Pokémon iFokus

Pokémon

Etikett: nyheter
Läst 2963 ggr
Mitchika
1

Ännu en ny Pokémon!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En till ny Pokémon har dykt upp och släppts med video och allt från Pokémonbolaget själva!!! 😮😮😮

Denna Pokémon är oerhört lik Mewtwo, både till utseende och förmågor, men förutom denna ledtråd så vet man ingenting om denna nya Pokémon! Den är garanterat Psychictyp, men den kanske är dual?! Skrattar

Jag är superexalterad, samtidigt som jag inte kan sluta stirra på denna konstiga nya Pokémon! Vill ha!! 😃SkrattarSkrattar

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Hallonsmurfen
0

Den var ju jättehäftig!!! 😮😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Druiden
0

Det är nog en ny form av mewtwo :) 
Skulle jag gissa på

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Mitchika
0

#1 Håller med! 😃

#2 Det hoppas jag faktiskt inte. Jag älskar Mewtwo precis som den är. Jag skulle föredra om den här nya skulle vara en slags "Mewthree" eller något. Fast jag tror det finns risk för att det är en alternativ form av Mewtwo. 🙂

Hallonsmurfen
1

Haha, de kanske försökte klona Mewtwo. 😂

"Mewtwo, en av de kraftfullaste pokémon i hela pokémonvärlden… men den har på senare år blivit väldigt skygg, och man ser den i princip aldrig. Forskare hittade DNA från Mewtwo och trodde att de kunde skapa en klon av den. Men någonting gick fel…"

Mitchika
0

#4 Hahaha! 😂

Vem vet? 😃

Eller så är det Team Plasma som har klonat fram den, som dom gjorde med Genesect, ur Mew fast med syftet att gnida det i Giovannis ansikte och säga "Haha, vi gjorde en bättre Mewklon än vad du gjorde!" 😇

Linda3046
0

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, haha men å andra sidan har jag ogillat många nya pokémon innan jag vant mig vid dom :P Jag förstår inte riktigt varför den har svansen på bakhuvudet, men det får den iof och se lite ut som en alien vilket är rätt coolt.

Jag tror jag kommer ha lättare att acceptera den om det är en helt ny pokémon istället för bara en mewtwo form för jag gillar inte riktigt idén på att ge Mewtwo en ny form :P

Mitchika
0

#6 Jag vill inte heller att Mewtwo får en alternativ form. Jag håller tummarna för en Mewthree eller så. Några kallade den för "Newtwo", vilket jag tyckte var ett lite kul namn. 🙂

Gerbilles
0

Möhöhö ge mig … 😮

[LemonLime_]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gillar denna lilla nya pokemon redan, Mewtwo är ju redan cool så vi får väl se om detta är en mewthree eller nåt :3

molam
0

Den ser lite ut som en blandning av Mewtwo och Mew

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

hoppetossan
0

Rätt cool faktiskt!

Mitchika
0

#10 Det kanske är Mewtwos och Mews baby…? 😇😂

molam
0

#12 Kanske Vem vet, för jag tycker den är lite halvt lik dom båda

Mitchika
0

#13 Det skulle vara bedårande! 😃

molam
0

#14 jaa verkligen ^^

Draken
0

Tycker mest den ser ut som en korsning mellan Mewtwo och Celebi 😞 Vill gärna försöka gå med en vid tilfälle 😃

VILL HA OKTOBER NUUUUUUUUUUUUUU………………🤦‍♂️

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mitchika
0

Det verkar vara bekräftat nu. Denna nya Pokémon är alltså en ny form av Mewtwo, ingen ny Pokémon eller utveckling utan bara en ny form. Vilket förklarar lite av titeln på nästa Pokémonfilm, "Mewtwo's Awakening". 

