Klotterplanket
Här har vi ett litet klotterplank, där vi kan skriva av oss lite om exakt vad vi än känner för. Oavsett om det har med Pokémon att göra eller annat. 😎
Tänk dock på språket och att sajtens Skrivregler gäller även här! 🙂
Forumtroll är varmt välkomna att klottra lite här, om dom känner ett behov av att skriva av sig också. 😉
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag har ringt runt till två veterinärer, som misstänker samma sak om min råtta Ebony, som inte mår som hon ska…
Det här var ingen kul överraskning så nära födelsedagen… 😕
#1 Hoppas verkligen hen kryar på sig!
Medarbetare på Pokémon iFokus
#2 Tack! :)
Jag hoppas mest på att hon ska överleva, med tanke på omständigheterna…
#2 Hoppas det går bra! Här håller vi 24 tassar, 2 klor och 16 tummar och tår!
#4 Tack så mycket!! :)
Det var många tassar och tummar, det! :D
#1 Även här hemma håller vi tummar och tassar på att allt ska gå bra!
#6 Tack så mycket. 🙂
Vi får se hur det går, mycket hänger på dom kommande dagarna.
Lilla Ebony fick somna in ikväll och springer nu runt i råtthimlen med sin bästa vän Umbra igen… 😢
#8 😢
Sov sött lilla Ebony 😢
#8 Åh beklagar … Vila i frid lilla Ebony. 😢 Hon har det säkert jättebra i råtthimlen med Umbra! 🌈
Det har varit en tung dag idag, men det är lättare när man inte är ensam.
En rolig helg med privat litet födelsedagsfirande med Pokémonspelande väntar dock, så det är något att se fram emot. Särskilt eftersom att det stora firandet blev flyttat efter det som hände med Ebony.
Åh… Ebony har det nog bra i gnagarhimelen… kanske träffar han min lilla Snöis där. Vila i frid, Ebony.
Portal Is Love, Portal Is Life.
#12 Det tror jag säkert. Ebony sitter nog där vid regnbågsbron med alla mina andra råttor och leker med alla andra älskade små djur som har lämnat sina ägare och nu väntar på dom.
Har börjat få till lite pokémon i 3D origami konsten så vill bara tipsa om min lilla hobby blogg ^^
#14 Tack så mycket för tipset! Din Pichu var urhäftig! 😃😃
Dina origamifigurer (kallar man det för figurer?) är otroliga! Jag önskar att jag hade tålamodet att syssla med origami. 🙂
#14 Oh wow! :D
Måste vara väldigt kul att kunna göra origami. 🙂
min lilltå är hälften röd hälften lila tror den är stukad men skolsköterskan var inte där idag så jag kunde tejpa den.
#17 Aj aj, det låter smärtsamt! Gör den ont också? 😕
Jag slog i huvudet igår rätt illa och har haft både huvudvärk, illamående och yrsel under gårdagen och även idag, men det känns bättre och värktabletter hjälper.
#18 ja jag kan knappt stödja på den så jag går lite konstigt.
#19 Aj aj aj, är det säkert att den inte är bruten då? 😕
#17 Åh, gud! Det är sjukt jobbigt när man slår i lilltån! 😕
#20 både mamma och pappa har tittat på den mamma är ju sjuksköterska jag kan böja på den men jag få kolla om sjuksköterskan är där imorgon.
#21 jag typ sparkade in den i ett hörn för att jag skulle småspringa till en kompis. det hände igår och det gör fortfarande ont.
#17 Aj, det är aldrig kul att ha ont i tån! 😕
#22 Vilken tur att den inte är bruten i alla fall! Men aj aj likväl. 😕
#24 ja
jag har kommit på några sätt att ta mig upp och ner för trappan utan att det gör ont men det ser lite konstigt ut.
#25 Bättre att det ser lite konstigt ut än gör ont i alla fall. 🙂
#ja det är det
jag kom just att tänka på när jag såg tråden mobbad på grund av pokemon att jag har blivit mobbad ganska mycket, för att jag inte var som alla andra i min klass. jaqg har också varit en sån som inte bryr sig jag fick tex ett hatbrev eller vad man ska kalla det jag slängde det bara men min bästa kompis tog upp det från papperskorgen och visade min lärare det var först då när min lärare hade pratat med mig som jag insåg hur taskigt det var.
#27 Bra vänner är ovärderliga ibland. 🙂
#28 ja
min tå gör fortfarande lite ont men idag kan jag stödja på den
#29 Man ska vara glad för det lilla, har jag hört. 🙂
Jag vrickade min fot när jag sprang i träskor när jag var barn. Det tog veckor innan jag kunde stödja på foten igen… 😕
HAr en ny figur ute nu ^^ hoppas nig gillar den :)
Ska kanske börja på en till idag och lyckas jag med den så är det en till figur för Pokémon älskare ^^
#31 Herregud, det är Piranha Plant från Super Mario!!! 😍

#31 Nej, herregud!!! Hur kan du!? 🤤
Kan inte du göra någon slags guide om oregami, jag vill lära mig!! 😍
#31 hur gör du nu blir jag avundsjuk jag kan lite omirigami men inte sånt
Japp det är från Super mario. Dom flesta figurerna jag gör nu tar mer tid för jag får komma fram till allt sj från en enda bild. Ja jag har lite förfrågningar om att börja på youtube eller något med kurser och sånt för det finns inga svenska som gör klipp om hur man bygger olika figurer. Så har börjat fundera lite på hur jag ska lägga upp det om jag börjar med det. Men vill också se att det är folk som e intresserad av att köpa färdiga delar och sen då får tillgång till klippen.
Idag när jag var ute och cyklade ramlade jag och skrapade upp handen och armbågen. *suck* 😕
#36 Aaj! :(
#37 Det gör väldigt ont precis när man har trillat, man blir ganska rädd när man trillar också, så då gör det ännu mer ont. Sen gör det ont när man tvättar och sätter på plåster, men nu känns det inte så mycket. 🙂

#14 Är de där uppbyggda av mindre origamienheter, och finns det någon instruktion för hur man gör sådana?
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#36 Ajjjjjj, din stackare!! 😕
#38 Skönt det, åtminstone. 🙂
Jag minns när jag som barn ramlade av min sparkcykel och skrapade upp båda knäna. Det gjorde ont och sved länge efteråt. 😕
Så ung och dum jag var vid det tillfället…
min hand gjorde jätteont innan jag skulle hjälpa några spårare alltså små scouter hitta rätt då höll jag på att ramla så jag tog bak handen och tog tag i en taggbuske jackan fastnade också men lossade
#40 Ja, skrapsår är väldigt jobbiga! 😕
#41 Aj! Taggbuskar är jättejobbiga! 😕
#41 Aj aj aj! 😕
Taggbuskar är inte roliga… 
jag hade inte överdragsbyxor heller och så klumpig som jag var landade jag på rumpan i snön och blev jätteblöt och kall
jag fick just kp och när jag kollae vilka önskebilder det var så såg jag att det var en på taylor swift så jag bara skrek TAYLOR SWIFT! för jag har ingen affish med henne så jag blev väldigt glad
#45 Åh, så skoj! 😃
#45 Visst blir man glad när det är en affisch på någon/någonting man gillar i KP, blev överlycklig när det var en gerbil förut! 
Apropå önskebilder i KP, kanske man ska önska en bild på Pokémon ..? 😇

JA! Pokémonplaaanscheeeeeeeer! 😮
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!
