Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonspel-till-nintendo-switch
Läst 43 ggr
Draken
1

Pokemon Scarlet och Violet.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har spelen funnits en längre tid och de flesta har väl vid detta laget hunnit genom spelen.

Jag tänkte att vi kunde ha en allmän tråd om spelen, och DLC som släpps nu i höst.
Det är ju mycket runt ikring spelen också, inte bara själva storyn. Nu tänker jag på Tera-raidsen där man kan få tag på starters från andra spel, unika pokemon och liknande.

Skriv gärna och berätta om era "äventyr" i spelet, vad gör ni, hittar ni några roliga pokemon, kör ni Surprice trade etc.etc.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Draken
1

Jag har gjort klart hela storyn och fyllt hela dexen på Pokemon Scarlet. Nu håller jag på att jobba mig genom Violet.
Har tagit alla titans, 6 gym och 2 Star Crew.

Jag höll på med S-T igår, och ner i min box dimper en liten Fennekin på lv. 1. jag blev överlycklig, så jag breedade fram en hona som fick följa med i teamet. Shiny Typhlosion fick hoppa in i boxen 🙈😊

Jag blev ganska paff för jag har inte sett att Delphox skall finnas i raids. Måste ha missat det.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Blue_Lugia
1

Jag tycker överlag att det är bra spel och huvudstoryn var även den välskriven.
Gillar också flera av karaktärerna, Arven hade jag lite svårt för i början men när man fick veta mer om honom tyckte jag lite synd om honom.

Jag köpte Violet och fick därför Miraidon som jag blev helkär i direkt.
Jag kan inte låta bli att tycka att han ser lite ut som en robot version på Tandlöse, för er som liksom jag är fans av How to train your dragon-filmerna. 😁
Miraidon är supersöt, helt enkelt.
Dock är han lite svår att styra emellanåt och jag vet inte hur många gånger jag blev irriterad på att jag inte hittade vårt jag skulle så det tog 40 minuter att hitta till ett gym, till exempel…

Gillar också att det är relativt mycket Open World och att man kan göra uppdragen utefter när man själv har lust.
Ingen dryg karaktär som drar i en.

Nu har jag inte spelat sen i januari då jag slarvade bort mitt spel och inte kom ihåg var jag la det så jag var lite ledsen över att jag inte skulle kunna spela på väldigt länge eftersom jag letade överallt utan att hitta det.
Och då menar jag överallt!

Igår skulle jag ta ut en klänning ur garderoben och under massa kläder låg det!!
Varför i hela friden jag lagt ett Pokemonspel i garderoben fattar jag inte, men jag var väl vimsig som vanligt antar jag. 🤣😂🤣😂

LottaV
0

Jag är på slut spurten på Scarlet med att fylla pokédexet och fånga titanerna.

Jag har även startat en ny spelfil på Scalet var tvungen att vänta till att jag kunde flytta över de Pokémon som jag ville ha i teamet från mitt första sparfil.

I Violet så ska jag till att slåss mot professor.

Jag tycker bättre om Scarlet än Violet.

Ett gott skratt förlänger livet

Draken
0

#2: Ja det var lite vimsigt att lämna spelet garderoben 🤣 Men tur att du hittade det till slut i varje fall😉

#3: Jag vet inte riktigt vilket av spelen jag tycker bäst om 😉Har kvar ett gym och en star crew kvar att göra innan jag skall in i ligan 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Blue_Lugia
0

#4 Tro mig, jag är vimsig 24/7 så jag är inte direkt förvånad.😌
Bara att skaka på huvudet åt sig själv och försöka att inte tänka på massa saker och göra något annat samtidigt.
Vilket jag är bra på och då händer sånt där tok. 🤣😂🤣😂

Draken
0

#5: 🤣 Det låter precis som jag 🤣

Jag hittade mitt spel i skafferiet en gång 🙈

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-07-04 09:25 av Draken
Blue_Lugia
0

#6 🤣😂🤣