Jag är besviken, faktiskt. Denna nya Pokémon är jättesöt och ball, men det hade varit ballare om det var en evolution eller en ny Pokémon. Jag tyckte inte att Mewtwo behövde en ny form, han är perfekt som han är! 🙂

Jag förstår inte varför alla Pokémon helt plötsligt ska ha en massa andra former för… I början var det lite ballt med Deoxys, en formbytande legendar. Även Castform som ändrar form efter vädret var riktigt häftig. 

Men nu ska alla Pokémon tydligen ha en massa sekundära former… Det blir inte lika unikt längre och inte lika kul.. 

Efter att ha gnällt färdigt över alla alternativa former på Pokémon så måste jag erkänna att jag ändå ser fram emot denna nya Pokémon och jag kommer nog låta en av mina Mewtwo "offra sig" för att anta den nya formen oavsett. 🙂

Hallonsmurfen
0

Det är tråkigt att så många har flera former. Det var roligt i början, men nu har typ alla det. De få som hade andra former är ju inte alls lika unika längre. 😕

Mindmusic
0

Jag tycker också att det är synd att Mewtwo blir offrad för denna nya form, men som sakt det ska bli intressant att se hur de berättar allt. :3

Brukar kännas lite bättre när man sett det animerat och i ett sammanhang.

mindmusic.deviantart.com

karro1999
0

den var gullig

[Blue_Lugia]
0

Skulle vara roligare om det var en ny Pokémon, typ Mewthree eller liknande, istället för en annan form av Mewtwo. Då är det ju inprincip samma Pokémon på ett vis.

Mitchika
0

#21 Exakt! 👍

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
0

Kunde inte se videon just nu, men skall kolla igen senare om det går att visa den :)

Herregud vad länge sedan jag var inne här överhuvudtaget 😮 Jag får ju skämmas 😞

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Mitchika
0

#24 Prova att klicka på "Visa i nytt fönster" så borde det gå. 🙂

Nej, det behöver du inte göra. Jag är inte så aktiv heller just nu, på grund av en hel del personliga problem och tragedier som inträffat hemma hos mig. Så det är ingen fara alls om man inte är så aktiv ibland. Glad

Hallonsmurfen
0

#23 Den var ju underbar!! 😃 Det är precis så jag också hade reagerat. 😃

Xpredate
0

Det har kommit ny information nu och den nya formen av Mewtwo är en så kallat Fairy-type inte psychic :S

Detta för att Fairy ska vara starka mot bug pokemon, Mewtwo behöver förändras för att kunna ta an 5 st Genesect.

Det finns också rykten om att Mewtwo ska ha en X form och en Y form. Den som visas nu är en Mewtwo X :/

Gillar inte att de gör nya former och utvecklingar av gamla pokemon ;__; Kom på nya ideer ist för att förstöra gamla! :P

Det kommer finnas ett Item som får den att bli X eller Y nästan precis som Kyurem… 
De har slut på ideer :( Varför inte ta sin tid på att göra något bra än att försöka få fram nya saker så fort?

Draken
0

Nu gick det :) Han var lite kul, och minen på både Genesect och Ash var helt otrolig 😂

#27 Visst kan det vara lite tråkigt att de har slut på ideer, men det finns faktiskt över 600 olika pokemon, så jag tycker de har gjort det bra.

Man, åtminstone jag, vill ju inte hellre vänta i flera år innan nästa spel kommer.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Mitchika
0

#27 Jag är på din sida till 100 %…  😕

Jag sa min åsikt om Fairytypen i en annan tråd (den om Sylveon) och jag önskar och hoppas av hela mitt hjärta att det blir någon slags Lighttyp framför Fairy… åtminstone att den heter Light på engelska… 

Om det där är Mewtwo X och det är den man får i Pokémon X så kommer jag köpa Y bara för att, såvida inte Y-formen är värre… 🤔

Jag vill inte se nya former på gamla Pokémon. Tangrowth och även Lickylicky är ett exempel på hur katastrofalt det kan bli… 🤦‍♂️

Men på dom som har släppts hittills klagar jag inte annat än på Sylveon och nya Mewtwoformen. Övriga gillar jag. 🙂