#48 Jag kan se de framför mig, hela mitt rum fullt med affischer på pokemons … 😃
#49 Det hade jag som yngre. 🙂
En liten affisch på Lugia och Ho-Oh, som kom från Pokémon Gold och Silvers release, en affisch med alla Pokémon från generation 3, en affisch med Pokémon Pinball RS, en stor affisch med Ash, Misty, Brock och Pikachu på samt några bilder som mina vänner ritat och även som jag ritat. 🙂
#50 Åh skulle vilja ha det, men jag har ju i alla fall min teckningar på pokemons jag ritat! 🙂
---
Ska till London snart och har hittat en butik som säljer pokemon gosedjur! Några kommer helt klart följa med mig hem! 😃
#51 Nu fick jag lust att leta reda på mina egna gamla teckningar, fast jag tror dom flesta är kvar hemma hos föräldrarna…
Åh, din lyckost!!! 😃
Ta massa bilder i affären och visa här sen, snälla?? 🙂😇
jag ritade en fantasipokemon på min kemi mapp hehe
#47 jaaa det borde det finnas kanske ska önska
#49 två dagar innan hade jAG tänkt önska taylor swift men orkade inte
mitt rum är fullt av affisher med kändisar jag gillar och djur mm.
jag blev lite sårad idag för jag sa till min kompis kompis att jag gillade taylor swift när vi pratade med henne på skype då sa hon taylor swift är en **** då sa jag nej det är hon inte då sa hon vet du hur många killar hon har varit ihop med på ett år då sa jag ja men man är ingen **** bara för att man är ihop med flera killar på ett år
en lite rolig sak som hände idag var att på musiken hade vi vikarie (vi hade haft henne i engelska innnan) efter lektionen gick jag fram till henne och frågade om jag passade i lugg då tittade hon på mig en stund och sa att hon tyckte det sen sa hon vill du veta en lite rolig sak du liknar en kompis till mig hon är tyvärr i australien nu men ni är väldigt lika ni har samma röst och så då blev jag glad
#53 Alla får tycka som dom vill, men man ska inte kalla någon för fula ord för det. Jag tyckte det var bra att du sa ifrån till din kompis.
(Censurerade också dom fula orden, då vi inte vill ha svordomar på sajten. 🙂)
#54 Vad gulligt sagt av henne! 😃
#55 jag tänkte inte på att det ordet var en svordom och det är inte min kompis.
mina kusiner är här min farbror är jätterolig han sträckte ut armbågarna med flit när han skulle skära för att reta mig men jag började bara le
jag började nästan gråta när min kompis kompis sa så min kompis gillar också taylor swift så vi sa det samtidigt sen blev hon tyst.
#56 Då förstår jag, jag trodde att du kanske skrivit ordet dubbelt och att det var din kompis. Ber om ursäkt för att jag läste fel. 🙂
#57 det gör inget alla gör vi misstag
jag har slagit i armbågen tre gånger idag olika saker. jag blev lite sårad av min kompis för jag skickade ett sms där det stod att jag tittade på ett program där någon blev levande begravd och att jag fick panik när jag inte hittade fjärrkontrollen så jag gick och stängde av tvn så fick jag svaret HAHAHAHAHA jag skrev då det är inte kul jag skakar. jag skrev det till en annan kompis också hon skrev hur jag kunde göra för att sluta tänka på det och det hjälpte .
Idag är det 1 April!! 👍
#60 Det stämmer! 😃
Har någon hunnit med att dra ett aprilskämt än? 
Jag drog ett för stackars Namiko, jag hoppas att hon kan förlåta mig för det grymma skämtet… 😇🤗
#61 Jag lurade min pappa att det var 37 plusgrader, så han sprang ut i bara kalsongerna! 😃
#62 Hahahaha, härligt!! 

#63 April april! 😉
#64 Men då…!!! XD
Du får inte köra såna skämt på sajtvärden! Fy på dig! 😃🤗
#65 Hihi, nu måste jag komma på några skämt att dra för familjen. 😇🤫
#61 Det var alldeles för elakt.. Jag satt ju här helt chockad innan du avslöjade det.. *morrar dovt*
Men nu äter jag mango så då kan jag inte vara sur :D
Är svårt att vara sur på dig särskilt länge ändå.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#67 Förlåååååååååååt… 😇😃🤗
Jag ska inte göra om det, jag lovar. 🙂
Yay och dubbelyay! 

#62 jag gick på det haha
jag blev just lurad av min kompis hon skrev jag e arg på dig jag bara varför sen kom jag på att det kanske är ett skämt så hon skrev april april.
jag försökte lura henne jag skrev ett sms där det stod hjälp! jag kan inte hitta min obil kan du hjälpa mig ringa den men hon gick inte på det😐
#69 😇
#70 Det skämtet har jag försökt på jättemånga, men bara två av de har svarat, och bara en har gått på det. 😃
jag kom på ett jättebra skämt jag ska ha mobilen i bakfickan sen ska jag be min storasyster ringa till min mobil för att jag inte hittar den sen när hon ringer ska jag ta upp mobilen ur fickan och säga april april
det funkade hon gick på det men hon blev sur men det är värt det.
Haha, jag har sluppit fler aprilskämt under dagen. 🙂
Snart är dagen över och man kan slappna av igen. 😃
Min mamma lurade mig och brorsan att hon blivit vittne till att två ungdomar brände en bil utanför hennes arbetsplats och sen hade dom gått förbi henne och verkligen kollat in henne och sagt "Du såg ingenting". :P
Vi gick på det, hade helt glömt bort att det var 1:a april :P
#75 Haha, vilket härligt skämt! Precis lagom realistiskt för att man ska gå på det ju! 😃
min lillebror försökte lura mig att vi skulle få pizza idag(han sa det igår) det roliga är att jag hörde honom berätta för mamma att han hade lurat min storasyster han tänkte inte på att han stod utanför min dörr och berättade.
#77 Haha, din lillebror hade otur där. 🙂
Idag har jag varit hos läkare och både blivit mätt (i längd, jag blev tyvärr inte bjuden på något att äta), vägd och tagit blodtryck. Allt ser jättebra ut, även om jag ligger "lite" över mitt BMI fortfarande så har jag gått ner en del i vikt. 🙂
Jag ska även testa på en ny medicin, som jag hoppas på att få mycket hjälp med. 😃
Den dumma allergin har redan satt igång, så det är mycket snörvlande här hemma men medicinerna ska hjälpa. 🙂
#78 Vad bra att det ser bra ut. :) Vår lärare körde ett jättedåligt april skämt på oss idag. Det var bara tre stycken som gick på det. XD
#79 Vad var det för skämt? Nu blir jag ju nyfiken! 😃
jag har shoppat lite idag visste inte vilket av hårbanden man kan ha runt huvudet men min snälla kompis ks.gerbil hjälpte mig.
#80 Vår andra lärare ringde till hans mobil, och la sen direkt på. Sen pratade han i mobilen ett tag. Sen sa han till alla att gå upp till personalrummet för att David Lindgren ville spela in en musikvideo på taket och ville ha med oss. Sen sa han april april när alla kommit upp. Kunde han inte kommit på något bättre? XD
vad gör ni jag sitter i ett trångt hörn i mitt rum och är gråtfärdig.
#81 Det är verkligen bra med kompisar ibland! 😃
#82 Haha, vilket taskigt skämt! XD
Men det är kul med en lärare som har humor i alla fall. 🙂
#83 Men kära du, vad är det som är fel? 😕
jag känner mig dum för jág ger mig för lätt. och jag tänker på allt skit jag har fått so har varit väldigt dumt men jag har inte brytt mig fast jag borde.
#85 Känn dig inte dum för det. Det är inte lätt att stå på sig alla gånger, särskilt inte om man skulle råka vara ensam mot flera andra. 😕
#86 det är det att det händer varje dag nästan
#87 Ibland är det bra att kunna ge med sig och låta sina kompisar bestämma, men inte alltid. När jag har haft problem med att stå på mig har jag alltid funderat på varför det är så. Varför jag inte kan säga ifrån eller säga att jag inte vill.
Din åsikt och vad du gillar, vill och tycker är exakt lika viktig som dina kompisars eller kamraters. Ibland måste man ge med sig för dom andra så att alla får vara med och bestämma, säga sitt och välja vad man ska göra, men ibland behöver man ta lite utrymme själv och säga vad man själv vill och tycker. 🙂
Oavsett om dina kompisar inte delar din åsikt eller inte känner för att göra samma sak som du, så har du ändå sagt ditt och uttryckt hur du känner. Det är det viktigaste. 
ska försöka det i fortsättningen jag har pratat med en annan kompis om det. jag har ett till problem jag har två bästisar i skolan jag gillar båda men dem gillar inte alls varndra det är jobbigt det känns som att jag sårar den ena när jag är med den andra
#89 Man behöver inte gilla alla, men du har rätt att vara med vem du vill. Bara för att dom inte gillar varandra betyder inte att du inte kan gilla dom bägge. 🙂
Om den ena blir sårad så får denna försöka hantera det. Du har rätt att vara kompis med och umgås med vem du vill. Bara för att dom inte kommer överens så ska ju inte du behöva bryta kontakten med en härlig vän, eller hur? 
jag tittade på en intervju med taylor swift då fick hon mig att känna att jag inte ska skämmas för jag är annorlunda.
#90 jag gillar att skoja med den ena då blir den andra sur för att viligger på golvet och skrattar så hon blir sur på ig det känns som att jag inte kan ha kul för då blir min kompis sur och känner sig utanför.
#91 Såvida dom två inte kan vara sams så kommer ju den ena att vara utanför vid vissa tillfällen. 😕
Det är en jättejobbig känsla, men det går inte att göra alla glada jämt, hur gärna man än vill. 
Och det är bra, lyssna på Taylor Swift. Hon verkar säga mycket klokt. 🙂
#92 hon får mig att hålla humöret uppe
på fredag ska jag klippa lugg👍jag videochattade med min kompis på skype men nu kunde hon inte göra det mer det var egentligen ganska bra för jag höll på att tappa rösten kan knappt prata jag låter jättekonstig då.
#94 Spännande! Det kommer säkert bli jättefint! 😃
om nån vill se resultat så kan ni pma mig.
http://www.youtube.com/watch?v=vszFWJ6hano det här ska jag göra på min kompis någon gång.
vad gör ni andra jag har tråkigt för ingen av mina kompisar svarar på mina sms.
#97 Jag skriver vidare på min Legacy, längtar efter det nya Pokémon Mystery Dungeonspelet och slöläser lite på forumet när inspirationen tryter. 🙂
jag kollade på panic room det var läskigt så jag satt och skakade men jag kundeinte sluta titta men nu är jag inte rädd längre.
#99 Panic Room är en bra film! Jag såg den med min syster när jag var yngre. 🙂
jag såg inte hela om jag skulle sett den på dagen skulle det inte vara lika läskigt.
Vi har precis haft begravning för min brors hamster. 😢
#102 Stackars lilla hamster… vad hände? 😢
jag drömde en jättekonstig dröm inatt om taylor swift säkert för att jag kollar på hennes intervjuer med mera hela tiden.
#103 Jag vet inte, men han har inte mått så bra de senaste dagarna… :(
är det bara jag som tycker taylor swift tröjor mm. ska säljas i sverige?
Jag fundera på att börja lite smått med kurser på video med origamin nu och är ni intresserade eller nyfikna så maila mig på kat-tun@live.se så berättar jag mer. :)
Min hund är lite rolig han, var ute med han förut (han som snart är 3) också gick han lös ute och vi skulle gå in så jag ropade Speedy några gånger för att hans skulle komma, men han kom inte.
Så sen när jag skulle ropa på han igen så tänkte jag inte på vad jag sa också ropade jag "Eevee!" DÅ kom han xD så jag har min helt egna Eevee!! =D
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#108 Haha, vad gulligt! 😃
Men "Speedy" och "Eevee" låter ju rätt lika när man ropar ut det högt. 🙂
Vad är han för ras? 
Jag har en fluffig Golden Retriever på 7 år, som varit lite bråkig på sistone. 
#109 jo, det låter väldigt lika men det var så sött att han kom när jag ropade "Eevee" ist för "Speedy" så från och med nu får han heta Eevee ^^ xD
HAn är en "liten" fluffboll av rasen Bearded Collie ^^
#110 Perfekt namn för en Bearded Collie! 😃
Vi har en i närområdet som är så fruktansvärt bedårande och charmig! Hon fick rasen att klättra rejält på min favoritlista. 🙂
Ja, vi har 4 stycken, och dom är underbara familjehundar som även är rätt så lätt lärda så man kan jobba mycket med dom :P så länge jag kan minnas så har vi alltid haft Bearded Collie och alltid 2 ^^
#112 Min Golden växte upp med två av den långpälsade Collievarianten (den ena var renras, den andra blandras), som var jättebra inflytande på min pojke. Collies överlag, oavsett om det är bearded, korthår eller den långpälsade, tillhör mina favoritraser. 😃
Jag planerade att köpa en Collievalp från kvinnan som ägde Colliena som min hund växte upp med, men hennes enda blivande avelstik uppfyllde inte kriterierna för avel (blue merle och tråkigt nog nästan helt blind, stackarn) så det blev inget. Men någon dag tänker jag skaffa en Collie, jag bara träffat trevliga individer från alla varianterna. 🙂
jag hade sorterat mina nagellack men det förstördes när jag tog ett hårband
resultatet av att måla mina avbitna naglar är nagellack på nästan hela fingrarna vänster hand är värst. jag har också nagellack på armbågen och armen för att jag kliade mig
bara för att jag inte får klia mig kliar det på armen och huvudet
#115 Jag är jättedålig på att måla på nagellack, oavsett hur långa eller korta mina naglar är. Det slutar oftast med att jag har halva fingertoppen täckt av nagellack… XD
#117 det var det som hände på vänstra handen men som tur var gick det bort innan jag gick iväg på kvällen
är det någon här som har facebook de har jag
#119 Jag har Facebook, men är mest där för att kolla uppdateringarna hos bästisen och spela spel. 🙂
det gör ont att se såna som försöker hjälpa andra att inte ta självmord får hatkommentarer som du är ful och du är en ful h#ra på youtube
#121 Sånt är hemskt… 😕
Men dom flesta som skriver sådant är inget annat än troll som är ute efter att provocera. Jag är säker på att dessa människor vet det och kan ignorera dom hemska kommentarerna, hur vidriga dom än kan vara. 
när jag tittade på den videon kom jag att tänka på ett hatbrev jag fick i femman tror jag och att jag inte kunde äta en speciell frukt utan att bli retad för det och att jag inte kunde läsa en speciell bok.
Jag var tvungen att gå hem från skolan idag. 😭 Det är så trist, med tanke på att jag inte varit sjuk på hela läsåret. 😕
#124 Åh, din stackare… Hur mår du? 😢🤗
#125 Det känns lite bättre nu. 🙂
#126 Vad skönt. 
Är det bara en förkylning, tror du?
