Meloetta Event
För dig som har Pokémon Black2 White2 kan den 22 Mars gå till din närmsta GAMESTOP affär och ladda ner en Meloetta till ditt spel.
Ta med dig Meloetta till Castelia City för en liten surprise!
Denna Event kommer att hållas från 22 Mars till den 19 April
Så fråga din närmsta GAMESTOP affär eller Toys r' us
Medarbetare på Pokémon Ifokus
Vad kul, jag hade gjort det om jag hade spelet 😂
Medarbetare på Pokémon iFokus
Ooh .. va kul! :D
Vad ska man fråga dom i butiken efter, att man vill kunna ladda ner Meloetta till sitt spel? 😛
YES! Äntligen! 😃

Som jag har längtat efter henne! Nu blir det till att plåga GameStop här hemma genom att ta med ALLA mina Black och Whitekassetter, samt även White 2, ner dit och plocka på mig Meloetta. 
Det lär bli några stycken. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#2 Ja, fråga efter Meloetta event för Pokémon black & white :)
#3 Jaaa! Precis
USA har ju sin tur före oss x) Så taskigt.
#4 USA får alltid allting roligt före oss… 😕
Men nu är det äntligen vår tur och nu ska Meloetta hämtas ner i mängder! 😃
Hyr får man tag i black and white2? Har letat typ överallt men kan inte hitta dem…
Portal Is Love, Portal Is Life.
#6 Ska finnas i din vanliga spelbutik
Jag älskar Meloetta
Jag har frågat efter detta event på GAME, GameStop och Toys 'r' us här i Uppsala, ingen av dessa affärer visste något om detta event.
Är det någon som har hämtat ut en Meloetta än?
#9 Yikes, det var ju inge att läsa för mig som också bor i Uppsala :/
Jag har fått höra från en vän i verkliga livet, vars närmsta vän har kontakter på Bergsala som ska ansvara för utgivandet av Meloetta, att det finns risk för att det inte blir något Meloetta Event här i Sverige! 😕
Jag får dessa rykten i fjärde hand, så jag är inte alls 100 % säker på att det stämmer, men tydligen ska det vara något krångel med det hela.
Om någon annan har hört något får ni jättegärna posta/rätta till mig om det!
Jag har en Meloetta
#12 Har du?! 😃
Vart fick du den? 
#13 Från en download som finns :)
#14 Download!? 😮
jag har Meloetta :) men jag har fått den genom ett fulladdat spel som jag beställde från Ebay ;) vad händer om man tar med meloetta till Castelia ??
Du kan ändra hennes form om du går till caféet.
Det kan man göra med en attack som hon har också. Använder man den attacken, så ändrar hon form ….har jag för mig ;)
Jo, precis. Relic Song. Caféet i Castelia fungerar som en move tutor där du lär Meloetta just Relic Song. (Meloetta har inte Relic Song från början).
Så hette den ja :D
Skickade ett mail till Nintendo i Bergsala och frågade om Meloetta-eventet. Fick detta som svar:
Hejsan Jonathan,
Vi kan tyvärr inte erbjuda denna Pokemon i Sverige.
Vi beklagar att tjänsten inte är tilldelad i Sverige.
Tack!
#21 Då var det som jag fick höra och befarade… 😢
Men gud så dåligt! Men har vi tur kanske det kommer något wi-fi event som det gjorde med Keldeo? :/
#23 Jag håller alla tummarna för det!

Eller så kanske du skaffar en download? Mmmmm… Mumsig downlooooaaaad…. :P
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
Jag har alltså flera stycken Meloetta på L. 5. Jag har 4spel som var fulladdade när jag köpte dem, och Det är bara en Meloetta som har gått åt, så går det åt en till nu när jag resettar mitt spel. det följde med 2st (tror jag det var) på varje spel.
Även fast ni sitter i andra delar av Sverige, så borde man väll kunna, på något sett, byta mellan spelen. Jag menar man kan ju byta från hela världen i GTS'en.
Första rummet till vänster uppför trappen i Pokecentrena, finns det ju ett rum där man kan byta och fightas mellan spelen, så det borde ju gå att göra det, även mellan spel som inte finns i samma rum, bara man är där samtidigt ??
jag kan skicka iväg några om det går att lösa ??
#26 Wow, din lyckost! 😃
Ja, det ska gå om man kopplar upp sig mot WiFi och har varandras Friend Codes, har jag för mig. Det var som sagt många år sen jag gjorde något sådant. 🙂
Vi har ju varandras Friend code några av oss här inne. Om det är någon som vill försöka så kan vi prova ? Det är ju bara att man sitter vid datorena samtidigt, så man kan berätta vart man är just då och vad man gör ?? Samtidigt som man har Nintendospelen igång ??
#28 Jag skulle gärna prova, måste bara fixa min 3DS's Internet först. 🙂
#28 Åh jag skulle gärna vilja få en! :D
Min 3DS har Internet fixat nu, jag skulle också kunna tänka mig prova. Har lite roliga Dream Radar Pokémon att byta, för den som är intresserad. En del Female Riolus också, men det är från White 2 allihopa. 🙂
Vad har du för Dream-radar pokemon mitchika ?? Låter intressant :)
Agneta: Som sagt så har jag flera stycken, vi kan prova. Vad har du i utbyte ?
Vissa legendariska går inte att byta över GTS, men det har aldrig varit några problem att byta från spel till spel.
Men nu måste man komma på hur man gör också ;) skall vi försöka att gå in i vänstra rummet i pokemoncentret och se om det är så enkelt ;)
#32 Jag har fyra female Riolus med varierande natur, 7 Swablu varav en är male och resten female också med varierande natur, en female Drifloon, 6 Shuckle med varierande natur en male och fem female, 2 Staryu med olika naturer, 2 Bronzor med olika naturer, 3 female Igglybuff med olika naturer och en Munna. 🙂
Sen har jag ju dom tre legendarerna, men dom är jag lite snål med och vill helst behålla… 😇
#32 Jag hittade en Porygon från Dream Radar också, när jag kollade i andra boxen!
Female Rioulu kan jag mycket väl tänka mig att byta :D Älskar både Riolu och Lucario, men de har tagit slut på mina fulladdade spel :p
Jag har kollat alla 4 fulladdade spel, och jag har 10stycken Meloetta liggandes. 2 tänkte jag behålla, men jag har alltså 8 stycken som jag kan byta :)
Alla är på Lv.5 . De flesta är Shiny, men de har mycket varierande attacker ;)
Om någon vill prova, så är jag med :)
#35 Jag provar gärna! 🙂
Du är mer än välkommen att få en av mina fyra female Riolu. Att breeda Lucario och Blaziken gav bra resultat, upptäckte en av mina väninnor efter att hon breedade fram min nuvarande favoritLucario Axel som ärvde Blaze Kick. 😃
Spelar Nature någon roll på Riolu? Dom är level 20 allihopa.
Nature spåelar ingen roll alls ;) Men skulle du råka ha en som har Blaze Kick, så skicka gärna den. En av Meloettorna har redan relic song, skall jag skicka den ?? Om du har ditt spel i närheten, så startar jag på mitt nu, så kan vi prova :)
#37 Tyvärr har jag bara Axel som har Blaze Kick, då han var den enda jag fick. 😕
Rioluflickorna kommer alla fyra från Dream Radar, så dom har sin Hidden Ability, Prankster. 🙂
Jag har mitt spel här, så jag kan testa. Undrar om det här går innan jag varvat spelet…?
jag går in i det vänstra rummet nu, så får vi se om du är där, eller kommer in. Jag pratar med dig om jag ser dig, så byter vi :)
Det gör inget att den inte har Blaze Kick, skicka ändå :)
Jag är inne på Wi-Fi Club som Vincent (min White 2 tränare), som jag tror det heter. Jag tror det är där man ska vara…?
