Kloterplanket #9
Kopierat från tidigare Klotterplank:
Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat ;)
Tänk dock på språket och att sajtens Skrivregler gäller även här!
Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också :)
Gamla tråden finns HÄR
Det kom riktigt lägligt med ett nytt klotterplank❣️👌🏻
Ett gott skratt förlänger livet
#1: Jo det andra var lite långt 😉
Jag har spelat Baldurs Gate 3 i 81 timmar.
Storyn följde Keenan en spell caster, dragonborn av den blåa sorten med kontroll över lightning element. När han var liten brändes hela hans by ner av goblins och ogres som anföll dom. På grund av sitt trauma blev han en folk hero och fokuserade mycket på att rädda och hjälpa andra. Med en konstant törst efter mer och mer kraft att ta sig framåt, lyckas han hämnas sin by genom att utplåna alla goblins. Men hans vrede är inte över. Han behöver mer kraft. Nu måste han rädda hela Faerûn från ilithids. Törsten efter kraft blev hans styrka genom äventyret men också ibland på bekostnad av hans följeslagare, som för det mesta inte accepterade valen han gjorde. Shadowheart kunde inte accpetera Keenans svek och valde att lämna gruppen för alltid. Vad som hände henne sen är ett mysterium.
Med en gud dödad av Keenan och hans följeslagare, marcherar armen mot Baldurs Gate och Keenan känner en törst för mer kraft innan han kan bemöta farorna som kommer. Keenan bara måste ner till Underdark för att hämta mer kraft. Guardian varnar honom från att gå ner, hon kan inte längre skydda honom om han gör det. Dom kommer hitta honom, han dömmer allt till döden om han väljer den vägen istället för Baldurs Gate. Keenans törst är för stor! Han har inte lyssnat på sin guardian, så varför skulle han göra det nu? Keenan väljer att gå ner till Underdark, där blir han funnen av The Absolute, han blir en mind flayer och tjänar The Absolutes arme mot Baldurs Gate….
Det enda jag ville göra var att levla lite innan och istället blev det game over xD… Men det passar Keenans story väldigt bra oavsett. Nu börjar spel omgång två med någon annan!
Jag mår inte så bra psykiskt just nu.
Jag blev dålig i början av januari i antingen Covid eller Influensa.
Ett par dagar efter.att febern gett sig började jag få ögonproblem. Sen dess har jag ett flimmer i höger öga som kommer och går och min syn har blivit mycket sämre på båda ögonen.😭😭
Har haft såhär i över två veckor nu.
Var till läkaren i fredags men han kunde inte säga vad det var. Jag har grumlingar i glaskroppen och jag har även Grå starr men det har jag haft i flera år och synen har hållt sig stabil.
Men efter infektionen har något hänt med synen och jag fattar inte vad för nu ser jag knappt bokstäverna på tavlan och senast i november såg jag ganska bra.
Tänker att en infektion inte borde försämra en grå starr och att man får sämre syn snabbt.
Vet inte om Influensavirus eller Covidvirus kan ge sig på synen.
Det oroar mig att det gått så snabbt, vad det än är.
Börjar noja mig att jag kommer bli blind om det fortsätter i den här takten!
Som om det inte vore nog har jag hostat sönder ett revben så som sagt, jag mår inte jättebra just nu.😔😔
#5 Lycka till med tillfrisknandet💕
Hoppas att läkaren hittar vad som är fel eller att det bara är tillfälligt💕
Ett gott skratt förlänger livet
#6 Tack så mycket! ❤
Jag har bokat in en ny undersökning för jag tycker som sagt att det blir sämre och sämre.
Hon i telefonen sa att om grå starren är "aggressiv" kan det bli sämre i perioder så hon trodde att det kunde vara den som blivit värre
Men vi får se vad dom säger, ska till läkaren imorgon så är det starren så kommer dom nog operera mig inom en snar framtid.