#127 Nej, det är illamående. 😓🤢
#128 Åh fy…! 😮
Jag hoppas att det bara är något tillfälligt och kanske något du ätit, så det inte är någon magsjuka. 😕
Krya på dig hallonsmurfen, inte kul om du skulle vara magsjuka! 😕
Jag mår mycket bättre nu, det var nog bara något tillfälligt. 🙂
#131 Härligt att höra! 😃
jag brände mig för jag skulle ta ut en kartong med ris ur mikron det var inte varmt först men sen kom det ånga så har ont i en del av fingret just nu. nu ha jag lärt mig den läxan
#133 Jag lär mig aldrig… jag bränner mig alltid på den varma luften som kommer när jag öppnar ugnen… 😇
#134 det gör jag också kommer säkert bränna mig nästa gång
fast grillen har jag lärt mig hårda vägen så går nästan aldrig nära en grill
Försöker få tag på ett Pokémon Pearl, men verkar inte finnas någon stans .. *suck* 😕
#137 Gör det inte? 😮
Jag kan försöka hjälpa dig leta lite. Jag vet hur det känns att vilja ha ett äldre Pokémonspel mer än något annat. 🙂
Behöver det vara nytt eller går det bra med begagnat?
jag blev lite småsur på min kompis för Swiftie som jag är såg att hon hade en taylor swift affish isn lekstuga då ville jag ha den för jag gillar henne jättemycket kanske inte borde bli det men jag blev det jag träffade förresten en jättesöt bebis idag
#139 Blev du sur på din kompis för att hon inte ville ge dig sin affisch? Det ska du inte vara. Det är hennes affisch och hon kanske tycker om den jättemycket. Eller så har den en speciell betydelse för henne. 🙂
Hade hon gett dig affischen så hade hon varit en helt fantastiskt snäll kompis. Men hon är ingen elak kompis för att hon inte ville ge bort en av sina saker till dig heller. Nästa gång kanske hon hittar något som hon gillar jättemycket i ditt rum, som du även tycker jättemycket om. Då vore det väl inget kul om hon skulle bli sur på dig för att du inte ville ge föremålet till henne? 
#137 åh fy det är så surt när man inte hittar det man letar efter 😕Är så sjukt glad att jag inte behöver leta nåt pokemon spel då vi har typ minst 2-3 stycken av varje pokemon spel som nåågonsin kommit ut, då slipper man leta om man verkligen blir sugen att splea någe ^^
#138 Nepp, eller har bara tittat i 3 butiker, haha. 😛
Har i alla fall satt en bevakning på cdon så får väl vänta lite. Men kommer nog ändå gå ner och plåga spelbutikerna här där jag bor i hopp om att hitta ett spel. 🙂
Det får du gärna göra! 😃 Spelar ingen roll, båda går väldigt bra. 🙂
#141 Jaa .. 😕 Har ju i alla fall Platinum, men vill så gärna ha Pearl (eller Diamond men helst Pearl) också eftersom jag tyckte om Platinum så mycket. Vill heller inte reseta mitt Platinum då jag har så många fina pokémons och mina lilla Raichu på level 100 där. 🤐
#142 Jag hittade det här på Spelbutiken. 🙂
https://www.spelbutiken.se/catalog/product/64766-pokemon_pearl_nordic_nds
Jag handlar ofta på Spelbutiken och brukar vara väldigt nöjd med dom. 
#144 Åh tack så mycket! 😃🤗
Ska bara övertala mina föräldrar att köpa där nu. 👍
#145 Varsågod, jag hoppas det blir bra! 🙂🤗
Det finns andra sajter att kika på därute också. Men just Spelbutiken har jag använt själv så pass många gånger, speciellt när det gäller begagnade saker till Nintendo 64:an och dom har inte svikit där. Köpte en begagnad kontroll i toppskick och ett Transfer Pak som funkade som en dröm. 🙂
Ebay Brukar oxå ha i massor
Litet tips för dom som gillar konvent här.Nytt konvent i uppsala i sommar som heter Peppcon. All info finns här www.peppcon.se
Jag kommer vara där och jobba med 2 av aktiviteterna. Kommer hålla mig i pysselrummet och den andra vet jag inte än. Dom har inte sagt så mycket mer om det andra dom vill ha med mig på. Men ville bara tipsa och hoppas man får se några av er där.
#148 Åh, vad roligt! 😃
Om du vill får du jättegärna skapa ett inlägg här på sajten i kategorin OT, så att fler kanske får se. Det är inte alla som går in och läser på Klotterplanket. 🙂
jag vill ha marsvin men ar inte plats i mitt rum och mina föräldrar är allergiska
#150 Marsvin är underbara djur. 🙂
Jag växte upp med och har två stycken nu. Men vänta tills du är lite äldre och har flyttat hemifrån, så kan du köpa marsvin utan att behöva oroa dig över dina föräldrars hälsa också. 
#151 det ska jag göra pappa mår dåligt av höet
#152 Vad bra att du tänker på och är omtänksam om din pappa. 🙂
Jag vet hur det är att vilja ha djur när ena föräldern är allergisk. (Min pappa var det också, mot just hö och även katter)
Idag… har jag spenderat hela kvällen, ca 6 timmar i sträck, med att diskutera och debattera hejvilt med min pappa om allt mellan himmel och jord! Mitt skrivande, teorier och tankar kring EU, levande och döda släktingar, outsourcing, hjälpa folk som mår psykiskt dåligt och allt däremellan!
Överlag… en helt fantastisk kväll som jag gärna gör om!! 😃

Den goda, grillade maten och musiken gör det bara ännu bättre. 😃
(ELO, Sailor och Vangelis 4-ever!!!)
Bättre Valborg kunde jag nog inte önskat mig, trots att jag inte fick se någon brasa i år. 🙂
Hur har eran Valborg varit? 
#154 Det låter härligt! 😃
Vi hade lite lite extra lyxig middag, sen var det som vanligt, några satt och läste, några spelade spel, och någon fixade på iFokus. 😉
#155 Låter också trevligt! 😃
jag varvid en brasa vid en sjö fick sånt där som kom ut från elden med vinden i ögat men fick bort det jag tittade inte så mycket på brasan jag kastade mest macka
Stannade hemma med min stackars skotträdda vovve som låg i badrummet och skakade ''/
Men mina syskon hade trevligt åkte och titta på en brasa och mådde allmänt gott ^^
Och mamma jobbade
jag kan inte cykla runt och dela ut inbjudningar för det är typ rasister som demonstrerar och bråkar de tänder eld på bilar och kastar sten det har gått lite för långt tycker jag
#157 Åh, vad mysigt det låter att fira Valborg vid en sjö! 🙂
#158 Åh nej, stackars lilla vovve! 😕
Häromkring har vi inga fyrverkerier vid Valborg, så det problemet slipper vi vid den här högtiden åtminstone. Min hund är inte skotträdd, men andra delar av familjen har haft skotträdda hundar som varit med vid bland annat nyår och jag lider så med hundarna. 
#159 Oj, det låter allvarligt! 😮
Det har definitivt gått för långt. Gör inte polisen något?
#160 Ja och stackar är så sjukt skotträdd så hon inte vill gå ut så hon pissar ned sig istället ''/
Så det bästa man kan göra med lil gumman är att starta på hör musik och sitta med hon hela kvällen… stackars lillgumman
#161 Stackars lilltjejen… 😢
#162 Mm 😭
#160 det var massor med polisbilar och hästar men de fortsatte
Hej!
#165 Hej. 🙂
#164 Herregud… ibland undrar man vad vissa människor tänker med… 😕
#165 & #166 Hejsan! 🙂
#168 Vad söt!!! 😍

Gossigossigossigooo på dig Bento!