#39 Jag tror att det är det mittersta rummet vi ska in i, om jag inte förstått allt fel.
Vänstra rummet är för Wireless, vilket jag tror är när man är i närheten av varandra.
Mitterst rummet är över WiFi, vilket är det vi försöker göra, tror jag. Det var så länge sen… 🤔
Jag kommer in. Det är det mittersta rummet vi skall vara i :)
#42 Okej! 😃
Vincent söker participants för Trade nu, tydligen, vid datorn mitt i rummet. 🙂
Vart lite trassel med inloggningen, men är på väg in nu. Nu söker min också :)

Varför kommunicerar ni på det här viset i trådar? Vore inte PM mycket mer logiskt för en sån här situation? 🤦♂️
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#44 Okej! Hoppas det fungerar! 😃
Annars får jag nog kolla och se om jag har reggat alla Friend Codes rätt. 🙂
Hmmm….det händer ingenting :( Har vi gjort fel :(
#45 Jo, kanske, men nu ser ju andra hur vi gjorde och gick till väga och kan ta hjälp av det också när dom vill byta över WiFi! 🙂
#47 Jag vet inte… hmm…
Vilket spel använder du, så kan jag dubbelkolla att jag registrerade Friend Code rätt?
Jag går ut oh går in i et vänstra rummet, gör det du också, så får vi se om det fungerar :)
#50 Jag är inne i vänstra rummet. 🙂
Tror dock att det är mittersta rummet ändå… 🤔
#50 Jag kan ha gjort fel när vi var i mittersta rummet, kan vi prova där igen?
Sen vet jag inte om jag kan koppla till ett annat spel än Black 2 eller White 2 när jag inte har varvat spelet ännu..
Det högra byter man ju Pokémon med personer i närheten med, det vänstra är ju över hela världen så jag tror att det är i det mittersta rummet ni ska in i.
Jag kom ihåg att hon bakom disken sa åt mig att registrera några vänner i min pal pad för att kunna komma in där. *ensam* 😛
#53 Var det inte högra som var över hela världen och vänstra med personer i närheten? 🤦♂️
Jag har inte koll på någonting, känns det som, men jag tror fortfarande på det mittersta rummet som du säger… 🤔
Jag är inne på Black. Det måste vara det mittersta rummet vi skall vara i.
Men jag har resettat mitt White2 nu, jag flyttar över Meloetta dit när jag har fixat med starten. Måste avvika ett tag nu, men jag skickar PM, blir troligtvis efter 9 ikväll. Då får du min nya Friend Code och mitt spelarenamn.
#55 Okej! 🙂
Vi får prova då igen. Black 2 eller White 2 borde funka. Jag har ju inte varvat spelet än, så det är säkert därför det inte går bra..
#54 Oj jag skrev fel .. 😇 Det vänstra är med personer i närheten och högra med hela världen. 🙂
#57 Åh, vilken lättnad! Då hade jag koll på något, i alla fall! 🙂
Jag har inte hunnit så mycket längre just nu ;) Fick kaffefrämmande. jag skickar PM när det är klart att göra något.
jag lägger upp min Friend code så snart jag har fixat allt :)
Jaf vet inte riktigt vad du menar med att "varva" spelet, men gör det om du tror det kan fungera ;)
#59 Ingen fara, jag sitter här och har inte så mycket annat för mig. Skriver på bloggen och försöker få klart ett inlägg. 🙂
Varva spelet = klara ut det. 
Det hinner jag nog inte göra ikväll… behöver levla upp mitt party till 50 innan jag går på nästa gym och vill inte slarva så att någon fler dör. Det var traumatiskt nog för mig och Vincent att förlora Ben… 😕
Älskade lilla Ben, som solade Cheren utan hjälp av items eller någon annan i teamet som liten Sunkern… 😢
Jag tror inte man behöver klara ut spelet innan man byter över WiFi….Det behöver man ju inte göra innan man byter med hela världen ;)
#61 Det kanske stämmer. Tur för mig och Vincent i såna fall! 😃
😉