OT - Digimon Cyber sleuth
Min första spelomgång på cybersleuth och hackers memory tillsammans, landa på nästan 500 timmar. De va länge sen. Nu är jag tillbaka på nytt. Mycket grinding i dessa spel och det är nåt jag uppskattar i dom.
Just nu går jag i sjukhuset och blir på mind om vad Eden syndrome är för något. Att hitta sig själv på sjukhuset i koma tillhör inte det vanliga 🤔 man undrar hur man skulle reagera. Vad skulle man tänka och känna?
I sjukhusets nätverk hittar jag tillräckligt med data för att kunna få Punimon och min main partner Poyomon!
Jag älskar handlingen i dom här spelen och hur allt är mycket mörkare och farligare än i många andra spel. Jag önskar att Pokémon kunde ta lite inspiration från det då allt i Pokémon hela tiden ska vara så extremt barnvänligt och oskyldigt med undantag från några få PokéDex-entries. 😀
Min andra spelomgång efter den första hade jag också glömt så fruktansvärt mycket och det var jag faktiskt glad för, för den var nästan som att återuppleva allt en gång till och det var lika bra andra gången. Jag hoppas du får samma upplevelse. 😍
Herregud, vad jag grindat för att få mina favoritDigimon.. 😅
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1: Jag önskar också dom tog inspiration från digimon på många sätt. Deras dex entries är mörka många av dom och det reflekteras ofta i digimon spelen. Älskade nya serien ghost game av just den anledningen.
När jag spelade X och Y var jag extremt frustrerad över "bästa kompis" konceptet 😅. Dom tog helt bort rivaliteten mellan tränare, ingen behöver gå hem och grina efter en förlust, jag förstår poängen med det och en hälosam rivalitet. Men det kändes oseriöst och overkligt. Drama mellan människor kommer alltid finnas och de är inte alltid hälsosamt. Digimon ser iallafall från ett mer realistiskt perspektiv, drama, förluster, vänskap, kärlek, allt finns med och alla karaktärer växer på sitt eget sätt och inser sina egna styrkor och svagheter.
Hos Zaxon finner man svar! Eller? Lite minnen kommer upp om zaxon som jag ser fram emot att uppleva igen. Första boss fighten mot Growlmon trodde jag skulle bli svår, eftersom ingen av mina har nått champion nivå än. Men de gick väldigt bra ändå. 🤔
Terriermon - Terry
Tokomon - Neo
Yokomon - Yuki
Min main partner utvecklades till Tokomon efter att ha nått upp till max level. Man ska inte döma efter hans söta nylle, han kunde stå emot slagen väldigt bra från Growlmon.
Neo blev min main partner efter min första spelomgång i cyber sleuth och är en karaktär som alltid kommer följa mig på äventyr i den digitala världen. 😍
Två av mina favorit uppdrag i spelet som jag kommer ihåg väl. Det första är uppdraget om spelet som buggar fast och ingen vet varför man inte kommer förbi första bossen. Det visar sig att lilla poyomon stoppar upp spelet. 🤣 Det är den svåraste baby bossen 🤣
Mitt andra favorit uppdrag är när man hittar Wanyamon med minnesförlust i de gamla nätverket. Han har en väldigt söt bakgrundshistoria.
Terriermon utvecklades till Ikakumon
Tokomon utvecklades till Patamon
Yokomon utvecklades till Biyomon
Wanyamon anslöt sig till gruppen och utvecklades till Dorumon
Jag brukade tycka dejting uppdraget va jobbigt för man behövde springa överallt. Mycket items att hämta och många att prata med, men det var ändå rätt kul. 🤣 Han kom fram till att han behöver fånga väldigt mycket digimon för att få en flickvän. 😅
Neo utvecklas till Unimon och sen blev det Jimmiken boss fight efter lite levlande.
Ikakumon - Terry
Unimon - Neo
Airdramon - Yuki
Raptordramon - Doru
Nykomlingar är koromon och strikedramon.
#4: Åååh, ja, Wanyamon/Pete! Han är en av mina favoriter. 😍
Herregud, hans bakgrundshistoria.. vet inte om jag skulle kalla den söt direkt.. 😭💔
#5 Ugh, dejtinguppdraget. Det tyckte jag alltid var irriterande, även om det slutade rätt bra. 😂
Vilket också reflekterar mina känslor om Jimmiken rätt bra, faktiskt. 🤣
#6: Boss fighterna är verkligen svåra i dessa spel. Är man inte förberedd så blir det väldigt svårt. Är man beredd så är de ändå rätt svårt 🤣. Jag råkade få tre stycken air digimon också, vilket jag fick ändra på. Det blev för sårbart 😅. Har utvecklat dom lite upp och ner för att öka deras ABI. Höll på att tappa bort vilka dom va eftersom inte alla har fått nicknames 🤣😅.
#7: Just det, det måste man hålla koll på. Både element och vaccine/data/virus. Kan bli riktigt rörigt. 😅
Men ja, bossarna är oförlåtande svåra om man inte har tränat sina Digimon ordentligt. Även när man har typövertag. 😨
Haha, det problemet har jag också ibland! Det gäller att ge dom smeknamn och komma ihåg vilken riktning dom skulle ta. 😂
Jag har också dom spelen.
Köpte till Switch där båda ingår.
Tyvärr så rann det ut i sanden så jag kom typ bara halvvägs genom andra spelet så det var ett tag sen nu. Säkert ett år sen.
#9: Ibland kan det vara svårt att hitta tillbaka efter lång tid. 🤷♀️ Man kommer inte riktigt ihåg heller vad man höll på med och hur spelet fungerar. 🤔 Jag har inte spelat på en vecka nu. Har haft annat för mig. Men snart har jag tid igen när jag fått ihop min nya bänk som switchen och skärmen ska stå på.