#168 Ja visst är han! 😃
#168 På Klotterplanket är allt tillåtet (som följer forumets regler). Särskilt vackra bilder på söta vovvar!! 😃
#167 det är hästbajs på lite ställen där jag cyklar till skolan och jag har sett bilder på en folkmassa ibland undrar man som sagt
#168 Åååh så söt!! 😍😍

Jag har blivit en Bro nu Mitchika! "But dad, this isn't the PewDiePie forum!" "I DON'T CARE!" "But dad, you're supposed to say Pokémon stuff here…" "I DON'T CARE!"

BARRELS!!!
#175 Hahahaha, jag älskar när PewDie spelar Happy Wheels! 😃 (Det är extra kul att titta på när man är supertrött, då blir det tio gånger roligare)
Han kommer bli en fantastisk pappa en dag! 
PewDie skrämmer mig mer än monstren med sina jumpscares när han vrålar ut "barrels" i tid och otid när han ser någon… XD
Nu börjar det äntligen bli varmare ute! 
#178 Usch för värme… 😕
Jag är så värmekänslig och gnällig, men det beror med största sannolikhet på att jag bor på hörnan i huset och har solen liggandes på hela dagen… min lägenhet är en ugn på sommaren. 😓
#179 Det får ju inte vara för varmt, men i alla fall så att man inte behöver gå runt med jacka hela tiden. 😉
#180 Bra poäng. Det är det bästa med sommaren. 🙂
Jag tycker det är skönt att det är varmt, då kan man spela Z-ruta! 🤪
idag har det varit sommarvärme och jag hade långärmat och jeansnä jag var hemma hos en kompis så svettades jättemycket
#179 Jag älskar sommaren, bästa årstiden enligt mig. Visst varmt men jag klagar hellre på kylan, känner mig friare på nåt sätt när man kan ta på sig nåt lätt och skor och bara gå ut hur man vill , tillskillnad på vintern när det ska på med vintar, jacka, skor osv.🙂
Har du nån takfläkt? Går det bra att sova på natten?
Testat att sova med dörren lite öppen?
Det sistnämnda kan dock inte jag göra, eftersom jag får in myggor, harkrankar m.m och jag är inget fan av insekter direkt…😮
# 179 Jag menade balkongdörren(om du har någon balkong) så du inte misstolkar det haha! 😃
#184 & 185 Tack för tipsen, men det mesta har jag redan tänkt på. 🙂
Takfläkt och balkong har jag ingen. Jag har två fönster med myggnät som står öppna dygnet runt i stort sett, vilket hjälper på blåsiga dagar. 
Ytterdörren kan jag aldrig ha öppen. Då kommer kvarterets katter in i lägenheten, vilket inte är särskilt önskvärt då jag både är kattallergiker och har marsvin och råttor…
Min hund älskar katter, så han bara välkomnar dom in i lägenheten utan att säga ett ord. 🙂
Jag har några nya idéer jag ska testa i sommar och hoppas att det hjälper. Om inte får man väl försöka se extra söt ut hos föräldrarna och hoppas på att dom kan sponsra med någon lösning. 😇
Gör så,😃
Nej någon ytterdörr skulle jag inte våga ha öppen speciellt inte när man bor i lägenhet.
Åh nej säger jag nu.
Kollade på tidningen igår eller om det var i förrgår och den här sommaren ska det vara varmare temperaturer än normalt och det ska inte bli mycket regn 😮😢😭
Jag som föredarar att ha det lite kallare och jag ÄLSKAR att lyssna till regnet när jag ska sova 😭
#188 Jag delar din känsla där… 😭
Jag kommer ligga utslagen hela sommaren! Det här året kommer bli en mardröm om det stämmer… 😢
#189 jaa kan inte annat än att hålla med Y-Y blir inte mycket Agility med pälsbollarna om det stämmer Y-Y
#190 Och inte mycket spår i skogen eller lydnadstränande för min fluffboll heller… 😕
#192 Ja, stackarna! Då är det inte kul med lång päls. 😕
Jag kommer borta ur min hunds päls med borste och klippa ner den hela sommaren, så han får en bra och sval sommar. 🙂
Wow, så fina dom är…! 😍
Få inte in mig på Bearded Collie nu när jag lyckats bestämma mig för vad nästa hund ska vara för ras. 😇

Ja, precis såna bilder! Jag får prata med medarbetarna och diskutera om huruvida vi borde förbjuda sådana bilder på sajten… 😇
#195 xD haha skall vara snäll nuja! ^^
#196 Haha! 😃😉
#186 det fick mig att tänka på när jag bodde i skåne då kom det alltid in massa katter när vi hade öppen dörr bajsade tror jag det gjorde också om jag minns rätt
#198 Usch och fy! 😕
Bajsa gör åtminstone inte katterna som kommer in här. Dom flesta försöker bara stjäla mat från hundens matskål eller diskbänken, om något står framme. Ett par katter i området är dock otroligt intresserade av både marsvinsburen och råttburen.
Förra sommaren fick jag gripa tag i och rusa ut med en katt som satt på råttburen och försökte få upp luckan, vilket är varför jag inte är så pigg på att ha dörren öppen längre. Sen att jag är ruskigt allergisk mot dom gör det inte bättre.
Förra sommaren när mamma var ute och jobbade i trädgården, och vi hade garagedörren öppen, gick där in en katt. Den fortsatte från garaget ner en trappa och in i källaren, när den tagit sig igenom några rum gick den upp på övervåningen. Jag hörde bjällran i halsbandet och fick bära ut den. 😂
#200 Aww, stackars förvirrade misse! Den hade säkert jättekul med att utforska ert hus. 😃
Tur att det inte var värre än så och att lilla missen lät sig bäras ut så snällt. 🙂
#201 Det är vår grannes katt. Hon är jättesöt och snäll. Hon kommer ofta till vår tomt, men in i huset får hon inte komma, då vi har två kattallergiker i familjen. :)
I 2 dagar nu har jag vart på en kör workshop med en Känd körledare från Kanada och ursäkts ordvalet men Faaan vad duktig han är O.O
#203 Vad är en kör workshop för något? 🙂
#204 En körworkshop är egentligen en kör som ska lära känna sin röst och ordna till en konsert under en speciell tid samt lära sig olika typer/genrer utav låtar inom en viss tid.
Vi har fått på oss 3 dar att lära känna vår röst och lära oss använda den på rätt sätt samt lära oss 5 låtar i 5 olika genrer, på den fjärde dan ska vi ordna till konserten och då ska alting funka.
Vi sjunger i 4 olikastämer helt höller om buller så det kan låta vältigt jobbigt i våraöron, vi som sjunger, men i andras öron dvs dom som lyssnar ska det tydligen låta bra, och 22 stycken har blivit utsparkade för dom inte klarar av det
Vi får även reda på vad för röst vi är och tydligen är jag Sopran 1 (ljusaste)
#205 Wow, vad häftig! 😃
Det skulle jag jättegärna prova på också någon gång!
Jag gillar att sjunga och att jag inte kan sjunga motiverar mig bara ännu mer. 😎
Om ni vill kan jag lägga upp en video här när jag sjunger så får ni höra, Jag tycker inte att jag är bra tycker att rösten är för ljus med andra gillar visst den
#207 Det får du jättegärna göra! 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=hGYhC1dIxMA
Okej här sjunger jag, har scenskräck från h**vetet Därav felen Y-Y
http://www.youtube.com/watch?v=-Fvew5tWQ4Q
Måste bara bjuda på en extra, min bästa kompis sjunger han har en otrolig röst, lyssna gärna ^^
#209 Wow, vad du sjunger fint! 😃
Att du dessutom sjunger en av mina favoritlåtar ger bara ännu fler plus.