#28 Jag har inget emot att vänta. Jag hade hellre sett remakes av Ruby, Sapphire och Emerald under tiden i väntan på nästa generation. 🙂

Gerbilles
0

När jag såg den här tråden bland Senaste inlägg trodde jag att det hade kommit ännu en ny pokémon så blev lite besviken när det bara var den nya Mewtwoformen … 😕😂

#23 Hahaha, samma reaktion som jag skulle fått då alltså … 😂

Om Mewtwoformen nu skulle vara en Fairy-typ tycker jag inte om den alls. Det räcker med att det är en ny form av Mewtwo, för om den är en fairy-typ blir den ju jättefånig! 😕

#28 Tycker också det är rätt så bra gjort, skulle själv aldrig klara av att komma på 600 olika pokémon … 😞🙂

#29 Remakes av Ruby, Sapphire och Emerald skulle vara underbart! Har inte spelat någon av dom och älskar dessutom Mudkip! 😃

Hallonsmurfen
0

Jag tycker faktiskt inte att de kan skylla på bristande fantasi. Jag menar, om de inte skulle komma på något finns det tusentals Pokémonfans som lätt skulle kunna komma på jättemånga coola Pokémon.

tusstuss
0

#31 Jag håller med! Gå in och titta på alla fakemon videos på youtube, så fattar ni vad vi menar.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Gerbilles
0

#31 - #32 Faktiskt, även om dom kommit på 600 pokémon så kan man inte riktigt skylla på fantasin. Dom tjänar ju  pengar på det, då borde man väl ändå kunna anstränga sig lite!?

Det finns riktigt många fina Fakemon, det är ju bara att titta på den här sajtens förra tävling som ett exempel. 👍

Mitchika
0

#30 Ja, om Mewtwo blir en Fairy-typ så lägger jag den formen på hyllan och låter min Mewtwo förbli som han alltid varit. Det vill säga, awesome. 

Dom hade lika gärna kunna gjort honom Psychic/Flying för att nolla svagheten för Bug och gjort mindre redigeringar på Mewtwo för att göra honom häftigare, istället för att "sötifiera" honom. Vilket visserligen skulle passa en Fairy-typ, men ändå…. 😕

#31 Vilken genialisk idé egentligen! Att Nintendo och Gamefreak inte har tänkt på det själva…! Låta fansen vara med och designa en generation Pokémon och välja dom bästa Pokémon till att bli riktiga Pokémon! 😮😃SkrattarSkrattar

Det skulle finnas OTROLIGT många obeskrivligt häfta Pokémon i den generationen, med tanke på alla AWESOME Fakemons det finns därute ju. Skrattar

Hallonsmurfen
9
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

😟

Mitchika
0

#35 Jag kan inte klicka på "Bra inlägg" tillräckligt många gånger…!! 😃SkrattarSkrattar😂

Underbar bild! Skrattar

Hallonsmurfen
0

#36 Hehe, jag ritar vad jag känner. 😛

Draken
0

Remakes på Ruby, Saphire oh Emerald skulle jag vilja se. Trodde ju det skulle komma när de gjorde remakes på andra spel, och att man kanske kan göra som de har gjort på Heartgold och Soulsilver, att man kan komma till regionen före (i det här fallet Silver,Guld och Kristall) när man har tagit pokemonligan.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Mitchika
0

#38 Det hade varit så episkt att jag saknar ord! 😃SkrattarSkrattar

Som sagt, jag hade hellre tagit remakes på den trion (eller åtminstone Ruby och Sapphire) spel än att ha fått X och Y så pass tidigt. Då hade dom haft en ursäkt för att få jobba lite längre på nya Pokémon, fansen hade fått remakes av några av dom bästa spelen därute och om ett par år skulle generation 6 släppas. 😃

Det hade jag varit så obeskrivligt nöjd med. 🙂
Jag klarar inte (så mycket) över hur saker och ting är nu heller. Nu hoppas jag på en remake av Ruby/Sapphire/Emerald till 3DS istället…! Skrattar

