Pokémon iFokus

Pokémon

Etikettpokemonkort
Läst 1898 ggr
tusstuss
0

Min första pokemon match XD

Idag hade jag min första pokemon kort match, med en kille som bor granne med mig. Det gick rätt..em…Jag vet inte! Vi spelade utomhus, och var tionde sekund kom det några skumma killar och ställde dumma frågor som: Varför har du en pikachu på din tröja? Får jag låna era pokemon kort och visa ett korttrick?

Så fort mina attacker träffade blev min granne skitsur och sa typ: Nej! Fusk! Du skulle ha sakt att Jigglypuff kunde använda "Lullaby!" Nu var jag ju inte berädd! Så, vi avslutade matchen, innan någon hade vunnit. Denhär matchen var väl rätt…episk. XD

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Blue_Lugia]
0

Kul att höra att det finns dom som spelar kortspelet än idag!

Såklart att det finns, men jag ser och hör oftare om dom som bara samlar än dom spelar. Där jag bor var det som vanligast att spela för ca 12-13 år sen. 🙂

LajvKrattan
0

Här i Stockholm är det lätt att hitta motspelare. På Dragon's Lair inne i stan har de Pokémonturneringar varje vecka.

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

Mitchika
0

Vilken rolig första match ändå! Vem som vinner eller förlorar spelar inte så stor roll. 🙂

#2 Verkligen? 😮

Jag som bor nära Stockholm borde nästan damma av min gamla lek och försöka ta mig dit!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Druiden
0

Vart ligger det stället? :o 
Hade gärna velat dra dit denna vecka

Medarbetare på Pokémon Ifokus

tusstuss
0

Jag vet ett ställe i örebro, Drakens öga. Min bror skaffade motspelare genom att gå dit!

Portal Is Love, Portal Is Life.

LajvKrattan
0

Det ligger på Kungsholmstorg. Jag tror att Pokémon var på lördagar. De har SM och events med promo-kort också. Hoppas ni kommer dit! :)

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government!

LajvKrattan
0

Det var på söndagar de spelar Pokémon. ;) http://www.dragonslair.se/

-Aida-
1

jag, min syster och hennes sambo spelade pokemon kort i söndags, det var riktigt roligt, vi bytte lite kort också sen spelade vi online TCG 😃
jag vann i alla fall en match.