Jag tycker inte alls att din röst är för ljus. Den är alldeles lagom och passar perfekt för den här låten. Och vad modig du är! Jag skulle aldrig ha vågat uppträda för publik och sjunga. 🙂
Kan du både sjunga och spela trummor?! 😮😃
Här sitter jag och måste kämpa för att kunna spela "Bjällerklang" med två händer på piano och sjunger som en hes kråka. XD 
Du har rätt, han sjunger också fint och har en jättemysig röst att lyssna på. 
#210 Aa hans röst är underbar, och det är jag som spelar trummor i bakgrunden, så jag spelar en hel del instrument samt sjunger tyvärr så var det bara halva låten dp vi hade problem med kameran men aja :p
Jag tycker min röst är lite för ljus men folk gillar den så vem är jag att klaga ^^
Ska närsomhelst sticka och stötta min kompis i hans idol audition sen, ska jag spoila hur det gick för han när jag kommer hem?
#209 Wow, vad du är duktig! 🙂 Jag skulle aldrig sjunga inför publik! Du är verkligen modig. Din kompis är också jättebra. 😃 Hur i hela världen kan du spela trummor på det sättet? 😮 Jag kan inte ens den här enkla, vad den nu heter. 😃 Att du vågar lägga upp videon också, det hade jag aldrig gjort. 🙂
#212 Om det är okej för honom får du gärna göra det. 😃
Haha, jag har skrivit pokémon här inne så mycket att det inte markeras som felstavat. 😂😇
#209 Jag tycker du är jätteduktig och även modig som vågar sjunga inför publik! 😃 Din kompis var också väldigt duktig.👍

Min iPhone föreslår Pokémon om jag skriver Pokemon, så jag behöver inte tänka på det längre (\(^o^)/)
#216 Samma här. 👍
#212 Jag önskar honom lycka till! Du får gärna tala om det, om han tycker att det är okej. 🙂
Nu är jag hemma, detta får inte komma ut på insta eller fb… För då förlorar han platsen, men han kom med ^^ eller han har tagit sig igenom första uttagningen, han ska på nästa på söndag
Får heller inte nämna några namn.
Och tack ni som tycker att jag är duktig ^^ älskar att sjunge, men som sagt i min mening så är rösten liite för ljus :p
#219 WOW, GRATTIS!!! 😃
Det är stort att klara sig genom första uttagningen!
Hur det än kan gå i resten så ska han vara stolt för det. 🙂
*Hoppas att han tar sig vidare*
Wow vad kul! 😃 Jag ska inte säga ett knyst till någon. 🙂 *Skickar ett mass-sms, "Wow! Jag vet en som har tagit sig vidare i Idol! Gissa vem!"* Nej, jag ska inte säga något. 🤐 Kanske… 😇
Haha riktigt stolt över lillgubben (som ifs både är längre än mig och äldre men han är ändå lillgubben ;) )
HÅller alla tummar och tassar som finns här hemma att han lyckas ta sig vidare nästa uttagning är på söndag och då ska jag stalka han igen ;)

*testar*
#223 Du kan hälsa honom att vi är flera (åtminstone en) här som håller tummarna för det också! 🙂
jag sitter och skakar för det var en som skrev ett meddelande till mig på twitter där det står wanna f#ck? tre gånger
#226 Nej fy!!! 😮
Tala genast om det för dina föräldrar, anmäl personen (om det går, vet inte hur twitter funkar) och blockera denna! 😡
Såna ska tas bort omedelbart, oavsett om det är ett troll eller något äckel därute! Jag blir så arg att jag skakar över såna personer! 
Oroa dig inte, den där personen kan inte komma åt dig. Det är bara ännu en vidrig person som utnyttjar Internets anonymitet för att skriva elaka saker till andra. Jag förstår hur obehagligt det måste kännas, vilket är varför det är viktigt att den som skrev det till dig måste bli anmäld och borttagen så att den inte kan göra det mot andra.
#226 Berätta för dina föräldrar, anmäl personen, blocka personen. Sen är det bästa du kan göra att glömma bort det. Det är bara någon dumskalle som är ute efter att skrämma dig. 🙂
jag blockade personen igår och visade för mamma. men jag skakade och grät mig till söms igår. ska ta bort det idag och försöker bara glömma det.
#229 Det är ingen fara, inget kommer hända. Det är bra att du har blockat personen, anmäl den också (om det går, har inte twitter)! Det är bara en person som inte har något bättre för sig än att skriva sådant till andra. En dumskalle helt enkelt!
jag kan typ bara anmäla för spam men den kan inte skriva något till mig för jag har blockat den. jag har avföljt några som jag inte vet vilka de är så jag följer bara kändisar nu
#231 Hoppas det löser dig för dig. 🙂
Någon mer som tycker om filmern Draktränaren?
Dock är den ju animerad men jag tycker den är jättebra i vissa stunder i alla fall.
#232 Jag gör! Älskar tandlöse. 😃
#232 jag gillar den men det var längesedan jag såg den
Jag har fastnat helt för låten O mie, trots att jag inte fattar något de säger. 😂

#232 Åh! Den är bra!

Jag kom just på något väldigt speciellt. Jag drömde att jag var med i någon form av 8-bitars-spel och anfölls av shiny charmanders och charizards. Skuuuumt… o.O
#237 Oj! läskigt!
På tal om drömmar. I natt drömde jag att jag var så
någon sorts tränare och gick runt med en poke´boll i handen.
Grejen var bara att jag gick runt i ett stort hus med massa pokémon mjukisar och om man fångade dom blev dom till levande pokemon!! 😮
Man behövde bara öppna bollen,(det var en leksaks pokeboll,typ) och sen sögs "pokemonen" in i den. Eller rättare sagt så kopierades den av, för själva mjukisen var kvar men inuti bollen fanns nu en levande kopia!.
Jag öppnade bollen igen och ut kom en gosig sorts pokemon som jag aldrig sett förut, såg ut som en blandning mellan en vit liten sälkut och en katt, fast mer som ett levande gosedjur. Den log och jag bar den i famnen och gick fram till en tjej som hade lärt mig hur man skulle göra. Jag kände mig stolt och sa; "Titta" Jag har fångat en pokémon på egen hand!
Sen svarade hon på engelska: "Fine,but I need to be alone now."
I nästa stund stod jag i ett rum framför en hylla med massa poke´mon mjukisar. Jag fick syn på en Larvitar mjukis och försökte fångaden men den sögs inte in utan bara vickade lite och nån röst sa att jag måste strida mot den först!!!??? "Strida mot ett gosedjur?" Tänkte jag, och försökte leta på min pokemon men plötsligt vaknade jag.
Drömmar är häftiga. Det kan hända vad som helst. 😃
#237 Ett 8-bitarsspel med Pokémon i? Vilken härlig dröm! 😃
Det mesta jag har varit med i när det gäller spel i drömmar så har det varit antingen Yoshi Island eller World of Warcraft… XD
#238 Vad häftigt! 
När jag var yngre så brukade jag och mina kompisar fantisera om att Pokémonkort kunde bli till riktiga Pokémon med hjälp av en person från Pokémonvärlden. Personen lade korten upp och ner på bordet, så att sidan med Pokébollen var vänd uppåt, och plockade sedan ut Pokébollen ur kortet. Tittade man på kortet efteråt så var både Pokéboll och Pokémon försvunna ur kortet.
