Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettallmänt-om-pokemon
Läst 57 ggr
Draken
0

Inget mer pokemon ?

Hörde igår att det inte kommer satsas mer på pokemon i framtiden, är det något ni har hört ?

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mitchika
0

Nix, ingenting jag har hört. Vad hörde du det någonstans? 😱

Det enda jag har läst om är att Game Freak, dom huvudsakliga utvecklarna av Pokémonspelen, vill spendera tid och energi på att utveckla andra spel än bara Pokémon. Vilket jag inte är speciellt intresserad av personligen, men jag tycker ändå det är bra för Game Freak.

Det är lätt att få tunnelseende och fastna i samma gamla hjulspår och även förlora inspirationen och passionen för något om det är det enda man gör år ut och år in. Det betyder dock inte att det är slut med Pokémon och även om Game Freak skalar ner sitt Pokémonteam för stunden finns det andra vägar att gå. Jag menar, Brilliant Diamond och Shining Pearl utvecklades inte av Game Freak, till exempel. Samma sak med Pokémon Go.

Jag skulle älska om Game Freak/The Pokémon Company/Nintendo anställde en utvecklare för att göra remakes av Pokémon Black and White för att fylla luckan medan Game Freak gör annat, till exempel. 😍

Men jag tror inte att Nintendo någonsin skulle låta Pokémon "ta slut" med tanke på hur högt älskat det är och hur mycket pengar dom tjänar på det. Speciellt nu när dom nystartar animen med två nya huvudkaraktärer.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Draken
0

De var en kompis som hade läst det någonstans, vet inte vart dock. jag tyckte dock det lät konstigt efterso pokemon är såpass populärt och det är fortfarande väldigt hög försäljning på både nya och gamla spel. Jag hittade ingenting om det heller , när jag kollade, därför frågade jag här inne 😊

Jag skulle också vilja ha remakes av Guld och silver, X och Y samt Black&White 2 😊
Men nu är det väl DLC till Scarlet och Violet som kommer härnäst 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

Dom kommer inte sluta satsa på pokemon men definitivt mindre. Teamet som utvecklar pokemon spelen är mindre nu jämfört med förut. Jag är dock orolig för framtiden över spelen med tanke på vilken besvikelse de blev med scarlet och violet. Förhoppningsvis gör dom inte om samma misstag. Kommer nog inte spela dlc till dom heller.

Draken
0

#3: Jag hoppas det 🙂

Förlåt en ful fråga …du behöver inte svara om du inte vill…😊. Varför tycker du att Scarlet och Violet var en besvikelse ?

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

-Aida-
0

#4: För att bland annat va grafiken horribel. Man kan inte släppa en trailer med polerad grafik och sen släppa ett spel som ser ut som minecraft korsat med pokemon. Dessutom släppte dom spelen efter legends arceus som va flawless. Alla buggar är iallafall inte game breaking men jag fick starta om spelet nåra gånger för att min gubbe fastna i fallande animation utan anledning. Jag älskade storyn! Älskar storyn och koraidon som är såååå söt! Men avskyr hur bergen ser ut och är byggd i rutor som minecraft, avskyr hur pokemon finns gömda bakom väggar och i marken och i taket. Spelet va inte färdigt och de är nåt som gör mig förbannad att dom släppte de över huvud taget till en sån fin trailer. För att inte tala om dom irriterande vilda pokemon som alltid följer efter, dom lämnar en inte ifred. När jag va i menyn och sen gick ur så va jag i en hög med 13 stycken tauros och fick besegra alla innan jag kom därifrån.
Så jag har lite agg mot företaget 🤣🤣. För mig är pokemon en väldigt viktig del av mitt liv och dom förstörde de, även om generella upplevelsen i slutändan va bra så blir jag inte särskilt sugen att spela de igen med alla problemen.

Draken
0

#5: Aha, ja då förstår jag.

Jo dessa problem/buggar har jag också märkt, och det var inte så rolig. Skall bli spännande att se hur DLC blir.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis