Pokémon iFokus

Pokémon

Läst 77 ggr
-Aida-
1

Pokemon mystery dungeon DX

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag började spela rescue team igen. Med pikachu och eevee. Linoone kallad Leon joinade oss rätt tidigt i vårat quest. Nu är vi på väg upp till Xatu och förhoppningsvis lära oss något nytt om mysteriet med människan som blev en pikachu.

Pikachu
Eevee - Spyke
Linoone - Leon

Mitchika
0

Åååh, jag älskar det spelet. Fantastiskt remake. 😍

Lycka till! 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

-Aida-
1

Tack! Ja det är ett av mina favorit spel 😍. Första gången jag spelade red rescue team, va de med pikachu och charmader.

Mitchika
1

#2: Samma här! Min första omgång med Red Rescue Team var jag också Pikachu, men jag är rätt säker på att min partner var Chikorita. 😍

-Aida-
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Xatu rörde verkligen till det hela. 😅 Vi fick fly för våra liv. Vi besegrade moltres och sen articuno. Absol kom till vår räddning! När jag va liten och spelade red rescue team, hade jag en liten crush på den hjältemodiga och mystiska Absol 🤭. På vår resa mötte vi en stark shiny spinda. Det känns bra att den resan är över så Leon kan joina våra äventyr igen.

Pikachu
Eevee - Spyke
Linoone- Leon
Absol

Mitchika
1

#4: Haha, åh ja, Absol är underbar! Helt klart en av mina absoluta favoriter i Mystery Dungeon-serien. 😍😄

Just det, jag glömde helt bort att shiny Pokémon fanns i det här spelet! Så läckert. 😍

Fasen, nu får du mig att vilja spela om Mystery Dungeon DX! 😂
Jag vill inte radera min sparfil med min Cyndaquil (nu Typhlosion) och hans partner Golduck, så det får bli på en annan profil i så fall..

-Aida-
1

Jag skulle kunna spela detta hur många gånger som helst 🤣. Kommer aldrig tröttna på det. Mina favorit dungeons är dock när man får börja på level 5 och har inga items alls. Det är en riktig utmaning som kräver mycket tur. Den brukade jag köra med min charizard.

Mitchika
1

#6: Åh gud, jag klarade aldrig av dom! Herregud, vad jag svor och blev frustrerad till tårar när jag försökte. 🤣

Jag kanske uppskattar dom mer som vuxen? Jag tror det, men som otålig tonåring som bara ville att mina Pokémon skulle bli starkast någonsin var det verkligen inte min grej. 😅😂

-Aida-
1

Hahaha! 🤣 jag kan tänka mig det. Nu har jag hittat bra abilities på mina pokemon.
Pikachu - notorious healing: HP healar upp snabbare.
Eevee - Spyke - notorious restoration: HP och belly healar mer när man använder items.
Linoone - Leon - link boost: länkade moves blir starkare.
Absol - squeeze out: när pp kommer ner till 0, kommer man få 1 poäng tillbaka ibland.

Mitchika
1

#8: NICE! Riktigt bra abilities! 😄

-Aida-
1

Det tog en del gummies att få till abilities på tre av dom. Absol har squeeze redan från början, men den är bra för riktigt tuffa situationer.

Mitchika
1

#10: Åh, dessa gummies alltså.. jag spelade nyligen Explorers of Sky och herregud, vad jag kämpat för dessa gummies alltså för att få upp IQ och bättre abilities. Men det är i mitt tycke en fantastiskt kul och bra mekanik så jag är glad att den fortfarande hänger med. 😄

-Aida-
1

Ja det är så kul! Gillade verkligen IQ funktionen och hitta så mycket olika gummies som möjligt. Jag har vart sugen på att spela Explorers of sky också. Får se om jag gör de efter detta. 🤔

Hittade shiny azumarill. Jag hoppas den droppade något exklusivt i sin loot låda.

-Aida-
1

Med nya kompisen Arcanine kallad Archy, kunde vi slå mankey gänget och börja bygga på basen. Måste bara hitta alla dessa nötter dom vill ha. 😅 Archy fick dessutom en riktigt bra ability. Defensive rythm: när en teammate tar en fysisk attack så sänks damage. Han har dessutom tillgång till flame burst som når över 4 tiles och gör damage på fiender runt omkring också.

Mitchika
1

#13: Åååh, nice! 😍

Mankey-gänget glömmer jag aldrig, speciellt inte deras reaktion när bygget är färdigt. 😁😂

-Aida-
1

#14: Ja 🤣 dom hade världens chans att black maila, men dom va snälla nog att inte göra det. Dom hade kunnat ha en livstids mängd med nötter, helt gratis.🤣

-Aida-
1

Efter att ha besegrat groudon, gör vi oss nu redo för att gå upp till rayquaza. Fighten med groudon va spännande! Vi hade med oss en massa olika pokemon vi tagit med oss på vägen dit. Vem kunde tro att relicanth kunde tanka den legendariske groudon. 🤣

Mitchika
1

#16: Haha, wow! Snyggt jobbat, extra guldstjärna till Relicanth! 😍🥳

Jag har ofta problem med Groudon-fighten för att jag tenderar att ha helt fel Pokémon för den. 😅

-Aida-
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 10
Förhandsgranskning av bild 2 av 10
Förhandsgranskning av bild 3 av 10
Förhandsgranskning av bild 4 av 10
Förhandsgranskning av bild 5 av 10
Förhandsgranskning av bild 6 av 10
Förhandsgranskning av bild 7 av 10
Förhandsgranskning av bild 8 av 10
Förhandsgranskning av bild 9 av 10
Förhandsgranskning av bild 10 av 10

Vi kom, vi såg, vi segrade! Världen är räddad! 🥳 Sen kom jag tillbaka för vidare äventyr!! 💪Nu ska vi gå tillbaka till articuno, zapdos och moltres och rekrytera dom.
Scenerna i slutet är verkligen sorgliga 🤧 Även om jag vet att jag kommer tillbaka så är ändå Spyke hjärtekrossad 🤧.

Mitchika
0

#18: HEJA! Bra jobbat! 😄🥳🥳🥳

Slutscenerna ja.. dom är hjärtknipande för mig hur många gånger jag än ser dom. Underbara spel. 🥺😍

-Aida-
1

Samma i Explorers of sky. De är verkligen sorgligt vissa scener. Älskar verkligen dessa spel. Synd att de inte tillverkar mer spel som dessa.