Draken
0

#39 Remake i 3D skulle vara helt underbart på Ruby och Saphire 😍 man kan ju hoppas aatt det kommer nu snart det också 👍

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

tusstuss
0

Asså, jag har inte 3DS och jag håller på att dö! Jag kan inte ha 3DS pga två saker: Jag har ett synfel som gör att jag kan få det väldigt jobbigt av att titta på 3D. Jag vet att man kan stänga av 3D läget, men vad är då finessen med att ha ett 3DS om man inte kan kolla på 3D? Plus, jag har jättekorta fingrar så jag når inte knapparna! D: Jag försökte en gång men det gick inte…

Portal Is Love, Portal Is Life.

Mitchika
0

#40 Ja, det är min hemliga lilla önskedröm! 😃

#41 Jag klarar inte heller av att ha 3D-läget på när det gäller mina 3DS. Jag har ett lätt synfel, men inget som påverkar min syn till vardags. Det märks dock av varje gång jag försöker se en 3D-film eller spela ett spel i 3D-läge. 

Så jag är en person som har 3DS men aldrig använder 3D-läge. Vitsen med att ha en 3DS och aldrig använda 3D-läge är att kunna spela nyare, modernare spel som är kraftfullare än tidigare spel och med bättre grafik, som nya Pokémon Mystery Dungeon Gates to Infinity och Pokémon X/Y. 🙂

Att du inte kan nå knapparna på en 3DS låter jättekonstigt! Knapparna sitter mindre än en halv cm från spelets båda sidor (styrknappen och styrspaken sitter ovanför varandra på vänster sida, A-knappen sitter närmst kanten på höger sida). Dom enda knappar som är svåråtkomliga för fingrarna är Start, Select och Home, men dom knapparna används så gott som aldrig i något spel som jag har spelat. 🤔

Problem finns alltid för att lösa annars. Jag spelar ofta med min 3DS liggande på skrivbordet eller bordet framför mig när jag spelar. Då slipper jag hålla i den och det går lätt att snabbt trycka in knappar och det underlättar för tummarna. 🙂

Spelar man mycket så får man vara rädd om sina tummar, så att man inte åker på "Nintendotumme". Så jag föredrar ofta att spela med min 3DS liggande ner. Glad

Draken
1

Jag har också 3DS, men heller inte jag använder 3D läget i någon större utsträckning. Jag kommer att testa på pokemon X/Y, men känner jag mig själv rätt, så kommer jag inte att kunna använda det hela tiden 😞 Jag har ett ytterst litet synfel, men det kan ställa till det iaf, jag tror det har något med brytningsfel att göra.

Men jag förstår inte att du inte når knapparna, jag har ett 3DS XL, och inte ens på det sitter knapparna specielt långt ifrån varandra 🤔 Jag har inte speciellt långa fingrar heller.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Gerbilles
0

Är det någon som vet vilken typ den nya formen är? 🤔

Hallonsmurfen
0

#44 Är den inte Fairy? 🙂

Gerbilles
0

#45 Ingen aning, har inte sett någon stans att det är bekräftat. 🤦‍♂️

Mitchika
0

#44 Vad jag vet så är det inte offentliggjort eller bekräftat någonstans ännu. 🙂

Men om det är Fairy så borde det antyda att Fairy är stark mot Bug-types också, eftersom att Mewtwos vanliga Psychic-form tydligen inte skulle ha haft en chans mot en massa Bug-type Genesects. 

Personligen hade jag tyckt att det vore ännu mer spännande att se vanliga Mewtwo i strid mot något som han är i underläge mot. 🙂

CupcakeGod
0

Orkar inte läsa tråden, men det är MewTwo.

Mitchika
0

#48 Jo, vi vet att det är en ny form av Mewtwo. Vi undrar över vad för typ den kan vara, vilket inte har offentliggjorts ännu. 🙂