Kastade man iväg Pokébollen så kom samma Pokémon som varit på kortet ut ur Pokébollen, livs levande. 🙂
Jag undrar om vi inte skrev eller ritade någon historia om det också…? Jag får kolla bland mina gamla teckningar och ritböcker. 
Sitter nu och gluttar på ESC ^^
det var ganska länge sedan nu men en gång drömde jag att först att jag såg Taylor Swift röka och hon sa att jag inte skulle säga något, sen var jag i mormor och morfars trädgård och pratade med henne på engelska då råkade jag säga ett ord på svenska och försökte koma på rätta ordet då plötsligt sa hon kan vi ta det här på svenska istället jag bara ok visst och tänkte jag visste inte att Taylor kunde svenska, sen vaknade jag der var en bra dröm
Gissa vad jag hitta en hemsida med massa olika spel såsom pokemon Nästan alla versioner oxå olika kirby spel och lejonkungen megaman allt möjligt, sjukt mycket nostalgi för mig som är så "gammal"
#243 Wow, gjorde du? 😃
Undrar om jag känner till den sidan… blir lite nyfiken, men det är farligt att bli för nostalgisk för min del. Då sätter jag mig framför SNES:et i vardagsrummet så ser ni inte mig på några veckor… 😇😃
#244 Det gjorde jag! hel underbar sida har suttit och sördat pokemon gul nu så jag är precis klar hos brock, men samt Kirby har jag nördat! Underbart ^^
#245 Jag har suttit med Alacrity hela förmiddagen, vilket var länge sen sist. 🙂
Detta är ju inget pokemon-spel men jag kan sitta och spela Dolphin Olympics 2 väldigt länge . Bara för att testa hur högt delfinen kan hoppa. 😃
#247 På Klotterplanket är det tillåtet att vara hur OT man vill. 😃
Vad är det för spel? 🙂
Nu har vi varigt väldigt OT på "Välkommen till pokemon ifokus" och diskuterat creepypastas XD. Det började med att jag skrev att jag hade sett en sjukt läskig pokemon creepypasta, och sedan blev vi lite OT. Så, vi flyttar diskutionen hit, då man kan vara hur OT man vill här. Varför heter det creepypasta? Det är ju ett rätt konstigt ord… Läskig pasta?
#249 Har du inte tänkt på hur läskigt det är att pasta är så formbart? Det har så många olika former! 😮
#249 Jag tror att jag läste om det för länge sen, men jag kommer inte ihåg… jag kan kolla upp det igen, om du vill? 🙂
#250 Ja, pasta är nog det läskigaste av allt på jorden… 😮
*Tittar med fasa på spaghettiförpackningen på bänken*
#251 Du har tur, de är bara raka. Jag har två paket makaroner! Både Fjärilar och Skruvar!!!! *Panikattack!!* 😭😮
250. DUN DUN DUUUN!
251. Det skulle ju vara kul att veta! *Läser ditt svar på 250* 😂
252. *Dör av skratt*🙂😃😂
#253 Av det jag kan hitta så kommer namnet ursprungligen från ett Internetord som heter "Copypasta". Copypasta är tydligen när en och samma text blir kopierad och sedan klistrad in igen på massa olika ställen, från hemsida till hemsida.
Det verkar vara en ordvits. 🙂
Eller så stämmer fenomenet in på Creepypasta också? 
#252 Jag tror dock att spaghettin har uppbackning av makaronerna i skafferiet… både dom gammaldags och dom snabbkokande… 😢
Jag behöver nog se mig om efter en ny lägenhet… det är alldeles för farligt att bo kvar här och jag vågar inte bråka med pastan…
#256 Bäst du skyndar dig, man vill inte bli osams med pastan! O.O
Vadå överdriver? Pasta ÄR läskigt!
#257 Jag kan inte fatta att pasta är så vanligt, trots att det är så farligt… 😢
När ska folk lära sig farorna och dom dolda hoten som döljer sig i varje liten förpackning?! 😭
Skit också!!!!!!! Jag insåg just att vi har både spagetti och rör makaroner. Jag försökte låsa in dem men pappa stoppade mig. O_o Jag tänker inte sova i natt, pastan kanske kommer… jag undrar vad pastan gör med människor som den blir osams med…
"Välkommen till pokémon iFokus, sajten för dig som är så rädd att du kissar på dig varje gång du ser pasta." 🙂
#260 *Darrar av skräck och gömmer mig under skrivbordet*
#261 Jajamän! XD
Jag hoppas det inte blir vår officiella slogan… XD
#263 Klockren bild! 😂 Jättesnygg! 😃
*Flyr och gömmer mig i garderoben efter att mina mardrömmars värsta monster blivit nedtecknat och synligt framför mina vakna ögon*
😮Namnet Creepypasta gör att jag ser makaroner framför mig som ser ut som monster men massa ben.😉
#263 Aaaaa!!! Såna otrevligheter kan vi inte ha på sajten!!! 😮
Jättebra ritad. 😉
#248 Det är ett spel där man styr en liten delfin och ska försöka hoppa så rätt som möjligt, för varje gång den landar "rätt" hoppar den lite högre, man kan även hoppa genom några ringar med stjärnor så "flyger" den ännu högre. Det är inget avancerat utan ett online spel, lätt att hitta om man söker på "Dolphin Olympics 2" eller 1 också för den delen. 😃
#267 Haha, okej! Nu måste jag ju kolla upp det för det! 😃 XD
jag mår dåligt på grund av min kompis
#269 D:
#269 Nej, så tråkigt! 😕
Har det hänt något, eller vill du inte prata om det? 
#269 Vad har hänt? 😕
Hon har sårat mig mycket och jag vet inte vad jag ska göra hon tycker inte hon har gjort något fel,jag har sagt att det känns som att hon inte vill vara med mig när hon är med andra kompisar efter mig men hon började fråga andra när hon var med mig igår och hon sa att jag var taskig bara för att hon inte fick ladda sin mobil hos mig för då kunde hon inte skriva med sina kompisar men jag tycker inte det är taskigt, hon behandlar mig som ett andrahandsval som hon kan va med när ingen annan kan va det är därför jag mår dåligt
Hon bevisar det också genom att säga att hon vill gå på en annan skola för nästan alla hennes kompisar går där det visar att hon inte vill vara min kompis egentligen
#Hon verkar dum! Jag vet hur det är att vara ett andrahandsval. Tillochmed när det gäller attvara ihop!
#273 Sluta umgås med henne. Det hade jag gjort. Är hon verkligen en vän och bryr sig om dig så kommer hon sakna dig och vilja prata med dig. 🙂
Bryr hon sig inte om det så är hon inte en riktig vän. Då är det lika bra att du låter henne gå och hittar andra vänner som vill umgås med dig.
Men du måste också vara öppen att prata med henne om hon söker upp dig för att prata och umgås igen. För då visar det verkligen att hon vill vara din vän och att du spelar roll. 
#273 - #274 Jag vet precis hur du känner dig har vart med om samma saker allt för många gånger men jag umgås inte med dom idioterna längre, dom förtjänar inte mig, och din kompis förtjänar inte dig heller i ett sånt fall är det elt okej att sluta umgås med nån… iaf i min mening.
Ahapp var på fest igår blev stödpelare till 2 fulla killar hade en på fardera axel och stödde upp dom (eftersom jag inte dricker själv) också blev jag nästan spyhink dom var bara ett par cm att spy ner hela mig 😭 Också gick jag hem från stan i spöregn typ klockan 2 på natten, det var kontisgt nog väldigt uppiggande (bara 6-8 km från stan och hem… tror jag)
#277 Jösses, vilken natt! 😮😕
Mår du bra? Du blev inte förkyld av regnet? Hur lång tid tog det att komma hem? 
