarar mig med bara starters. Jag har lite svÄrigheter att gÄ med pokemon av samma typ med samma svagheter.
Dock kommer jag inte ha alla som den typ de Àr.
Froakie och Scorbunny kommer ha fyra olika attacker vardera ,eftersom deras ability gör sĂ„ att de bli den typ vars attack man anvĂ€nder. De kommer ina Ă„ samma attacker, utan jag skall försöka fĂ„ helt olika attacker pĂ„ dem đ
Ă h, vilken spĂ€nnande idĂ© ju. đ
Med Protean pĂ„ Froakie och Libero pĂ„ Scorbunny lĂ€r du kunna fĂ„ in en rĂ€tt hyfsad mĂ€ngd coverage Ă€ndĂ„. Definitivt en strategisk utmaning. đ
SajtvĂ€rd för PokĂ©mon iFokus och The Sims iFokus đș
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1: Jo jag tror det kommr bli bra. Har dessutom minst 5 IV's pĂ„ hela teamet. Ska lĂ€ra ut attacker nu, och boosta dem med mediciner och fjĂ€drar đ
Har kommit en liten bit pĂ„ vĂ€g med mitt team nu. Har klarat de tvĚförsta gymen, besegrat de tvĂ„ första titanerna och vunnit i första satrbasen đ
#3: Nice, bra jobbat! đ
Följer du en guide för vilken ordning du ska ta allt i levelmĂ€ssigt? Det gör jag i min nya spelomgĂ„ng sĂ„ att jag inte blir överlevlad. đ
#4: Ja den hĂ€r gĂ„ngen gör jag det. Gjorde inte det förra gĂ„ngen, och det blev lite galet nĂ€r jag kom till grĂ€sgymmet med pokemon pĂ„ lv 50 đ€Łđ
#5: Jo, jag rĂ„kade ut för nĂ„got liknande i PokĂ©mon Scarlet. đ
HÀrligt med open world, men det hade varit trevlig om gymmen och utmaningarna anpassade sig efter spelarens nivÄ.
#6: Det hade varit helt fantastiskt tycker jag đ
#7: Vem vet, vi kanske fĂ„r det i nĂ€sta spel? đ
#8: Det vore super đ
jag önskar av hela mitt hjĂ€rta att pokemon Black/white tvĂ„ eller X och Y kommer som remake, eller att man Ă„tminstone kan fĂ„ tag pĂ„ Snivy, Tepig och Fennekin đ
Det Ă€r mĂ„nga av pokemonen frĂ„n andra spel som jag saknar. FrĂ€mst starters, men ocksĂ„ nĂ„gra vilda, frĂ€mst pĂ„ önskelistan finns Zebstrika och Leavanny đ
#9: Ă h, det vill jag ocksĂ„ ha! Speciellt Black/White, men Ă€ven X/Y har en speciell plats i mitt hjĂ€rta efter all tid jag spenderade i dom spelen. đ„°
#10 Jag saknar ocksĂ„ en himla massa PokĂ©mon, men jag hoppas att vi fĂ„r DLC till Scarlet och Violet som ger oss Ă€nnu fler PokĂ©mon! đ
#11: Det Ă€r ju ett omrĂ„de som Ă€r mörklagd pĂ„ scarlet och violet. Jag hoppas det kommer en expansion dĂ€r, precis som vi har pĂ„ sword och shield đ
Ja black/white 2 och X/Y vill jag ha tillbaka.
Skall man gĂ„ efter generationerna nĂ€r det handlar om remakes, sĂ„ ligger Black/white pĂ„ tur nu đ
- Redigerat 2023-02-05 12:42 av Draken
#12: Ja, det mĂ„ste det ju vara. Jag kan inte förestĂ€lla mig vad annars det skulle kunna handla om. đ
Nu Ă€r alla gym, starbaser och Titaner fixade. Bygger upp teamet nu, för att Ă€ntra ligan đ
Har kommit lite i bakvattnet med mina underbara starters. Vi har tagit ligan och alla Àr pÄ lv.100.
Dexen Ă€r fylld och alla post game "utmaningar" Ă€r avklarade. De har nu gĂ„tt i pension och slĂ€ppt fram andra individer, men de gĂ„r fortfarande in i de flesta raider med 5 stjĂ€rnor eller över. De Ă€r uppbyggda för det đ