Shinybreeding
Har gett mig på en utmaning som jag aldrig tidigare har gjort. Jag skall breeda fram ett shiny team.
Jag har inte haft online på switchen hitills, men nu har jag tagit ett år, och jag började med surprice trade. Och fick då väldigt många utländska pokemon, främst Japanska, så jag tänkte med mig själv att jag skall försöka mig på Sniny Breeding med Masuda metoden.
Så nu håller jag med shinybreeding. Det är rätt kul. Jag springer runt och letar nycklarna för att låsa upp de fyra fossilerna, eller vad de nu är. Jag samlar feathers och kläcker ägg. Stannar upp lite då och då om jag måste fixa en ny laddning med ägg 😁
Jag gör en avstickare till akademin ibland och kör några matcher i tournamentet 😁
Har ju en sådan himnla tur att jag hittade en ditto med 5 IV's i en raid, så den har best på allt utom Deffence där den har Very Good. Såå den ligger hela tiden redo för nya piknikar😁
- Redigerat 2023-03-05 13:21 av Draken
Jag har kört lite shinybreeding med Masuda-metoden på Scarlet, men jag har inte fått något än. Jag har verkligen inte tålamodet eller orken för det. 😅
Jag föredrar helt klart den "traditionella" shiny-huntingmetoden med att jaga en shiny Pokémon i det vilda med hjälp av mackor. Det har jag så kul med och lyckas bra för det mesta. 😄
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag har faktiskt lyckats få fram min första shiny breedade 😁 Det blev en Charcadet kille. Har dock inte bestämt moig om han skallbli Armarouge eller Ceruledge 🙈

Håller på att kläcka fram Nymble nu. Den kommer kläckas med Skitter Smack. En egg move jag har gett den 🙂
Fick en storfavorit i surprice trade. Den kommer också shiny breedas 😁

Det är ganska kul när någon annan breedar åt en. Fick en shiny tjej, som fick namnet Mitzuko , i en ST just nu 😁🤩
#1: Jag hittar ingenstans där jag kan köpa mackor med Såparkling Power, och inte kan jag göra dem själv heller. Hade jag haft det, så hade nog ävben jag letat efter shiny i det vilda, med lite lägre level som jag kan boosta upp med vitaminer och ha med i ett team när jag börjar om 😊
Vill ha både Wooper och Nymble, men har gett upp efter 9 boxar med Nymble och 12 med wooper
Fick däremot en shiny Quaxly på lv. 1 med 6 I.V och Moxie 😁 Den kommer få hänga med på nästa äventyr 😁
#6: Recepten för shiny-mackorna fick jag söka upp på nätet och sen måste man göra dom manuellt. Vill du att jag skickar en länk när jag är vid datorn? 😀
Sen så är mitt bästa tips: spara INNAN du gjort mackan så att du inte slösar ingredienser om den shiny du vill ha inte dyker upp.
#8: jag frågade yngsta dottern, hon är en "breeding nörd". Hon berättade hur jag skulle göra. Så nu kör jag på encounter power för att få fram massoutbreaks och sparkling för att få shiny av den jag vill ha 😁
Skall försöka få fram en shiny fuecoco, men frågan är vilket som går smidigast. Softreceta i början innan jag väljer min pokemon, eller masudobreeda 🤔
Nu letar jag Masctiff, Wooper, Nymble, Flabebe och Rockruff 😁
- Redigerat 2023-03-22 10:34 av Draken
Skall breeda fram åt äldsta dottern. Hon har inte lyckats hitta en enda shiny på varken Violet eller Scarlet.
Hon har gått genom hela Violet och fyllt dexen, ionte en enda shiny. Hon har gått genom hela Scarlet inte en enda shiny. Så hon är ganska less.
Jag har hittat hur många som helst och lyckats breeda fram en hel del också.
De hon vill gå med nästa gång är:
Girafarig
Psyduck
Skiddo
Mareep
Mudsdale
Lechonk
Så jag skall försöka breeda/hitta dessa åt henne.
- Redigerat 2023-08-15 13:02 av Draken
Hon ville så jättegärna ha en Girafarig med blå nos, hon gav upp efter att ha kläckt uppemot 300 ägg och inte en enda med blå nos. Hon har heller inte lyckats få tag på en vild med blå nos, inte ens i outbreak, så jag erbjöd mig att testa.
Blev lite tandagnisslan ….men väldigt mycket glädje….när det kom fram en liten "blånos" på 8'de ägget, dessutom med ganska bra stats 😊😝
Hittade en blå Psyduck på lv.10, statsen är dåliga, men hon ville ha den iaf. det går ju att boosta den med vitaminer och fjädrar 😉
Håller på med Skiddo nu, men den verkar vara tjurigare att få fram. har kläckt uppemot 70 ägg . Ingenting än, letar också i det vilda på lägre level.
#13: Dåliga IV-värden som den shiny Psyduck har går att boosta upp till max IV-värde genom Hyper Training, så dåliga IVs är definitivt inget hinder eller problem längre. 😀
- Redigerat 2023-08-15 13:19 av Mitchika
#15: Det var så Molam resonmerade också 🙂
Hittade i snabb följd både Mudbray och Lechonk igår på lv. 17. Molam blev jätteglad, så jag slipåper breeda dem.
Nu är det bara Mareep och Skiddo. Ska ordna en ny laddning med Skiddoägg idag, så får vi se om det kommer någon shiny i denna laddning 😉
Tillslut kom det både en skiddo och en Mareep. Så nu har Molam ett komplett team med shiny 😁
Jag kom på att jag vill gå med ett shiny team, så nu breedar jag åt mig själv 😝
Det går trögt med breedandet.
Fick en shiny fennekin i SP som heter sparkles, han år följa med i mitt team. Hittade även en shiny mudbray som jag underar på om han skall få följa med i teamet.
Egentligen vill jag går med teddiurså som jag senare tänkte utveckla till ursaluna, men jag får se. är lite trött på att kläcka Teddiursa efter 6 fulla boxar och ingen shiny 🙈
Äntligen efter många timmar och många fulla boxar tittade det fram en isblå Froakie. En liten kille. 😀