#278 Det gick bra att komma hem, började gå dtrac innan 2 tror jag kom hem strax efter 3, jag är helt frisk och blev inte ens lite snuvig ^^
#279 Wow, snacka om att du måste ha hållit ett bra tempo! 😃
Skönt att höra. 🙂
#280 Inget går upp emot en uppfriskande promenad i spöregn ^^
Hur känsliga ämnen orkar ni medlemmar läsa om här på klotterplanket??😞
#282 Klotterplanket är till för att skriva av sig om allt möjligt som man har på hjärtat. 🙂
Jo men helt allvarligt, även som det här? 💔
#284 Självklart! Om du behöver skriva av dig så finns vi här och både lyssnar och stöttar! 🤗
#284 Tror inte jag vågar faktiskt…..😢
Inget allvarligt men aja….
#286 Du ska absolut inte känna dig pressad. Behöver du prata eller skriva av dig för att må bättre så finns vi här. 🤗
#286 nej jag känner mig såklart inte pressad utan jag har bara ingen att dela detta med. Men det är en så löjlig sak egentligen och egentligen agerar jag bara överdrivet som om jag hade en ilsken tiger mitt emot mig.
Kommer ångra mig för det har hänt inför andra personer att dom sagt, "men var det inte värre?? äh, du kommer över det. " Och visst, det kommer jag nog göra.
Så därför avskyr jag att känna ett behov av att visa svaghet och betee mig som jag gjorde när jag var 14… Ett antal år sen.
😮
#288 Om det är något som du får dig att må dåligt och känna dig nedstämd för så tycker jag att inte att du överdriver. Alla reagerar olika på olika saker. 🙂
Jag får panik om jag får en sticka i fingret och är alldeles förstörd och sönderstressad tills den är borta. Gissa hur många gånger folk har skrattat åt mig för det? 😇
När min favoritkaraktär dog i animen jag följde när jag var yngre blev jag så ledsen att jag (förutom att gråta floder) inte åt på en vecka. Överdrivet? Kanske det, men jag blev så pass ledsen och även så berörd av den animen. Jag sa inget till mina kompisar, men min mamma var oväntat förstående. Visserligen hade jag babblat om den animen i evigheter, så hon kunde väl det mesta därifrån utantill och visste hur mycket den betydde för mig. 🙂
Som sagt, alla är vi olika och reagerar olika på olika saker. Bara för att en person kan hantera en sak med lätthet så överdriver inte personen som har svårare för att hantera det och komma över det.
Ok, jag har praktik (arbetsträning).
Och där finns en person som..ja, jag vet inte vad jag känner.
Men…ja….han är väl rätt…söt.😇
Och just såna anledningar gör att jag har väldigt lätt att fästa mig vid nån.
FÖR mycket…
Jag har knappt pratat med den här personen eftersom jag bara varit där 3 gånger.
Och denne person kommer inte jobba så länge till.
Därför går jag som på minor varje gång jag är där och täker "Nu är det sista gången han är här." 😕
Jag skäms så bara av att skriva dessa rader för det känns oerhört löjligt och någon kommer säkert tänka: "men lägg av, hur kan du känna så inför någon du inte känner. " Men ibland blir det såhär helt enkelt…
Jag får kontrollbehov och vill gärna veta att personen är kvar på jobbet och inte gått hem eftersom tänk om detta är hans sista dag.
Men samtidigt försöker jag ta ner mig själv på jorden för man kan ju varje människa är ju herre över sitt eget liv som man brukar säga.
Är sjukt jobbigt att behöva "hålla andan" varje gång man kommer in på praktikplatsen.
Jag känner för övrigt knappt någon där och jag skulle nog inte må bättre av att veta när det är dags om man säger så….
#290 Men Det är väl inget att skämmas för ^^ det är inte alls löligt att ta upp, om man har såpass starka känslor för nån eller något, alla har säker gillat någon vid första blick ^^ Så prata med nån om käsnlorna är helt ok ^^
Jag till exempel har en kompis som när jag träffade han för 2 år sen i skolan på musik lektionerna så gillade jag han på direkten, och varje gång jag skulle gå till musik lektionen så höll jag andan för att jag var rädd att han inte skulle vara där, och det var först på skolavslutningen (ett halvår senare) som jag lyckades börja prata med han för första gången och så snart vi skulle spela i grupp tillsammans gjorde jag bara fel fel fel, och nu idag så är jag lite smått sur på han för att han börjar plugga på ålsta folkhögskola.
Jg pratade med min kompis igår om att hon inte är så snäll mot mig och att hon inte ska göra om det hon gjort jag ska se hur det blir med det
Hon har sagt att hon inte ska behandla mig som ett andrahandsval
#290 Det där låter jättejobbigt! 😕
Jag tycker inte alls att det är konstigt eller löjligt. Jag hade mått likadant som du och du är inte den enda som känner något av att bara ha sett och varit i närheten en person, kan jag lova. (Ska tillägga att även jag har ett visst kontrollbehov och känner igen den känslan också)
Klart att det varken gör praktiken lättare och det är jättejobbigt med såna tankar som man inte kan stänga av. 
#292 & #293 Det låter lite hoppfullt i alla fall. Hon verkar lyssna på dig, åtminstone. Nu får man bara hoppas att hon tar till sig det, så slipper ni båda må dåligt av det. 🙂
#295 Det är inte ok för mig att det börjar övergå i en smärre desperation.
Eller ja, ungefär så.
#296 Du vågar inte försöka prata med honom nästa gång du är där? Ni kanske kan byta mail eller nummer. Det är otroligt svårt, men det hjälper. Antingen så gör ni det och så kan ni lära känna varandra, eller så vill han inte och då slutar han ändå snart på praktiken så slipper det bli obehagligt när ni möts.
Jag har jättesvårt att få kontakt med nya människor (i verkliga livet) och är oerhört blyg, men ibland kan det vara värt att göra något sådant om så bara för att få bort envisa och jobbiga känslor som får en att må dåligt. 😕
jag har en jobbig känsla jag har aldrig varit kär i någon förut men jag kan vara kär i min killkompis, det är inte det att han är söt men jag gillar hans personlighet. och en av mina bästisar brukar fråga vem som är sötast i klassen då säger jag ingen för jag inte tycker någon i klassen är söt.
#298 Vad spännande med första kärleken! 😃
Såna känslor brukar springa upp nu i vårtiden. Jag går runt med en känsla lika underbar som att vara nyförälskad, men jag är inte kär i någon. 🙂
Att du gillar hans personlighet framför hans utseende är ett stort plus, tycker jag. Vet du vad han känner? 
#297 Nej det är definitift iinte möjligt från
min sida. ¨
Jag skulle nämnligen själv reagera om någon bara började prata sådär.
Innersta inne känner jag att det nog är bäst att vara så "neutral" som möjligt för jag är oerhört långsam på att våga lära känna någon.
Så det skulle inte käna något till. För det andra å bor han igentligen i en annan del av Sverige så det här är nog en människa som jag inte kommer träffa på igen, tyvärr… Det är nog det svåraste, men det är bara att bita ihop och som jag skrev örut, några veckor efter det tråkiga kanske jag har släppt det, för vad har jag egentligen för val?
Fast ibland kan man faktiskt bli sårad av sina egna känslor, det är lite svårt att förklara.😢