Minecraft - Pixelmon
Är det nån som testat det?
Det är en mod som man kan skaffa till minecraft där man kan fånga pokemon, är rätt kul blandning :) jag och pojkvännen har en liten server där vi leker för oss själva.
Funkar precis som pokemon, lite buggar… men annars funkar det faktis riktigt bra!
(editerade namnet - Heter Pixelmon och inte pokecraft! )
Wow, finns det?! 😮
Det hade jag ingen aning om. Jag spelar inte ens Minecraft, även om jag har varit lockad till det ett flertal gånger. Det där låter nästan spännande nog att prova… 😃
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ops, skrev fel namn på modden!
det heter 'Pixelmon' xD
http://www.minecraftforum.net/topic/1276311-152-pixelmon-221-may-24th-2013/
Det är riktigt nice faktis, du kan tom ha dina pokemons utanför bollarna så dom bara följer efter dig :)
#2 Okej, jag måste köpa Minecraft och lära mig hur både det och den här modden fungerar omedelbart. 😃
Fast… jag har inga pengar kvar efter dagens veterinärbesök… 😕
Jag räknade inte med hur mycket extra det skulle bli om man ville ta blodprov för Borrelia också… det blir en till nudelhelg! (Tur att nudlar är gott åtminstone!) 🙂
Det får vänta tills efter helgen när jag har pengar igen, tråkigt nog.
Säg bara till så kan du få testa på våran server ^^ vi kan guida dig om hur man installerar också :3
och jag vet precis hur det kan vara med veterinär besök och dålig ekonomi xP
En liten varning! Det är väldigt beroendeframkallande. Jag var bara tvungen att berätta. Det är ju olika från person till person, men min lillebror spelar det hela dagarna, och så har det varit sen första gången han testade. Även om jag också har varit frestad att testa många gånger. 😇
Pokémon i Minecraft verkar kul annars. Fast jag vet inte om jag kommer offra pengar på det. Vi får se… 😉
Medarbetare på Pokémon iFokus
Alla spel är ju beroende framkallande, och alla individer har olika lätt att bli. En del spelar bara när dom har lust, och andra kan inte sluta.
Sedan finns det ju också en demo version man kan testa, har för mig direkt i webbläsaren? så man inte behöver installera det ^^ annars kostar det runt 200 kr? och bästa är att man kan ändra spel upplevelsen genom moddar ( som Pixelmon! :D )
Kan försöka göra lite printcreens och visa hur det det ser ut :3
#6 Det har du rätt i.
Åh, nej, nu är jag ju tvungen att testa den där demo versionen. 😂
Medarbetare på Pokémon iFokus
#4 När jag får tag i spelet så säger jag till direkt! 😃
Förhoppningsvis blir det efter helgen! Den här månaden blir tajt ekonomiskt, då det finns risk att det blir fler veterinärbesök… tur att man har nödbuffert. 🙂
#5 Åh, absolut! Jag satt fast i World of Warcraft i månader åt gången. Ett hemskt spel som äter upp all ens tid och pengar… som jag saknar det ibland… 😇
Men jag behöver bara komma ihåg vad det kostar mig i tid så brukar saknaden försvinna. 😃
#6 Du får gärna posta några screenshots! Det vore jättekul att se!